پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۴۹۳۱

۶ روز تعطیلی چه تاثیری بر بورس دارد؟

پیش‌روی سویه تاز ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها، سرانجام مسولان را ناگزیر کرد پایتخت را برای ۶ روز آینده تعطیل کنند. این تعطیلی طبعا شامل فعالیت‌های اقتصادی از جمله بورس نیز هم می‌شود. 

 

سید امیر وکیلیان در تحلیل تاثیر این تعطیلی بر بورس به خبرنگار فراز می‌گوید: «شاخص بورس  دیروز تقریبا ۱۰ هزار واحد عقب نشینی کرد و به مرز یک میلیون سیصد واحد رسیده بود اما امروز ۲۸ تیرماه توانست تا حدودی عقب نشینی دیروز را پس بگیرد و شاخص کل به یک میلیون سیصد و یازده هزار دویست هفتاد و هشت واحد برسد.»

 

به گفته او: «شایعه‌ تعطیلی ۶ روزه از دیروز منتشر شده بود که همین مساله باعث شد فشار عرضه‌ها بیشتر شود و تقریبا دویست و هشتاد میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد. اما امروز به دلیل ارزندگی بازار سرمایه، سهام‌داران متوجه شدند تعطیلات ۶ روزه تاثیری بر روند بورس نخواهد داشت و شاخص در محدوده‌ یک میلیون سیصد هزار واحدی تثبیت شد. همین امر بسیاری از سهام داران را وا داشت که خرید خود را ادامه بدهند و هیچ گونه توجه‌ای به تعطیلی‌ها و شرایط سیاسی اقتصادی کشور نداشته باشند .»

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: «خصوصا در نمادهای مانند مخابرات ایران شاهد صف‌های خرید و تقاضای بسیاری بودیم. روز دوشنبه همچین نمادهای مانند (تیپیکو و کاما و اخابر ) از عرضه‌های مهم بودند. ارزش معاملات روز دوشنبه، به هفتصد میلیارد تومان در بورس و بیش از بیست و شش هزار میلیارد تومان در فرابورس بالغ شد که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.»

 

چشم‌انداز آینده 

 

این کارشناس بورس در خصوص چشم‌انداز  آینده بازار سرمایه ابراز عقیده کرد: «اگر شاخص بتواند در  ۲ روز کاری یعنی در روزهای(دوشنبه و سه شنبه )هفته‌ آینده در محدوده یک میلیون سیصد هزار واحدی تثبیت شود می‌توان امیدوار بود که بورس در این کانال تثبیت شود و روند نزولی سال گذشته شکسته خواهد شد» وکیلیان در ادامه دو سناریو «تثبیت شاخص‌ها در محدوده کنونی» یا «روند صعودی و اهداف بالاتر از دومیلیون واحد« را برای شاخص بورس محتمل می‌داند اما تاکید می‌کند: «با توجه به پیش بینی اقتصاددانان در مینه دوم سال ۱۴۰۰ شاهد یک موج تورمی در کشور خواهیم بود که این تورم به نوبه خود باعث می‌شود روند صعودی بورس بیشتر از ثابت محتمل به نظر برسد و بازار وارد یک موج صعودی بشود. البته ریسک‌های سیاسی، محیطی و شرایط تنش آبی و برجام می‌توانند در این تحلیل خدشه وارد کند.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!