شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۹۲۹۶
بررسی بازارهای مالی ۲۹ آذر ۱۴۰۰

بسته حمایت از بورس در ستاد اقتصادی، سقوط دوباره بیت‌کوین و اتریوم

بسته حمایت از بورس در ستاد اقتصادی، سقوط دوباره بیت‌کوین و اتریوم
امروز بازار تحت تاثیر تصویب بسته ۱۰ بندی حمایتی ستاد اقتصادی دولت بود و بازار توانست دوباره به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برسد. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش قیمتها همراه بود و اکثر ارزها سرخپوش بود .بدین ترتیب تا ساعت ۱۶:۰۰ بیت کوین با نزول ۲/۵۶ درصدی روبرو شد و ۴۵٬۸۸۰ دلار شد. اتریوم ۳/۵۷ درصد کاهش یافت و به رقم ۳٬۷۸۳ دلار رسید.

بورس

 

امروز بازار تحت تاثیر  تصویب بسته ۱۰ بندی حمایتی ستاد اقتصادی دولت بود و بازار توانست دوباره به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برسد. البته چند روزیست که شاخص در حالت رفت آمد بین این کانال و کانال پایینتر است با این حال بازار بورس در آخرین دوشنبه آذرماه   هفته با رشد ۹٬۸۴۱ واحدی روبرو بود  تا شاخص به عدد یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد برسد و رشد ۰/۷۶ درصدی را تجربه کند. شاخص هم‌وزن هم ۴۰۶ واحد افزایش داشت و به ۳۴۳٬۹۰۱ واحد رسید. نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فارس» بیشترین اثر مثبت بر بورس را داشتند و سه نماد «کبورس» ، «کالا» و «برکت» بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. نماد «وبملت» بیشترین درصد رشد را داشت و در مقابل نماد «خنصیر» بیشترین کاهش درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

امروز بازار شاهد خروج ۲۶۰  میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۱۲۹ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۱۶۹ میلیارد تومان شد.

فرابورس نیز به رقم ۱۸٬۴۳۶ واحد  رسید تا کاهش ۹  واحدی داشته باشد.

 

 بازار ارز

 

با توجه به اخبار سیاسی رسیده بازار ارز در دوشنبه ۲۹ آذر با افزایش اکثر ارزها  روبرو بود و تا ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران در بازار تهران دلار به ۳۰ هزار تومان شد. یورو نیز به حدود ۳۴,۱۴۰ تومان خرید و فروش شد . پوند انگلیس ۴۰ هزار تومان و درهم امارات  ۸٬۲۲۰  شدند . لیر ترکیه ۱٬۸۲۰ تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا

امروز و با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی هر اونس شمش طلا به ۱۷۹۸  دلار ماند اما در بازار داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار طلا و یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان شد.

در بازار سکه هر سکه امامی ۱۳ میلیون ۹۳  هزار تومان شد تا ۷۲ هزار تومان گران شود. سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون ۵۸۳ هزار تومان شد. نیم سکه ۳۰ هزار تومان و ربع سکه ۲۵ هزار تومان ارزان شدند تا به ترتیب ۶ میلیون ۷۸۰ هزار تومان و ۳ میلیون و ۷۸۰ شوند . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش قیمتها همراه بود و اکثر ارزها سرخپوش بود .بدین ترتیب تا ساعت ۱۶:۰۰ بیت کوین با نزول ۲/۵۶ درصدی روبرو شد و ۴۵٬۸۸۰  دلار شد. اتریوم ۳/۵۷ درصد کاهش یافت و به رقم  ۳٬۷۸۳ دلار رسید. بایننس کوین ۴/۰۲ درصد کاهش یافت و ۵۱۲ دلار شد.  کاردانو حدود ۴/۰۲ درصد ارزش خود را از دست داد و ۱/۲۲ دلار شد. ریپل هم ۰/۸۴۱ دلار شد

مجموع بازار رمزارزها با  ۲/۵۳ درصد کاهش به ۲/۲۵تریلیون دلار رسید.

کریپتو ۲۹ آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!