پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۸۵

سفر دانشمندان به "ووهان" برای پیدا کردن منشاء کووید ۱۹

سفر دانشمندان به
دانشمندان سازمان بهداشت جهانی در ماه ژانویه به ووهان سفر می کنند تا پس از ماه ها مذاکره با چین برای دسترسی به منشاء بیماری کووید ۱۹ تحقیق نمایند.

 «هدین هالدورسون»، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، تأیید کرد که مأموران بین المللی در هفته اول ژانویه ۲۰۲۲ به چین می‌روند تا منشأ ویروسی که باعث شیوع ویروس کرونا شده است را بررسی کنند.

با گذشت یک سال از پاندمی کروناویروس، که بیش از ۱.۶ میلیون نفر کشته و بیش از ۷۳ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند، این سوال که این ویروس از کجا آمده و چگونه برای اولین بار به انسان منتقل شده، همچنان یک راز است.

ایالات متحده، که چین را متهم به پنهان کردن میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ کرده است، خواستار تحقیقات شفاف به رهبری سازمان بهداشت جهانی شده و شرایط آن را مورد انتقاد قرار داده است چراکه به دانشمندان چینی اجازه می‌دهد اولین مرحله تحقیقات اولیه را انجام دهند.

چین در ۳۱ دسامبر اولین موارد ابتلاء به ذات الریه به علت نامعلوم را در ووهان به سازمان جهانی بهداشت گزارش داد و احتمال می‌رود کروناویروس جدید در آن زمان ظهور کرده است.

در حال حاضر قرار است تیمی متشکل از ۱۲ تا ۱۵ متخصص بین المللی برای بررسی شواهد از جمله نمونه‌های انسانی و حیوانی جمع آوری شده توسط محققان چینی، به ووهان سفر کنند.

قرار است این محققان بعد از تعطیلات سال نو برای مأموریتی ۶ هفته‌ای عازم ووهان چین شوند.

تصور اصلی این است که این ویروس در اصل از خفاش‌ها ایجاد شده است، اما جانور میزبان میانی که آن را از خفاش به انسان منتقل کرده همچنان ناشناخته است.

منبع:مهر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!