چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۲۱

سقوط ۳ درصدی نزدک در وال‌استریت

سهام ایالات‌متحده در روز چهارشنبه کاهش شدیدی را تجربه کرد. بدین ترتیب که نزدک بیش از ۳ درصد سقوط داشت و داو نیز برای پنجمین روز متوالی، کاهش را تجربه کرد. عاملِ پس‌زمینه این کاهش، داده‌های مربوط به تورم ایالات‌متحده بود که نتوانست نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز نرخ بهره و اقتصاد را کاهش دهد...
نویسنده :
مونس نظری

نیویورک (رویترز)‌_ شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰، ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و حالا نیز به نسبتِ زمان بسته‌شدن بازار در سوم ژانویه، کاهش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش ماهانه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) وزارت کار نشان می‌دهد که امکان دارد تورم در ماه آوریل به اوج خود رسیده باشد؛ اما کماکان آن‌قدری قدرت دارد که پای فدرال‌رزرو را روی ترمز نگه داشته و به کاهش تقاضا بینجامد.

CPI ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت؛ این مقدار، کمترین میزان افزایش از ماه اوت گذشته است. و این در حالی است که اقتصاددانان موردنظر رویترز پیش‌بینی کرده بودند که قیمت مصرف‌کننده در ماه آوریل افزایش ۰.۲ درصدی داشته باشد.

کوئینسی کراسبی، استراتژیست ارشد سهام در ال‌پی‌ال فایننشال (LPL Financial (NASDAQ:LPLA)) در شارلوت، کارولینای شمالی، گفت: «البته که این موضوع این تصور را از بین نمی‌برد که برای مهار تورم باید اقدامات بیشتری انجام شوند.»

همان‌طور که فدرال‌رزرو، نرخ بهره را افزایش می‌دهد، او گفت: «بازار سعی دارد بفهمد آیا ما نیز شاهد عقب‌نشینی رشد، آن هم بیش از حد انتظار، خواهیم بود یا خیر.»

سهام اپل (NASDAQ:AAPL) نیز کاهش ۵.۲ درصدی داشت و بیشترین وزن به شاخص‌های نزدک و اس‌اند‌پی ۵۰۰ تعلق گرفت.

کراسبی گفت: «در حال حاضر، تمرکز زیادی روی اپل وجود دارد. با توجه به وزن آن، اپل از بسیاری جهات پیشتاز بازار است.»

نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا فدرال‌رزرو به افزایش شدید نرخ بهره ادامه خواهد داد یا خیر، شدیداً به سهام رشد ضربه زده است. بخش‌های مصرف‌کننده و فناوری، هر کدام ۳ درصد کاهش داشتند؛ که به افت بخش اس‌اند‌پی ۵۰۰ منجر شد.

میانگین صنعتی داو‎جونز با ۳۲۶.۶۳ واحد یا ۱.۰۲ درصد کاهش، به ۳۱۸۳۴.۱۱ واحد رسید. اس‌اند‌پی ۵۰۰ نیز ۶۵.۸۷ واحد، یا ۱.۶۵ درصد از دست داده و به ۳۹۳۵.۱۸ واحد رسید. نزدک کامپوزیت هم ۳۷۳.۴۴ واحد، یا ۳.۱۸ درصد کاهش داشت و به ۱۱۳۶۴.۲۴ واحد رسید.

افت پنج‌روزه‌ی داو، طولانی‌ترین دوره باخت این شاخص از اواسط ماه فوریه بود.

سهام انرژی افزایش پیدا کرد و به ایجاد محدودیت در افت شاخص‌های داو و اس‌اند‌پی ۵۰۰ کمک نمود. سهام شرکت اکسون موبیل (NYSE:XOM) نیز ۲.۱ درصد افزایش داشت.

سرمایه‌گذاران مشتاق دیدن اطلاعات تکمیلی در مورد تورم در روز پنج‌شنبه هستند... در این روز موعد داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌متحده فرا می‌رسد.

در سال جاری، سهام به تبع نگرانی‌های مربوط به نرخ، و همچنین جنگ اوکراین و قرنطینه‌های اخیر ویروس کرونا در چین، کاهش داشته است.

حجم مبادلات ایالات‌متحده ۱۵.۳۸ میلیارد بود... در مقایسه با میانگین ۱۲.۷۵ میلیارد سهمی، برای جلسه کامل در ۲۰ روز معاملات گذشته.

اس‌اند‌پی ۵۰۰، یک رکورد جدید را در ۵۲ هفته گذشته، و نیز ۶۷ افت تازه را تجربه کرد. نزدک کامپوزیت نیز ۱۰ اوج تازه و هزار و دویست‌و‌بیست‌ویک (۱۲۲۱) کاهش جدید را به ثبت رساند.

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!