شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۹۶۶۷

کوه تعطیل است یا ما تعطیلیم؟

کوه تعطیل است یا ما تعطیلیم؟
مساله تعطیلی کوه، روز پنجشنبه با توئیت امیر ناظمی، معاون سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در دولت پیشین، به یک ماجرای توئیتری پر سر و صدا تبدیل شد.
نویسنده :
آذر فخری

او نوشته بود امروز، مانند هر روز برای پیاده روی به بام تهران رفته اما ماموری به او گفته «امروز کوه تعطیل است».

 

در پی این توییت بود که «عبدالمطهر محمدخانی» مدیر روابط عمومی شهرداری تهران در صفحه توییتر خود به پاسخگویی برآمد و نوشت: «شهرداری تهران کوه ها را تعطیل کرده است» باور کنید این عبارت مضحک و سراسر دروغ را به عنوان «خبر» منتشر کرده‌اند. منشا شایعه هم داستان علمی تخیلی یکی از مدیران دولت قبل و بازنشر کنندگان آن، روزنامه شرق و بی‌بی‌سی فارسی‌اند. اما چند بدیهیات: ۱. شهرداری تهران متولی کوه‌ها نیست! ۲.مجموعه توچال اساسا متعلق به شهرداری نیست. ۳. همه پارک‌های شهر از پارک تلو در منتهی الیه شرق تا کوهسار در غرب که در دامنه کوه‌های تهران قرار دارند امروز به روی شهروندان باز بودند.»

 

توییت محمدخانی به سرعت از سوی رسانه‌های اصول‌گرا و حامی شهردار کنونی تهران پوشش خبری داده شد اما این پایان ماجرا نبود. امیر ناظمی دوباره دست به توییت شد و نوشت:‌ «بنده ساعت ۷:۲۰ در محل بام تهران، بخش عرشه رو به شهر، بوده‌ام، حتما دوربین مدار بسته آنجا دارید، لطفا فیلم را منتشر کنید. ماموران امروز هم مشخص‌اند، تا معلوم شود داستان علمی تخیلی نیست. مدیر منطقه۱ هم ظهر تماس گرفتند و توضیحات را دادم. اینکه چه کسی دستور داده یا چرا را نمی‌دانم!»

 

تا لحظه تنظیم این خبر هنوز روشن نیست که روایت مسوول سابق درست است یا مسوول کنونی! آنچه روشن است اما این است که بخش بزرگی از افکار عمومی به دلیل سابقه برخی رفتارها، چنین رخدادهایی را دور از ذهن نمی‌داند و احتمال وقوع آن را می‌دهد.

 

البته برای بسیاری که تجربه دهه شصت و هفتاد را ندارند یا فراموش کرده‌اند (چرا که متاسفانه اغلب ما حافظه تاریخی نداریم!) شاید این مسئله، عجیب و حتی خنده‌دار به نظر برسد. اما برای کوهنوردان دهه شصت که درکه زنانه و مردانه شده بود، و در برخی نقاط کشور، اجازه کوهنوردی نمی‌دادند چون فلان نهاد، آنجا برنامه داشت و ...، این اتفاقات تازگی ندارد، اما سر برخی زخم‌‎ها را باز می‎‌کند.

 

حقیقت ماجرا هرچه که بود، توییت امیر ناظمی که روزگاری خود در بدنه دولت بوده است، خاطرات تلخ بسیاری را برای اغلب ما زنده کرد؛ گشتن کیف و لباس هنگام کوهنوردی، این پنجشنبه زنانه و آن پنجشنبه مردانه، درخواست کارت شناسایی و شناسنامه برای مشخص شدن نسبت همراهان با هم...

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!