جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۵۰
بررسی بازارهای مالی ۲۵ مهر ۱۴۰۰

افت خفیف شاخص، کاهش قیمت دلار و سکه، رنگ سرخ بازار ارزهای دیجیتال

افت خفیف شاخص، کاهش قیمت دلار و سکه، رنگ سرخ بازار ارزهای دیجیتال
بورس یکشنبه و در دومین روز هفته ، با افت خفیف ۱٬۴۰۷ واحدی روبرو شد تا شاخص به رقم یک میلیون و ۴۳۶هزار واحد برسد. پس از چند روز افزایش شدید قیمت در بازار رمزارزها در طی ۲۴ ساعت گذشته اندکی از ارزش بازار کاسته شد و بیت‌کوین ۱/۲۹درصد کاهش یافت و به حدود ۶۰٬۷۰۴ دلار رسید. در بازار ارز و تا ساعت ۱۶ روز یکشنبه به وقت تهران ، دلار ۲۲ تومان کاهش یافت و به حدود ۲۷٬۲۶۳ تومانی رسید.

بازار بورس؛

بورس یکشنبه و در دومین روز هفته ، با افت خفیف ۱٬۴۰۷ واحدی روبرو شد تا شاخص به رقم یک میلیون و ۴۳۶هزار واحد برسد و کاهش ۰/۱ درصدی را تجربه کند. شاخص هم‌وزن به رقم ۳٬۸۶۹ واحد نزول کرد و به رقم ۳۹۸٬۳۰۲ واحد برسد و افت ۰/۹۶ درصدی را تجربه کند. نمادهای «شپنا» ، «حکشتی» و «خودرو» بیشترین تاثیر منفی را بر بازار امروز نهادند که در این میان نماد «حکشتی» بیشترین کاهش قیمت را نیز تجربه کرد از سوی دیگر سه نماد «فملی»، «شستا» و «شپدیس» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

 

امروز نیز سهامداران حقیقی ۵۵۷ میلیارد تومان پول خود را از بازار خارج کردند. همچنین میزان صف‌های خرید به ۶۴۶ میلیارد تومان برسد و در مقابل صف‌های فروشبه حدود ۲۸۸ میلیارد تومان رسید. شاخص فرابورس نیز امروز با ۱۴۳ واحد کاهش به رقم ۲۰٬۴۱۳ واحد رسید.

اینفو بورس 25 مهر

بازار ارز؛

در بازار ارز و تا ساعت ۱۶ روز یکشنبه به وقت تهران ، دلار ۲۲ تومان کاهش یافت تا به حدود ۲۷٬۲۶۳ تومانی برسد. یورو ۱۵ تومان ارزان شد و به قیمت ۳۱٬۶۳۰ تومان دادوستد شد. پوند انگلیس ۱۸ تومان و لیر ترکیه ۱۰ تومان کاهش یافتند تا به ترتیب ۳۷٬۴۸۸ تومان و ۳٬۰۴۰تومان برسد.در هم امارات و یوآن چین تغییر محسوسی نداشتند و ۷٬۴۲۳ تومان و ۴٬۲۵۵ تومان خرید و فروش شدند.

 

سکه و طلا؛

امروز بازارهای جهانی تعطیل بود  و  قیمت هر اونس شمش طلا در 1767 دلار باقی ماند. در بازار تهران نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان شد که کاهش ۴ هزار تومانی را تجربه کند.

در بازار سکه اما کاهش قیمت‌ سکه امامی شدیدتر بود و تا ساعت ۱۶ در بازار تهران هر قطعه سکه امامی ۱۳۵ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۱ میلیون و  ۶۷۱ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون ۲۹۸ هزار تومان شد. نیم سکه ۱۰ هزار تومان ارزان شد و ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان شد. ربع سکه ۳ میلیون ۴۸۸ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۱۹۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شدند.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

پس از چند روز افزایش شدید قیمت در بازار رمزارزها در طی ۲۴ ساعت گذشته اندکی از ارزش بازار کاسته شد و بدین ترتیب و تا ساعت ۱۶ به وقت تهران ، بیت‌کوین ۱/۲۹درصد کاهش یافت و به حدود ۶۰٬۷۰۴ دلار رسید.اتریوم نیز ۲/۷۸درصد افت قیمت یافت و ۳٬۸۳۸ دلار شد. در بین رمزارزهای برتر تنها سولانا افزایش ۱/۳۸ درصدی داشت و مابقی ارزها با کاهش قیمت مواجه بودند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز ۲/۵۸ تریلیون دلار شد تا نزول ۰/۷۲ درصدی داشته باشد.

کریپتو 25 مهر

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!