جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۸۶۰۹
بررسی بازارهای مالی ۲۹ آبان

سقوط بورس به کانال پایینتر، بهبود رمزارزها پس از ریزش شدید

سقوط بورس به کانال پایینتر، بهبود رمزارزها پس از ریزش شدید
بازار بورس شنبه را با ریزش شدید و سقوط به یک کانال پایینتر آغاز نمود. این روزها بورس حالت الاکلنگی یا با قول خود بورسیها حالت خرسی به خود گرفته و چند روز مثبت و چند روز منفی می‌شود .امروز شاخص بازار سهام با افت ۱/۹۲ درصدی روبرو بود تا به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد برسد و کاهش ۲۷٬۲۹۲ واحدی را تجربه کند

بازار بورس

 

بازار بورس شنبه را با ریزش شدید و سقوط به یک کانال پایینتر آغاز نمود. این روزها بورس حالت الاکلنگی یا با قول خود بورسیها حالت خرسی به خود گرفته و چند روز مثبت و چند روز منفی می‌شود . خبرها و حواشی دور و اطراف بورس و در مجموع اقتصاد و سیاست کشور سبب شده تا دیگر بورس گزینه مطلوب افراد حقیقی نباشد و هر روز شاهد سرمایه توسط اشخاص حقیقی از بورس هستیم.

امروز  شاخص بازار سهام با افت ۱/۹۲ درصدی روبرو بود تا  به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد برسد و کاهش ۲۷٬۲۹۲ واحدی را تجربه کند شاخص هم وزن با افت ۰/۸۴ درصدی کاهش  ۳٬۲۳۶ واحدی را رقم زد و به سطح ۳۸۳٬۵۲۸ واحدی رسید.سه نماد «فارس» ،‌«فولاد»  و «شستا» بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام امروز گذاشتند و در مقابل «شفن» ، «پترول» و «انرژی ۳» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند. نماد «غسالم» بیشترین درصد رشد و نماد «سفار» بیشترین درصد کاهش قیمت را داشت.

امروز ۴۵۶ میلیارد تومان پول از سوی سهامداران حقیقی از بورس خارج شد. صفهای خرید به رقم ۱۵۰ میلیارد تومان رسید و در مقابل صفهای فروش ۲۱۰ میلیارد تومان شد.

بازار فرابورس نیز کاهش ۲۵۴ واحدی داشت و به ۱۹٬۹۸۸ واحد رسید.

 

بازار ارز

 

بازار ارز امروز روند نزولی به خود گرفت و در بازار تهران تا ساعت ۱۷ دلار با ۸۸ تومان کاهش به ۲۸٬۰۵۲ تومان رسید . یورو ۲۶۱ تومان ارزان شد و ۳۱٬۶۵۴ تومان شد. پوند انگلیس هم ۳۷٬۸۷۰ تومان شد و ۱۸۱ تومان کاهش را تجربه کرد. درهم امارات ۷٬۶۴۰ و یوآن چین ۴٬۴۰۵ تومان شدند. لیر ترکیه هم کاهش ۳۰ تومانی داشت و ۲٬۶۱۰ تومان شد.

 

سکه و طلا

در آخرین روز کاری بازارهای  جهانی  هر اونس شمش طلا به ۱٬۸۴۵ دلار رسید. در بازار داخلی نیز هز گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۳۶ هزار تومان شد تا کاهش ۴ هزار تومانی داشته باشد

سکه امامی  ۹۱  هزار تومان ارزان شد و به ۱۲ میلیون ۳۸۸ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون ۱۰۵ هزار تومان شد تا حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته باشد. نیم سکه ۶ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳ میلیون ۶۸۰ هزار تومان شدند. سکه گرمی نیز ۲ میلیون ۲۹۵ هزار تومان معامله شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

در بازار ارزهای رمزنگاری شده که با کاهش شدید در آخرین روزهای هفته گذشته روبرو شده بود در طی ۲۴ساعت گذشته اندکی از افت خود را جبران کردند بدین صورت تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران  بیت کوین با افزایش قیمت ۳/۱۲ درصدی روبرو بود و به رقم ۵۸٬۷۲۲ دلار رسید. اتریوم هم افزایش ۴/۵۲ درصدی داشت و به  ۴٬۳۲۴ دلار رسید. بایننس کوین با رشد ۵/۴۶ درصدی به ۵۹۱ دلار رسید.

ارزش کل بازار رمزارزها هم با ۴/۷۴ درصد افزایش به ۲/۷۶ تریلیون دلار رسید.

اینفو گرافیک 29 آبان

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!