جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۸۶۹۴
بررسی بازارهای مالی ۲ آذر ۱۴۰۰

کاهش ۲٬۵۰۰ واحدی شاخص سهام ، ادامه روند نزولی بیت کوین و اتریوم

کاهش ۲٬۵۰۰  واحدی شاخص سهام ، ادامه روند نزولی بیت کوین  و اتریوم
بازار بورس در دومین روز آذرماه با افت ۲٬۵۲۱ واحدی روبرو بود تا شاخص به عدد یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد برسد امروز شاهد ریزش شدید طلا در بازارهای جهانی بودیم به طوریکه قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۸۰۰ دلار رسید و این موضوع سبب کاهش قیمت طلا و سکه شد. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش قیمتی همراه بود تا روند نزولی بازار ادامه داشته باشد .بدین ترتیب بیت کوین با ۵۶٬۳۲۴ دلار شد. اتریوم هم به رقم ۴۱۵۰ دلار رسید.

بازار بورس؛

بازار بورس در دومین روز آذرماه با افت ۲٬۵۲۱ واحدی روبرو بود  تا شاخص به عدد یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد برسد و نزول ۰/۱۸ درصدی را تجربه کند. شاخص هم‌وزن هم  ۱٬۸۸۹ واحد افت داشت و به ۳۸۵٬۰۴۴ واحد رسید. نمادهای«شستا» ، «پارس» و «شفن» بیشترین اثر مثبت بر بورس را داشتند و سه نماد «فولاد» ، «تاپیکو» و «شبندر» بیشترین اثر منفی را بر شاخص نهادند. نماد «کسرا» بیشترین درصد رشد را داشت و در مقابل نماد «واعتبار» بیشترین کاهش درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

 

امروز بازار شاهد ورود ۶۹  میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۲۶۴ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۱۴۹ میلیارد تومان شد .

فرابورس نیز به رقم ۲۰٬۱۴۹واحد رسید تا کاهش ۳۷  واحدی داشته باشد .

 بازار ارز؛

بازار ارز در دومین روز آذرماه با افزایش اکثر ارزها  روبرو بود و تا ساعت ۱۵ به وقت تهران در بازار تهران دلار آمریکا ۱۶۹  تومان گران شد و به ۲۸٬۵۵۶ تومان شد. یورو نیز ۱۳۰ افزایش یافت و ۳۲,۱۱۲ تومان شد . پوند انگلیس ۳۸,۲۸۳ و درهم امارات ۷,۷۷۳ شدند تا به ترتیب ۶۱ و ۴۲ تومان گران شوند لیر ترکیه اما ۱۵۰ تومان ارزان شد و  ۲٬۴۱۰ تومان خرید و فروش شد.

سکه و طلا؛

امروز شاهد ریزش شدید طلا در بازارهای جهانی بودیم به طوریکه طلا به کمتر از ۱۸۰۰ دلار رسید و هر اونس شمش طلا ۱۷۹۵  دلار شد در بازار داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸عیار طلا و یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان شد.

در بازار سکه هر سکه امامی ۱۲ میلیون ۴۳۳  هزار تومان شد تا ۹۵ هزار تومان ارزان شود. سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون ۱۹۸ هزار تومان شد و ۱۰۰ هزار تومان کاهش شد. نیم سکه ۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۷ هزار تومان ارزان شدند تا به ترتیب ۶میلیون ۴۰۰ هزار تومان و ۳میلیون و ۷۰۰ شوند . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش قیمتی همراه بود تا روند نزولی بازار ادامه داشته باشد .بدین ترتیب تا ساعت ۱۵ امروز  بیت کوین با کاهش ۲/۰۴ درصدی روبرو شد و ۵۶٬۳۲۴ دلار شد. اتریوم ۱/۴۳ درصد ارزان شد  و به رقم  ۴۱۵۰ دلار رسید. بایننس کوین اندکی افزایش یافت و ۵۷۸ دلار شد.  سولانا حدود ۴/۸ درصد ارزش خود را از دست داد و ۲۱۳دلار شد.پولکادات هم به کمتر از ۴۰ دلار رسید.

مجموع بازار رمزارها با ۰/۵درصد کاهش به ۲/۶۸  تریلیون دلار رسید.

کریپتوکارنسی ۲ آذر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!