جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۹۳۵۰

زنان زباله گرد، گل سر ندارند!

زنان زباله گرد، گل سر ندارند!
هنوز ذهن بسیاری از ما درگیر شکایت برخی طلبه‌ها از چند هنرپیشه و پوشش آنهاست. اغلب ما احتمالا بارها از خود و دیگران پرسیده‌ایم که چطور می‌شود با یک گل سر و کلاه و عکس‌های فیلتر و روتوش شده اینستاگرامی و با استفاده ازاپ‌های مختلف، چنان به گناه افتاد که اقدام به شکایت از دیگری و نه از «خود» کرد؟ خودی که افسار نفسش را در چنین فضاهای مغشوش و تا حدود زیادی فیک رها می‌کند. اصلا مگر این آدم‌ها در دوران اوج فقر و فلاکت، وقت برای چنین سرک کشیدن‌هایی از کجا می‌آورند؟
نویسنده :
آذر فخری

آنچه در جامعه ما، به شدت مغفول مانده و نادیده گرفته شده و حتی گاهی انکارمی‌شود؛ وجود زنان کارتن خواب و گورخواب و معتاد و بی سرپرست و بدسرپرست و یا فقیر مطلق است که ناچار از تکدی و زباله گردی هستند؛ زنانی که باید نهادهای حاکمیتی، بسته‌ها و برنامه‌های حمایتی مختلف و بسیاری را برای اصلاح شرایط آن‌ها، داشته باشند؛ زیرا شرایطی که نه فقط این زنان بلکه اغلب شهروندان ما، درگیر آن هستند، محصول سوءمدیریت در تمام طبقات هرم کشورداری و اداره امور اقتصادی مملکت است. 

 

زباله‌گردی زنان موجب دوری از خدا نمی‌شود!

 

زباله گردی در شهر تهران و اغلب شهرهای کشور به حدی افزایش یافته که موجب کسادی بازیافت کنندگان زباله شهرداری و این پیمانکاران شده‌اند. مدتی است زنان فقیر، با سرپرست یا بی سرپرست هم به خیل زباله گردها افزوده شده‌اند. اما گویا این زنان که تا کمر به داخل سطل زباله فرو رفته‌اند، هم برای مسئولان و هم برای آن طلبه‌های شاکی از چند هنرپیشه، نامرئی‌اند چون نه خودشان و نه زندگیشان جاذبه‌ای برای تماشا و دورشدن از انس با خدا ندارد. زنانی که صبح  تا شب در میان زباله‌ها پرسه می‌زنند تا چیزی دست‌شان را بگیرد و به مراکز بازیافت در گودهای فرحزاد بفروشند و شب هنگام نانی در سفره خانواده بگذارند، گل سر ندارند. اصلا فرصت ندارند به آینه نگاه کنند و ظرافت و جاذبه زنانه آن‌ها در میان زباله‌های شهر گم شده است. اتفاقا اگر طلبه‌های محترم شاکی درپی انس با خدا هستند، بهتر است همان وقت را صرف تماشای این زنان کنند؛ زنانی با لباس‌های ژنده و چهره‌هایی زود به پیری رسیده که نه آتشی در دل می‌افکنند و نه شوری برپا می‌کنند، اما برای هر فردی، به ویژه طلبه‌های علوم دینی، میتوانند فرصت انس و عبادت خدا را فراهم کنند؛ چرا که در شرایط فعلی اقتصادی کشورما، عبادت به جز خدمت خلق نیست. حتی اگر آن خلق، گل سر نداشته باشند که حتما ندارند.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!