پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۹۴۴۵
بررسی بازارهای مالی ۵ دی ۱۴۰۰

ترمز بورس کشیده شد، بیت‌کوین مجددا به کمتر از ۵۰ هزار دلار رسید

ترمز بورس کشیده شد، بیت‌کوین مجددا به کمتر از ۵۰ هزار دلار رسید
پس از چند روز رشد متوالی بورس بالاخره ترمز بورس کشیده شد و امروز بازار با نزول اولیه کار خود را شروع کرد اما در ادامه اندکی از کاهش خود را جبران کرد اما نتوانست به سطح اولیه بازگردد و شاخص به عدد یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته و در ارزهای مطرح شاهد رشد برخی و نزول برخی دیگر بود ، بدین ترتیب بیت کوین با عقب‌نشینی از کانال ۵۰ هزار دلاری، ۴۹٬۸۹۴ دلار شد.

بورس

 

پس از چند روز رشد متوالی بورس بالاخره ترمز بورس کشیده شد و امروز بازار با نزول اولیه کار خود را شروع کرد اما در ادامه اندکی از کاهش خود را جبران کرد اما نتوانست به سطح اولیه بازگردد. با این حال هنوز اعتماد سهامداران حقیقی به بازار جلب نشده است و در یکماه اخیر تعداد روزهایی که با ورود سرمایه از سوی این سهامداران همراه بوده به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، امروز نیز مجددا شاهد خروج پول از سوی سهامداران حقیقی بودیم.

 

بازار بورس در دومین روز  هفته با کاهش اندک ۱٬۴۸۹ واحدی روبرو بود  تا شاخص به عدد یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد برسد و نزول ۰/۱۱ درصدی را تجربه کند. شاخص هم‌وزن هم ۱٬۶۳۶ واحد افت داشت و به ۳۶۰٬۲۷۰ واحد رسید. نمادهای «ذوب»، «فارس» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت بر بورس را داشتند و سه نماد «فولاد» ، «نوری» و «خودرو» بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. نماد «ذوب» بیشترین درصد رشد را داشت و در مقابل نماد «شپاکسا» بیشترین کاهش درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

امروز بازار شاهد خروج ۳۹۶  میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۸۱ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۸۴ میلیارد تومان شد .

فرابورس نیز به رقم ۱۸٬۶۵۷ واحد  رسید تا کاهش ۱۵۸  واحدی داشته باشد.

 

 بازار ارز

با توجه به اخبار سیاسی رسیده بازار ارز در یکشنبه ۵ دی با افزایش قیمت اکثر ارزها  روبرو بود و تا ساعت ۱۵:۳۰ در بازار تهران دلار آمریکا ۲۹٬۸۲۰ تومان شد. یورو نیز۳۳,۸۴۰ تومان معامله شد .  پوند انگلیس ۴۰٬۳۸۰  تومان و یوآن چین   ۴٬۷۳۰ تومان ارزشگذاری شدند. لیر ترکیه ۲٬۵۸۰ تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا

 

امروز و با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی هر اونس شمش طلا به  ۱۸۰۹  دلار ماند اما در بازار داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار طلا و یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان شد تا در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار گیرد.

در بازار سکه هر سکه امامی ۱۳ میلیون ۹۱  هزار تومان شد تا ۵۲ هزار تومان گران شود. سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون ۸۰۰  هزار تومان شد. نیم سکه ۱۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ هزار تومان گران شدند تا به ترتیب ۶ میلیون ۸۱۵ هزار تومان و ۳ میلیون و ۸۱۰ شوند . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته و در ارزهای مطرح شاهد رشد برخی و نزول برخی دیگر بود اگرچه روند کلی بازار با افزایش اندک همراه بود. بدین ترتیب تا ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه بیت کوین با نزول ۱/۶۳ درصدی روبرو شد و با عقب‌نشینی از کانال ۵۰ هزار دلاری ۴۹٬۸۹۴ دلار شد. اتریوم ۰/۲۵ درصد کاهش یافت و به رقم  ۴٬۰۴۲ دلار رسید. بایننس کوین ۰/۱۶ درصد کاهش یافت و ۵۴۴ دلار شد.  کاردانو حدود ۰/۸۲ درصد گران شد و ۱/۴۴ دلار شد. ریپل هم کمتر از یک دلار قیمت گرفت و ۰/۹۱۸ دلار شد

مجموع بازار رمزارها با ۰/۱۲  درصد افزایش به ۲/۴۹ تریلیون دلار رسید.

کریپتو ۵ دی

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!