پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۷۸۲۷
بررسی بازارهای مالی ۱۷ مهر ۱۴۰۰

اولین نزول مهر ماهی بورس، عبور بیت‌کوین از ۵۵ هزار دلار

اولین نزول مهر ماهی بورس، عبور بیت‌کوین از ۵۵ هزار دلار
بورس در اولین روز کاری هفته ۱.۵ درصد کاهش یافت تا نخستین افت را در مهر ماه تجربه کند. در بازار ارزهای رمزنگاری شده در طی چند روز اخیر بازار با سرعت بالایی روند صعودی گرفته است. بیت‌کوین به عنوان مهم‌ترین رمزارز به بیش از ۵۵ هزار دلار رسید. اتریوم نیز از ۳ هزار و ۶۰۰ دلار فراتر رفت.

بازار بورس؛

بورس در اولین روز کاری هفته ۱.۵ درصد کاهش یافت تا برای نخستین افت را در مهرماه تجربه کند. شاخص کل امروز به رقم یک میلیون ۴۶۵ هزار واحد رسید تا ۲۲.۲۸۰ واحد ارزش خود را از دست دهد. شاخص هم‌وزن نیز ۶.۷۰۵ واحد کاهش یافت تا ۱.۵۷ درصد نزول را تجربه کند و به رقم ۴۲۰ هزار ۵۸۰ واحد برسد. نمادهای فولاد، تاپیکو و پارسان بیشترین اثر منفی را بر بازار نهادند و در مقابل نمادهای شستا، بفجر و شفن بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار گذاشتند. نماد دروز بیشترین درصد افزایش قیمت و نماد وسقم بیشترین درصد کاهش قیمت را داشتند.

امروز ۹۴۰ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی از بازار بورس خارج شد ضمن آنکه صف‌های خرید به رقم ۱۴۷ میلیارد تومان برسد تا با توجه به صف ۳۹۸ میلیارد تومانی فروش، بازار سهام با مازاد عرضه مواجه باشد. شاخص فرابورس نیز ۳۵۱ واحد افت داشت تا ضمن ورود به یک کانال پایین‌تر به رقم ۲۰.۹۸۰ واحد برسد.

اینفو بورس 17 مهر

بازار ارز؛

امروز بازار تهران شاهد کاهش قیمت ارز بود و تا ساعت ۱۶، دلار ۲۳۱ تومان ارزان شد و ۲۷.۷۰۰ تومان معامله شد. یورو نیز باکاهش ۲۰۰ تومانی ۳۲.۰۶۰ تومان شد. درهم امارات ۷.۵۴۵ تومان و پوند انگلیس ۳۷.۹۷۲ تومان شوند تا به ترتیب ۶۰ و ۱۷۹ تومان کاهش یابند. لیر ترکیه اما امروز ۱۶۰ تومان گران شد و ۳.۳۰۰ تومان شد . یوآن چین هم ۴.۳۱۵ تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا؛

در اولین روز هفته در بازار تهران و تا ساعت ۱۶ هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱ هزار تومان کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان شد. همچنین در آخرین روز کاری طلا در بازار جهانی نیز هر اونس شمش طلا ۱.۷۵۷ دلار شد و کاهش اندکی یافت.

 

سکه امامی نیز تا ساعت ۱۶ به وقت تهران ۱۵ هزار تومان ارزان شد و ۱۱ میلیون ۷۴۲ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی نیز ۱۴۷ هزار تومان کاهش یافت و به حدود ۱۱ میلیون ۳۵۱ هزار تومان رسید. نیم سکه ۶ میلیون ۹۰ هزار تومان شد که افزایش ۴۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون ۵۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۲۳۶ هزار تومان شدند.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

در بازار ارزهای رمزنگاری شده در طی چند روز اخیر بازار با سرعت بالایی روند صعودی گرفته است به طوری که ارزش بازار ۲.۴۲ تریلیون دلار شد تا افزایش ۱.۳۸ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته داشته باشد. بیت‌کوین به عنوان مهمترین رمزارز به بیش از ۵۵ هزار دلار رسید و تا ساعت ۱۶ به وقت تهران ۵۵.۱۲۷ دلار شد. اتریوم نیز از ۳.۶۰۰ دلار فراتر رفت و به حدود ۳.۶۰۶ دلار رسید. کاردانو نیز ۲.۲۸ دلار شد. سولانا در بین ۱۰ ارز برتر بازار تنها ارزی بود که با کاهش ارزش روبرو بود تا ۱۵۹ دلار شود و افت ۲.۱۳ درصدی را رقم بزند. ریپل هم در ۲۴ ساعت قبل ۴.۰۷ درصد رشد داشت تا ۱.۱۱ دلار شود.

کریپتو 17 مهر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!