جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۰۷۲۱
صباغیان در گفت و گو با فراز:

پیشنهادم این بود که مدت ۵ ساله خرید سربازی، ۱۰ ساله شود

پیشنهادم این بود که مدت ۵ ساله خرید سربازی، ۱۰ ساله شود
پیشنهاد دادم حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که سابقه فرد را برای کسی که در خارج از کشور است از ۵ سال، به ۱۰ سال افزایش دهیم بدین گونه که هم موافقان، نظرشان تامین می شود که به هرحال ما راه را نبستیم و هم مخالف‌ها نظرشان تامین می شود.

نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی می گوید: من پیشنهاد دادم حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که سابقه فرد را برای کسی که در خارج از کشور است از ۵ سال، به ۱۰ سال افزایش دهیم بدین گونه که هم موافقان، نظرشان تامین می شود که به هرحال ما راه را نبستیم و هم مخالف‌ها نظرشان تامین می شود.

 

مهرداد صباغیان در پاسخ به این سوال که شما در بحث حذف خرید سربازی مشمولان خارج از کشور از مخالفان بودید یا از موافقان؟ به خبرنگار فراز گفت: بنده از مخالفان حذف خرید سربازی مشمولان خارج از کشور بودم.

 

او در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از این قضیه چیست و اینکه آقای یزدی خواه گفتند کسانی که توان مالی دارند سربازی را می‌خرند و کسانی که توان مالی ندارند مجبور هستند به سربازی بروند. مجلس چگونه می‌تواند این تبعیض را حل کند؟  گفت: بحث خرید خدمت در کمیسیون تلفیق مطرح شد و به شدت افکار عمومی واکنش نشان دادند و کمیسیون تلفیق آن را حذف کرد و به شکل دیگری، کسانی که برای مدت ۵ سال خارج از کشور بودند یا افراد متاهل صاحب دو فرزند بالاتر از ۳۰ سال را پیشنهاد دادند و بنده هم پیشنهاد حذف آن را دادم چون مخالف بودم منتهی چون این در صحن مجلس رای آورد من پیشنهاد دادم حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که سابقه فرد را برای کسی که در خارج از کشور است از ۵ سال، ۱۰ سال افزایش دهیم بدین گونه که هم موافقان، نظرشان تامین می شود که به هرحال ما راه را نبستیم و هم مخالف‌ها نظرشان تامین می شود یعنی فرد به آسانی نمی‌گوید ۵ سال به خارج از کشور می روم و بعد از ۵ سال دیگر نباید به سربازی بروم و ۱۰ سال طبیعتا برای او کار را مشکل می کند و ما با این مصوبه افراد را ترغیب و تشویق نمی کنیم که افراد همه بخواهند به خارج از کشور بروند و با این خارج رفتنشان مشکل خدمتشان را حل کنند.

 

نمایندگان مجلس به تازگی طرحی را تصویب کرده‌اند که بر اساس آن مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. در این طرح مشمولان متأهل دارای فرزند از مادر ایرانی هم از بیست و پنج درصد(۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند. این اقدام انتقادهای بسیاری برانگیخته است. منتقدان می‌گویند این طرح تبعیض آشکار به نفع مشمولان غایب خارج کشور نسبت به مشمولان ساکن داخل و نیز بی‌عدالتی در حق کسانی است که توانایی پرداخت چنین مبلغ کلانی را ندارند.

 

این عضو کمیسیون امور داخلی با تاکید بر اینکه پشنهاد بنده مدت ۱۰ سال بوده است، ادامه داد: پیشنهاد من این مدت ۱۰ سال بود منتهی چون آقای نیکزاد گفتند نظر مقام معظم رهبری این است که ستاد کل باید خودش تصمیم بگیرد و اینجا بیاید و نظر ما را رأی‌گیری کند که نشد و این قضیه همینطور باقی ماند.

 

صباغیان در پاسخ به این سوال که این موضوع آیا به معنی مخالفت با بحث خرید است؟ تاکید کرد: چون رأی آورده بود ما هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، برای همین گفتیم حداقل پیشنهاد بدهیم که زمان آن را بیشتر کنیم.یعنی کسی که مهاجرت می‌کند بعد از ۱۰ سال می‌تواند خدمتش را خریداری کند. بنده در مجموع مخالف این کار بودم ولی چون رأی آورده، نمی توانیم کاری کنیم ما به دنبال این موضوع بودیم که حداقل آثار آن را کم‌تر کنیم.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!