جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۶۳
بررسی بازارهای مالی ۲۷ آذر ۱۴۰۰

بازگشت شاخص سهام به کانال بالاتر، اتریوم در آستانه ۴ هزار دلاری

بازگشت شاخص سهام به کانال بالاتر، اتریوم در آستانه ۴ هزار دلاری
بورس در اولین روز هفته توانست رشد خوبی را تجربه کرد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگردد تا امیدهای خود را برای بهبود حفظ کند. در بازار ارزهای رمزنگاری شده طی ۲۴ ساعت گذشته بازار روند صعودی در اکثر ارزها به خود گرفت و اتریوم ۳/۳۴ درصد گران شد و به قیمت ۳٬۹۷۳ واحد رسید.

 بورس

بورس در اولین روز هفته توانست رشد خوبی را تجربه کرد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگردد تا امیدهای خود را برای بهبود حفظ کند، با این حال این رشد سبب نشد تا حقیقی‌ها به بازار باز گردند و برای شانزدهمین روز متوالی بازار سهام با خروج سهامداران حقیقی همراه بود.امروز شاخص سهام  با رشد ۱۲٬۳۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی رسید و افزایش ۰/۹۵ درصدی  را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز ۲٬۴۷۰ واحد صعود کرد و با ۰/۷۲  درصد رشد به رقم ۳۴۶٬۹۸۰ واحد رسید. امروز نمادهای «شفن»، «تیپیکو» و «پارس» بیشترین اثر منفی را بر بازار نهادند و در مقابل نمادهای «شپدیس» ، «پارسان» و «کگل» بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار نهادند. نماد «لبوتان» بیشترین درصد رشد و نماد «غاذر» بیشترین درصد کاهش قیمت داشتند.

امروز ۱۰۱ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی از بازار بورس خارج شد ضمن آنکه صف‌های خرید به رقم ۲۱۱ میلیارد تومان برسد  همچنین صف‌های فروش نیز به ۱۱۴ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس نیز ۱۵ واحد صعود  داشت تا به رقم ۱۸٬۵۸۶واحد برسد.

 

بازار ارز

در بازار ارز، دلار هچنان در کانال ۳۰ هزار تومانی به سر می‌برد و تا ساعت ۱۴  روز ۲۷  آذر دلار ۳۰٬۱۰۰ تومان معامله شد. یورو نیز ۳۴٬۱۵۰ تومان شد. درهم امارات  ۸٬۲۲۰ تومان و لیر ترکیه ۱٬۸۷۰ تومان خرید و فروش شدند. پوند انگلیس هم  ۴۰٬۳۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

سکه و طلا؛

دراولین روز هفته در بازار تهران و تا ساعت ۱۷ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان شد. همچنین در آخرین روز کاری طلا در بازار جهانی نیز هر اونس شمش طلا 1٬۷۹۸ دلار شد.

سکه امامی نیز تا ساعت ۱۷ به وقت تهران ۸۰ هزار تومان ارزان شد و ۱۳ میلیون ۱۱۸ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی اما  ۵۳ هزار تومان افزایش یافت و به حدود ۱۲ میلیون ۷۹۱ هزار تومان رسید . نیم سکه ۶میلیون ۸۵۰ هزار تومان شد که  کاهش ۷۱ هزار تومانی یافت . ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۳۷۰ هزار تومان تومان شدند.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

 

در بازار ارزهای رمزنگاری شده پس از کاهش آخر هفته گذشته ، طی ۲۴ ساعت گذشته بازار روند صعودی در اکثر ارزها به خود گرفت و تا ساعت ۱۵ به وقت تهران اتریوم ۳/۳۴ درصد گران شد و به قیمت ۳٬۹۷۳ واحد رسید. بیت کوین اما با ۰/۱۱ درصد کاهش به رقم ۴۷٬۱۵۸ واحد رسید بایننس کوین هم ۱/۱۶ درصد افزایش یافت و ۵۳۳ دلار خرید و فروش شد. سولانا با ۲/۲۳ درصد افزایش قیمت روبرو بود و ۱۸۰ دلار شد.

ارزش کل  بازار رمزارزها نیز  ۲/۳۲ تریلیون دلار شد تا افزایش ۲/۱۳ درصدی نسبت به ۲۴ساعت گذشته داشته باشد.

کریپتو 27 آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!