پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۳۹

ذخیره سد زاینده‌رود به 271 میلیون مترمکعب رسید

ذخیره سد زاینده‌رود به 271 میلیون مترمکعب رسید
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ظرفیت 20 درصدی آب در مخزن سد زاینده‌رود، گفت: ذخیره مخزن این سد امروز به 271 میلیون مترمکعب رسید.

 "محمود چیتیان" درباره آخرین وضعیت سد زاینده‌رود اظهار داشت: ذخیره مخزن سد زاینده‌رود امروز به 271 میلیون مترمکعب رسید و ورودی به آن هم اکنون 6.3 مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه میزان خروجی از سد 25 متر مکعب بر ثانیه است، افزود: میزان بارندگی در سرشاخه اصلی حوضه زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (مهر ۹۹) تاکنون 821.7 میلی‌متر ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته 1176.9 میلی‌متر و در بلندمدت 1355.8 میلی‌متر بوده است.

چیتیان یادآور شد: با توجه به افزایش حجم خروجی از سد زاینده رود در تیرماه سال جاری و ذخیره آب موجود، هرگونه تغییر دبی خروجی از سد بر اساس مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی و همچنین برنامه ابلاغی منابع و مصارف حوضه زاینده‌رود انجام خواهد شد.

سد زاینده‌رود با ظرفیت مؤثر یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب شرب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

منبع:ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!