جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۳۳

درمان به موقع کودکان مبتلا به سرطان با راه اندازی پزشکی هسته ای

درمان به موقع کودکان مبتلا به سرطان با راه اندازی پزشکی هسته ای
رئیس مرکز طبی کودکان، از راه اندازی واحد پزشکی هسته ای برای درمان به موقع کودکان مبتلا به سرطان خبر داد.

رضا شروین بدو اظهار داشت: تشخیص به موقع سرطان نوزادان و کودکان، عفونت‌ها یا ضایعات استخوانی و…، در مراحل اولیه از موارد بسیار حساسی بوده که ممکن است به روش‌های معمول تشخیص داده نشوند ولی با استفاده از دستگاه اسپکت سی تی امکان سریع تشخیص وجود داشته و این از مزایای دستگاه اسپکت سی تی است.

وی با بیان اینکه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران کمک شایانی به تأمین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای مورد نیاز مرکز طبی کودکان کرده است، افزود: این تجهیزات شامل دستگاه‌های MRI، آنژیوگرافی، اسپکت سی تی، رادیولوژی، سونوگرافی تخصصی برای کودکان، ونتیلاتور و…، است.

بدو یادآور شد: مرکز طبی تنها بیمارستانی است که MRI تخصصی کودکان را دارد و خوشبختانه طی قراردادی که با هیأت امنای صرفه جویی ارزی منعقد کردیم ظرف چند ماه این دستگاه تحویل بیمارستان شد و افتتاح واحد MRI به عنوان تنها MRI تخصصی کودکان از زمان راه‌اندازی تاکنون به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمت است.

رئیس مرکز طبی کودکان گفت: بنده از صمیم قلب از هیأت امنای صرفه جویی ارزی قدردانی و تشکر می‌کنم چراکه اگر اقدامات هیأت امنای صرفه جویی ارزی نبود در تشخیص و درمان کودکان به عنوان بیمارستان مرجع دچار مشکل می‌شدیم.

وی تصریح کرد: تأمین دستگاه‌های تجهیزات پزشکی از سوی هیأت امنا از جمله ونتیلاتور سرپایی برای کودکان، کمک شایانی در درمان بیماری‌های خاص داشته و حتی در صورت لزوم به صورت امانت به این کودکان می‌دهیم تا در منزل بتوانند از آنها استفاده کنند.

رئیس مرکز طبی کودکان اضافه کرد: این بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مخصوص کودکان است و قرار است مرکز طبی شماره ۲ نیز با ظرفیت ۲۵۰ تخت طی چند ماه آینده به مرکز طبی شماره ۱ ملحق شود لذا در مجموع ما ۶۰۰ تخت خواهیم داشت که تعداد زیادی از این تخت‌ها نیز توسط هیأت امنای صرفه جویی ارزی تهیه شده است.

بدو عنوان کرد: در حال حاضر مرکز طبی کودکان شماره ۱ بیش از ۲۵ بخش فوق تخصصی، ۷ بخش ICU یا مراقبت‌های ویژه و ۱۶ اتاق عمل دارد. در این بیمارستان پیوند سلول‌های بنیادین، جراحی‌های پیچیده و تخصصی کودکان، جراحی قلب، مغز و اعصاب، اورولوژی کودکان و…، به صورت تخصصی برای کودکان انجام می‌شود که به عبارتی می‌توان گفت ردپایی از کمک‌ها و حمایت‌های ارزنده هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در تمامی بخش‌های این بیمارستان وجود دارد.

مرکز طبی کودکان شماره ۲ به زودی افتتاح خواهد شد، بنابراین با تمهیدات در نظر گرفته شده یک دستگاه سی تی اسکن توسط هیأت امنای صرفه جویی ارزی تحویل این بیمارستان شده است.

منبع:مهر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!