پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۷۳۱
بررسی بازارهای مالی ۳ آذر ۱۴۰۰

کاهش بورس به کانال پایینتر و افزایش دلار به کانال بالاتر

کاهش بورس به کانال پایینتر و افزایش دلار به کانال بالاتر
بازار ارز در آخرین روز هفته با افزایش شدید قیمتها روبرو بود و دلار مجددا به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید. بازار بورس در سومین روز آذرماه با افت ۱۰٬۴۵۶ واحدی روبرو بود تا شاخص مجدد به یک کانال پایینتر سقوط کند و به عدد یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحد برسد

بازار بورس

بازار بورس در سومین روز آذرماه با افت ۱۰٬۴۵۶ واحدی روبرو بود  تا شاخص مجدد به یک کانال پایینتر سقوط کند و  به عدد یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحد برسد و نزول ۰/۷۴ درصدی را تجربه کند. شاخص هم‌وزن هم  ۱٬۵۷۱ واحد افت داشت و به ۳۸۳٬۴۶۹ واحد رسید. نمادهای «جم پیلن»، «خبهمن» و «خگستر» بیشترین اثر مثبت بر بورس را داشتند و سه نماد «فولاد» ، «شستا» و «پارس» بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. نماد «شدوص» بیشترین درصد رشد را داشت و در مقابل نماد «کساپا» بیشترین کاهش درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

 

امروز بازار شاهد ورود ۲۳۸  میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۱۲۵ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۱۱۰ میلیارد تومان شد .

فرابورس نیز به رقم  ۱۹٬۹۶۷واحد رسید تا کاهش ۱۸۱  واحدی داشته باشد.

 

 بازار ارز

بازار ارز در آخرین روز هفته  با افزایش شدید قیمتها  روبرو بود و دلار مجددا به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید.  در بازار تهران تا ساعت ۱۶ به وقت تهران در بازار تهران دلار آمریکا ۴۶۹  تومان گران شد و به ۲۸٬۵۵۶ تومان شد. یورو نیز ۳۴۷ افزایش یافت و ۳۲,۵۸۶ تومان شد . پوند انگلیس ۳۹,۰۵۲ و درهم امارات ۷,۹۱۶ شدند تا به ترتیب ۶۶۸ و ۱۲۸ تومان گران شوند لیر ترکیه هم  ۲٬۴۲۰ تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا

امروز در بازارهای جهانی طلا هر اونس شمش طلا به ۱۷۸۵  دلار شد در بازار داخلی اما  هر گرم طلای ۱۸عیار طلا و یک میلیون و ۲۵۲ هزار تومان شد.

در بازار سکه هر سکه امامی ۱۲ میلیون ۶۵۳  هزار تومان شد تا ۲۲۲ هزار تومان گران شود. سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون ۴۰۴ هزار تومان شد و ۲۰۲ هزار تومان افزایش یافت. نیم سکه و ربع سکه  ۵۰ هزار تومان گران  شدند تا به ترتیب ۶  میلیون ۴۵۰ هزار تومان و ۳ میلیون و ۷۵۰ شوند . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش قیمتی همراه بود تا روند بازار ادامه داشته باشد .بدین ترتیب تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه بیت کوین با افزایش ۰/۲۱ درصدی روبرو شد و ۵۶٬۴۳۵ دلار شد. اتریوم ۳/۲۳ درصد گران  شد  و به رقم  ۴۲۷۸ دلار رسید. بایننس کوین ۱/۸۵ درصد افزایش یافت و ۵۸۸ دلار شد. 

مجموع بازار رمزارها با ۱/۹۲ درصد کاهش به ۲/۷۰ تریلیون دلار رسید.

کریپتو ۳ آذر

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!