شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۹۱۴۸
بررسی بازارهای مالی ۲۱ آذر ۱۴۰۰

ریزش مجدد شاخص سهام، کاهش اندک قیمت دلار

ریزش مجدد شاخص سهام، کاهش اندک قیمت دلار
در دومین روز هفته؛ بورس شاهد سقوط شدید و سرخپوشی بازار بود تا امروز نیز شاخص سهام ۱/۷۶ درصد از ارزش خود را از دست دهد و با افت ۲۳٬۶۷۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد برسد. بازار ارز امروز یکشنبه با کاهش اندک قیمتها همراه بود و تا ساعت ۱۶ در بازار تهران دلار ۳۰٬۱۰۰تومان شد تا خود را به مرز ۳۰ هزار تومانی رسانده باشد. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ساعت گذشته همراه با افزایش قیمت در بیشتر ارزهای اصلی بود، بدین ترتیب بیت کوین ۴۹٬۳۸۵ دلار شد و افزایش۲/۱۳ درصدی داشت.

 بورس

در دومین روز هفته؛ بورس شاهد سقوط شدید و سرخپوشی بازار بود  تا امروز نیز شاخص سهام ۱/۷۶ درصد از ارزش خود را از دست دهد و با افت ۲۳٬۶۷۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد برسد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱/۶۳ درصدی به رقم ۳۵۵٬۶۱۵ واحد رسید. در بازار امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین اثر منفی را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «غکورش»، «پرداخت» و «وخاور» بیشترین اثر مثبت را بر بازار گذاشتند. نماد «وآذر» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «کالا» بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در ادامه روند خروج سرمایه امروز نیز شاهد خروج ۵۲۳ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۸۲ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۲۸۹ میلیارد تومان شد تا مازاد عرضه بر بازار حاکم شود.

فرابورس نیز ۱۹۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۸٬۹۳۰ واحد رسید.

 بازار ارز؛

 بازار ارز امروز یکشنبه با کاهش اندک قیمتها همراه بود و تا ساعت ۱۶  در بازار تهران دلار ۳۰٬۱۰۰تومان شد تا خود را به مرز ۳۰ هزار تومانی رسانده باشد. یورو نیز به حدود ۳۴٬۱۵۰ تومان رسید. پوند انگلیس ۴۰٬۳۱۰ تومان شد. درهم امارات هم ۸٬۳۳۰  تومان خرید و فروش شد. لیر ترکیه و یوآن چین به ترتیب ۲٬۱۹۵ تومان و ۴٬۷۹۰ تومان شدند.

سکه و طلا؛

امروز بازارهای جهانی تعطیل بود و درنتیجه آخرین قیمت طلا همان قیمت  ۱۷۸۳  دلار به ازای یک اونس شمش طلا بود. در بازار داخلی اما هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان معامله شد.

در بازار سکه اما تنها سکه امامی کاهش یافت چنانکه تا ساعت ۱۶ امروز  هر سکه امامی ۱۳ میلیون ۷۶ هزار تومان قیمت گرفت  و کاهش ۳۰ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۲ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان شد و ۵۳ هزار تومان گران شد . نیم سکه ۳۰هزار تومان افزایش یافت تا ۶ میلیون ۸۳۰ هزار تومان شود ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و  سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ساعت گذشته همراه با افزایش قیمت در بیشتر ارزهای اصلی بود، بدین ترتیب تا ساعت ۱۵:۴۵ به وقت تهران بیت کوین ۴۹٬۳۸۵ دلار شد و افزایش۲/۱۳ درصدی داشت. اتریوم نیز ۰/۴۶  درصد گران شد و به ۴٬۰۴۱ دلار رسید. بایننس کوین هم ۵۶۶ دلار خرید و فروش شد. کاردانو نزدیک به ۵ درصد افزایش یافت و ۱/۳۵ دلار شد.پولکادات هم با افزایش بیش از ۴ درصد به رقم ۲۸/۴۳ دلار رسید.

مجموع بازار رمزارها با ۱/۸۲ درصد افت به ۲/۳۸ تریلیون دلار رسید.

کریپتو 21 آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!