شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۷۱
آشفتگی بازارهای مالی امروز با تصمیمات سیاسی و اقتصادی دولت

خروج ۳۷۴ میلیارد تومان از بورس در یک روز!

خروج ۳۷۴ میلیارد تومان از بورس در یک روز!
یکی از مشکلاتی که دولت سیزدهم با آن دست به گریبان است این است که مجبور است راهی برای شعارهای زیبایی که پیش از انتخابات برای اداره کشور بیان می‌کرد بیابد، و در این راه به جای آنکه تصیمات از روی استدلالات منطقی باشد، بیشتر بر اساس احساسات گرفته می‌شود، از این رو شاهدیم که هر چند وقت یکبار مسئولین دولتی از صحبتی که در همین دوره کوتاه صد روزه خود گفتند عقب‌نشینی کنند. از عقب‌نشینی وزیر راه و شهرسازی برای تولید یک میلیون واحد مسکن در سال گرفته تا داستان کاهش ۱۰ درصدی لبنیات و حالا آزادسازی قیمت خودرو در اوایل هفته گذشته و بازگشت دوباره آن در پایان هفته.

این عدم قطعیت در تصمیمات علاوه بر خدشه‌هایی که به شخصیت دولت وارد می‌کند سبب سردرگمی فعالان اقتصادی می‌شود به طوریکه شاهد افزایش شاخص بازار سهام با پیشتازی گروههای خودرویی در انتهای هفته جاری و عکس آن کاهش شاخص بازار سهام در امروز با اثر خودرویی‌ها هستیم.

البته این سیاست‌های عدم قطعیت ما تنها مختص به سیاست داخلی نیست و صدای متحدان سیاسی ما را نیز در آورده است و از عدم جدیت ایران در انجام مذاکرات گله‌مند بودند. همچنین عدم ارائه پالس مثبت از مذاکرات نیز سبب افزایش قیمت دلار و سکه در بازار داخلی در روز جاری شد. در واقع تصمیمات چندروزه دولت سبب آشفتگی در همه بازارها در روز جاری شد؛ کاهش ارزش بورس ، افزایش قیمت دلار و سکه و طلا.

 

بازار بورس

 

بورس در نخستین روز کاری هفته تحت تاثیر لغو مصوبه آزادسازی قیمت خودرویی‌ها بود و عقب‌نشینی ۱/۱۹ درصدی نسبت به چهارشنبه داشت تا شاخص بازار سهام به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد برسد و کاهش ۱۷٬۳۰۳ واحدی را تجربه کند شاخص هم وزن با افت ۰/۸۵ درصدی کاهش  ۳٬۳۴۱ واحدی را رقم زد و به سطح ۳۸۷٬۹۴۲ واحدی رسید.سه نماد «فارس» ،‌«فولاد»  و «شستا» بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام امروز گذاشتند و در مقابل «شیراز» ، «خراسان» و «شپدیس» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند. امروز ۳۷۴ میلیارد تومان پول از سوی سهامداران حقیقی از بورس خارج شد. صفهای خرید به رقم ۱۵۷ میلیارد تومان رسید و در مقابل صفهای فروش ۴۶۲ میلیارد تومان شد. بازار فرابورس نیز افزایش ۱۶۹ واحدی داشت و به ۲۰٬۴۷۸ واحد رسید.

 

بازار ارز

بازار ارز امروز همچنان روند صعودی چند روز گذشته خود را البته با شدت بیشتر ادامه داد و در بازار تهران تا ساعت ۱۶ دلار با ۳۰۹ تومان افزایش به ۲۸٬۷۳۳ تومان رسید . یورو ۳۰۸ تومان گران شد و ۳۲٬۸۹۰ تومان شد. پوند انگلیس هم ۳۸٬۶۹۰ تومان شد و ۴۴۲ تومان افزایش را تجربه کرد. درهم امارات ۷٬۸۲۴ و یوآن چین ۴٬۵۲۵ تومان شدند. لیر ترکیه هم افزایش ۱۰ تومانی داشت و ۲٬۹۹۰ تومان شد.

 

سکه و طلا

امروز در بازارهای جهانی هر اونس شمش طلا به ۱٬۸۶۴ دلار رسید. در بازار داخلی نیز هز گرم طلای 18 عیار یک میلیون و ۲۷۶ هزار تومان شد تا افزایش ۱۲ هزار تومانی داشته باشد

سکه امامی ۱۵۹ هزار تومان گران شد و به ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون ۵۵۰ هزار تومان شد تا حدود ۵۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد. نیم سکه ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه 3 میلیون ۸۶۰ هزار تومان شدند تا به ترتیب ۵۰ و ۱۰ تومان گران شوند. سکه گرمی نیز 2 میلیون ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها

در بازار ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال در طی ۲۴ساعت گذشته همراه با کاهش قیمت بیت‌کوین و افزایش در اکثر ارزهای دیگر بود . بدین صورت تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران  بیت کوین با کاهش قیمت روبرو بود و به رقم ۶۳٬۵۵۷دلار رسید. اتریوم هم افزایش اندکی داشت و به  ۴٬۶۰۵ دلار رسید. بایننس کوین با رشد ۳/۱۸ درصدی به ۶۳۲ دلار رسید.ارزش کل بازار رمزارزها هم با ۱/۱۸ درصد افزایش به ۲/۹۳ تریلیون دلار رسید.

 

اینفو کریپتو 22 آبان

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!