جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۹۳۵۵
بررسی بازارهای مالی ۱ دی ۱۴۰۰

شروع قدرتمند بورس در اولین روز زمستان، کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم

شروع قدرتمند بورس در اولین روز زمستان، کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم
بورس در اولین روز زمستان صعود قدرتمندانه‌ای داشت تا هم اولین روز دی‌ماه را با جهش مناسب آغاز کند و ضمن آنکه برای سومین روز متوالی مثبت شود توانست روند خروج سرمایه را پس از ۱۹ روز قطع کند. امروز بازار تهران شاهد نوسان اندک افزایشی در قیمت ارز بود و دلار ۳۰٬۲۰۰ تومان معامله شد. در بازار ارزهای رمزنگاری شده روند بازار یکسان نبود و برخی با رشد قیمت و برخی با کاهش قیمت همراه بودند.اما بیشترین افزایش قیمت برای رمزارز «ترا» بود که ۱۵ درصد افزایش یافت و ۹۵/۷۵ دلار شد.

 بورس

بورس در اولین روز زمستان صعود قدرتمندانه‌ای داشت تا هم اولین روز دی‌ماه را با جهش مناسب آغاز کند و ضمن آنکه برای سومین روز متوالی مثبت شود توانست روند خروج سرمایه را پس از ۱۹ روز قطع کند. بدین ترتیب شاخص سهام با افزایش ۴۰٬۶۵۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحدی رسید و افزایش ۳/۰۸ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز ۹٬۵۵۸ واحد افزایش یافت و با ۲/۷۴ درصد رشد به رقم ۳۵۷٬۷۶۷ واحد رسید. امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» پیشران بازار بودند و در مقابل نمادهای «امید» ، «نمرینو» و «کبورس» بیشترین تاثیر منفی را بر بازار نهادند. نماد «سیمرغ» بیشترین درصد رشد و نماد «کبورس» بیشترین درصد کاهش قیمت داشتند.

امروز ۱۶۷ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی وارد  بازار بورس شد ضمن آنکه صف‌های خرید به رقم ۷۶۷ میلیارد تومان برسد تا با توجه به صف ۶۴ میلیارد تومانی فروش ، بازار سهام با مازاد تقاضا مواجه باشد.

شاخص فرابورس نیز ۲۶۱  واحد رشد داشت تا به رقم ۱۸٬۷۸۴واحد برسد.

 

بازار ارز

 

امروز بازار تهران شاهد نوسان اندک افزایشی در قیمت ارز بود و تا ساعت ۱۴ اول دیماه دلار ۳۰٬۲۰۰ تومان معامله شد. یورو نیز ۳۴٬۳۰۰ تومان شد. درهم امارات ۸٬۳۰۰  تومان و پوند انگلیس ۴۰٬۲۰۰تومان شوند لیرترکیه امروز ۸۰ تومان گران شد و ۲٬۴۱۰ تومان شد . یوآن چین هم ۴٬۷۷۵ تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا

 

دراولین روز زمستان در بازار تهران و تا ساعت ۱۶هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۴ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد. همچنین در بازار جهانی نیز هر اونس شمش طلا ۱٬۷۹۲ دلار شد.

سکه امامی نیز تا ساعت ۱۶به وقت تهران ۲۵هزار تومان ارزان شد و ۱۳میلیون ۲۱۱ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی اما ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به حدود ۱۲ میلیون ۷۹۶ هزار تومان رسید . نیم سکه۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان شد. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۳۰۵  هزار تومان شدند.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

 

در بازار ارزهای رمزنگاری شده روند بازار یکسان نبود و برخی با رشد قیمت و برخی با کاهش قیمت همراه بودند. بدین ترتیب طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ۰/۱۶ درصد کاهش به رقم ۴۸٬۸۷۱ واحد رسید.اتریوم نیز ۰/۸۴ درصد ارزان شد و به قیمت ۴٬۰۰۱ واحد رسید. بایننس کوین هم ۵۳۴ دلار خرید و فروش شد. سولانا اما با ۲/۲ درصد افزایش قیمت روبرو بود و ۱۸۴ دلار شد. ریپل و کاردانو هم با افزایش قیمت همراه بودند اما بیشترین افزایش قیمت برای رمزارز «ترا» بود که ۱۵ درصد افزایش یافت و ۹۵/۷۵ دلار شد.

ارزش کل  بازار رمزارزها نیز  ۲/۴۳ تریلیون دلار شد تا کاهش ۲/۴ درصدی نسبت به ۲۴ساعت گذشته داشته باشد.

کریپتو 1 دی

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!