پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۹۰۵۴
عنابستانی بازهم دروغ گفت

قالیباف حرفش را پس گرفت

قالیباف حرفش را پس گرفت
محمد باقر قالیباف، رییس مجلس که در دفاع از علی اصغرعنابستانی، نماینده مجلس یازدهم گفته بود «آقای عنابستانی به سرباز راهور سیلی نزده، او را هل داده بود!» در پی افشاگری این سرباز وظیفه و نیز واکنش‌های منفی مردم در شبکه‌های اجتماعی از اظهارات خود عقب‌نشینی کرد.

محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به انتقادی از روش برخورد مجلس با تخلف یک عضو خود گفته بود: «هیات نظارت {بر رفتار نمایندگان عنابستانی را } خواست، پیگیری هم کرد. من معتقدم باید محکم‌تر پیگیری هم می‌کرد. ولی از آن ور هم یک اشکالاتی در مامور نیوری انتظامی بود. مامور نیروی انتظامی در اجرای قانون نمی‌تواند خلاف قانون کند.» او افزود: «هر آنچه در فضای مجازی دیدیم، نگوییم. {عنابستانی} سیلی نزد، هل داد...»

 

پس از این سخن رییس مجلس بود که سرباز «عابد اکبری» فیلمی از خود منتشر کرد که در آن می‌گفت: «ایشان به گوش من سیلی زد. اتهام وارد شده توسط ما به آقای عنابستانی در دادگاه کارکنان دولت این بود که وی سیلی به گوش من زده، این اتهام ثابت شد و حکم آن آمد، چیزی که ثابت نشود، حکمی برای آن نمی‌آید.» او سپس خطاب به رییس مجلس گفت:‌ «آقای قالیباف! وقتی آقای عنابستانی با من درگیر شد، شما بودی؟! آقای قالیباف که می‌گویی به فضای مجازی توجه نکنیم، در فضای واقعی که نماینده شما گفت اصلا از ماشین پیاده نشدم! در حالی که فیلمش هست که ایشان از ماشین پیاده شد و به گوش من سیلی زد و من دو متر به سمت راست خودم پرت شدم. چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است؟!»

 

فیلم سخنان سرباز اکبری روز سه شنبه به یکی از پربازدیدهای شبکه‌های مجازی تبدیل شد و سیلی از انتقادات را به سوی محمد باقر قالیباف روان ساخت. پس از این بود که رییس مجلس متنی در حساب اینستاگرامی خود منتشر کرد که در آن آمده است:‌ «..واقعیت این است که من در واکنش به سوال یکی از دانشجویان، براساس صحبت‌های آقای عنابستانی که قبلا به اینجانب گفته بود حکم دادگاه، من را از سیلی زدن تبرئه و براساس هل دادن مرا محکوم به ضرب بلااثر کرده است، گفتم که ایشان سیلی نزده و هل داده است. اما بعد از صحبت های دیشب جناب آقای عابد اکبری سرباز وظیفه راهور که تاکید می‌کرد حکم دادگاه سیلی را تایید کرده، بر خود لازم دانستم موضوع را پیگیری کنم تا ظلمی به این شهروند عزیز نشده باشد؛ لذا حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم متاسفانه دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است که البته بعدا با اعلام رضایت طرفین پرونده مختومه شده است.»

 

عنابستانی بازهم دروغ گفت؟

 

نکته مهم و مستتر در سخنان رییس مجلس یازدهم اما این است که چنانچه اظهارات محمد باقر قالیباف را بپذیریم، چاره‌ای نیست جز اینکه قبول کنیم علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار باردیگر در این ماجرا دروغ گفت است چرا که علیرغم آنکه در دادگاه به خاطر سیلی زدن به سرباز نیروی انتظامی محکوم شده بوده، به رییسش در مجلس از تبرئه خود گفته است.

 

این البته نخستین دروغ عنابستانی در این ماجرا نیست. چهارم بهمن سال گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر برخورد فیزیکی یک نماینده مجلس با سرباز وظیفه راهور در خط ویژه دروازه دولت منتشر شد، این خبر به سرعت در تمام رسانه‌های داخلی، خارجی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبرها از این حکایت داشت که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم در مجلس به دلیل ممانعت سرباز وظیفه از عبور اتومبیلش از مسیر خط ویژه به صورت آن سرباز سیلی زده است.

 

 عنابستانی اما روایتی یکسره متفاوت و مغایر با شاهدان و حتی دوربین‌هایی که صحنه را ضبط کرده بودند داشت و می‌گفت: سرباز مذکور به راننده خودروی ما توهین کرد، بعد از این توهین؛ آنها از پشت و جلو راه را به روی ما بستند و این باعث شد تا شلوغ شده و با حضور جمعیت، التهاب ایجاد شود. ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم لذا اینکه گفته می‌شود عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!