پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۸۳۶۹
بررسی بازارهای مالی ۱۷ آبان ۱۴۰۰

افزایش قیمت دلار به بیش از ۲۸ هزار تومان، پیشروی اتریوم

افزایش قیمت دلار به بیش از ۲۸ هزار تومان، پیشروی اتریوم
امروز نیز بازار تهران شاهد افزایش قیمت ارز بود ودلار به بیش از ۲۸ هزار تومان رسید. بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها تحت تاثیر پیشروی اتریوم در کانال ۴٬۷۰۰ دلاری بود همچنین بیت‌کوین نیز در آستانه رسیدن به مرز ۶۶ هزار دلار شد.

بازار بورس؛

بازار سهام امروز را با رشد حدود ۳٬۵۰۰ واحدی پشت سر گذاشت تا با رشد ۰/۲۴ درصدی به رقم یک میلیون ۴۳۴ هزار واحد برسد.شاخص هم وزن نیز ۲۳۷ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۸۴٬۹۲۹ واحد برسد و رشد ۰/۰۶ درصدی را تجربه کند. در بازار امروز نمادهای «نوری»، «خودرو» و «رمپنا» بیشترین اثر مثبت را بر بازار نهادند و از سوی دیگر نمادهای «شستا»، «شتران» و «شپنا» بیشترین اثر منفی را بر بازار گذاشتند. نماد «خکمک» بیشترین درصد رشد قیمت و نماد «سخزر» بیشترین درصد کاهش قیمت را داشتند.

به رغم صعود امروز شاخص اما باز بازار شاهد خروج ۱۱۸ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی بودند. همچنین میزان صف های خرید ۱۶۴ میلیارد تومان شد و در مقابل صف های فروش ۲۸۱ میلیارد تومان شد.

فرابورس نیز ۱۱۷ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۰٬۳۴۹ واحد رسید.

 بازار ارز؛

امروز نیز بازار تهران شاهد افزایش قیمت ارز بود ودلار به بیش از ۲۸ هزار تومان رسید  و به طوریکه تا ساعت ۱۶ دوشنبه دلار ۹۴ تومان گران شد و ۲۸٬۰۸۵ تومان معامله شد. یورو نیز افزایش ۱۳۱ تومانی ۳۲٬۵۲۱ تومان شد. درهم امارات ۷٬۶۴۷ تومان و پوند انگلیس ۳۸٬۱۷۱تومان شوند تا به ترتیب ۲۳ و ۲۵۲ تومان افزایش یابند. لیرترکیه اما  امروز ۱۰ تومان ارزان شد و ۲٬۹۹۰ تومان شد . یوآن چین هم ۴٬۴۰۵ تومان خرید و فروش شد.

سکه و طلا؛

بازارهای جهانی در نخستین روز کاری خود شاهد افزایش قیمت طلا بودند و هر اونس شمش طلا با بیش از ۳ دلار افزایش به رقم ۱٬۸۲۱ دلار رسید. در بازار داخلی هم هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان معامله شد و ۲ هزار تومان افزایش داشت.

بازار سکه هم افزایش قیمت داشت و  تا ساعت ۱۶ امروز  هر سکه امامی ۱۲ میلیون ۱۹۴  هزار تومان قیمت گرفت  و افزایش ۶۳ هزار تومانی داشت . سکه بهار آزادی هم  ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد و ۵۳ هزار تومان گران شد . نیم سکه ۳۰  هزار تومان افزایش یافت تا ۶ میلیون ۲۳۰ هزار تومان شود ربع سکه هم ۳۸ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد . سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها تحت تاثیر پیشروی اتریوم در کانال ۴٬۷۰۰ دلاری بود همچنین بیت‌کوین نیز در آستانه رسیدن به مرز ۶۶ هزار دلار شد. بدین ترتیب طی ۲۴ساعت گذشته  و تا ساعت ۱۵ به وقت تهران بیت کوین ۶۵٬۸۸۲ دلار شد و افزایش ۶/۵۵ درصدی داشت. اتریوم نیز ۲/۹۶ درصد گران شد و به ۴٬۷۲۵ دلار رسید. بایننس کوین هم ۶۴۳ دلار خرید و فروش شد. سولانا نیز به ۲۴۴ دلار رسید

مجموع بازار رمزارزها با۴/۶۱ درصد رشد به ۳/۰۱ تریلیون دلار رسید.

اینفوگرافیک 17 آبان کریپتوکارنسی

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!