جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۱۴۰۳
مهرشاد سهیلی به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شد

حکم دادگاه اطفال برای فرمانده

حکم دادگاه اطفال برای فرمانده
سهیلی می‌گوید مبالغی را که به نام قرارگاه دریافت کرده بود، برای اهدای نان و غذا به مردم، اهدای جهیزیه و همین طور کمک‌های خیریه و کارهای فرهنگی دیگر هزینه کرده است، اما آماری از این که چه تعداد نان به مردم داده است، چند جهیزیه خریداری کرده، چند واحد مسکونی را تعمیر کرده و کارهای فرهنگی دیگری که مدعی انجام آن‌هاست وجود ندارد.

«ذبیح الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز در مورد رسیدگی به پرونده میلیاردر جوان با کار جهادی، «مهرشاد سهیلی» گفت: «این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و  به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.»

 

«مهرشاد» در صدا و سیما بوده، در فارس و تسنیم نیز اخبارش منتشر شده، به علاوه ده‌ها سایت و کانال تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرامی و مثل آن‌ها، سهیلی اوایل خودش را به عنوان «جوان ترین فرمانده قرارگاه» کشور معرفی می‌کرد، آن هم وقتی تنها ۱۶ سال داشت. حکم جوان متولد ۸۳ که به «تحصیل مال نامشروع» و «غصب عنوان» و «جعل سند» متهم شده بود صادر شده‌است. جوان بلندپرواز، از زمستان سال گذشته تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب قم بود و با اعطای نیابت قضایی نسبت به دستگیری او اقدام شده بود. با صدور قرار تامین به دلیل عجز از تودیع وثیقه در بازداشت بود و حالا باید ورودش را به کانون اصلاح و تربیت به انتظار بنشیند.

 

 «سهیلی» در مصاحبه با فرهیختگان، خودش را « هیاتی» و « تعذیه‌خوان» معرفی کرده بود. به نظر می‌آید کارش را نیز از همین جا شروع کرده باشد. از معرفی خودش به عنوان تعذیه‌خوان به مقامات استانی ایلام و سپس ترک تحصیل و علاقه‌مندی به تحصیلات حوزوی! راهی که اگر شروع می‌شد و ادامه پیدا می‌کرد شاید چند صباح دیگر حتی به پوشیدن لباس روحانیت نیز ختم می‌شد، اما مهرشاد چیز دیگری می‌خواست.

بعد از حضور در دومین جشنواره آتش به اختیار اواخر سال ۹۸ تصمیم به تاسیس یک «گروه جهادی» گرفت. مهرشاد نام گروه جهادی‌اش را « قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی» می‌گذارد و خودش می‌شود « فرمانده قرارگاه» بدون یک روز سابقه نظامی، بدون سربازی، بدون این که حتی به سن قانونی باز کردن حساب بانکی رسیده باشد.

سهیلی می‌گوید مبالغی را که به نام قرارگاه دریافت کرده بود، برای اهدای نان و غذا به مردم، اهدای جهیزیه و همین طور کمک‌های خیریه و کارهای فرهنگی دیگر هزینه کرده است، اما آماری از این که چه تعداد نان به مردم داده است، چند جهیزیه خریداری کرده، چند واحد مسکونی را تعمیر کرده و کارهای فرهنگی دیگری که مدعی انجام آن‌هاست وجود ندارد. در اعدادی که خودش می‌گوید نیز رقم از یک میلیون نان تا ده میلیون نان مختلف و در نتیجه غیرقابل استناد است. آنچه می‌دانیم این است که او با بخشی از این پول و پول‌های دیگری که به حساب خودش و قرارگاه حضرت مهدی رفته، یک خانه و یک ماشین خریده هم خریده است. اما در اواخر سال ۹۹ یک نهاد نظارتی به فعالیت او مشکوک شده بود.

حرف چند میلیارد پول وسط است که سهیلی به اسم کار خیر از منابع مختلفی از جمله شرکت های نیمه دولتی و خصوصی جمع آوری کرده  و با آن پول اقامات در هتل و زندگی روزمره در شهر قم و رفت و آمدهای مختلفش را پرداخت کرده و علاوه بر آن، به خبرنگاران پیشنهاد رشوه و هزینه انتشار گزارش کارهای نکرده اش را داده است.

حالا، دادگاه مهرشاد سهیلی در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری قم که ویژه اطفال هم است برگزار شد. او اتهامات را تکذیب کرد و گفت که اقداماتش همواره خیر و در جهت  کمک به فقرا  بوده است. اما آنچه مهرشاد فعلا باید در انتظارش باشد،‌دست‌کم سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال است.

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!