جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۶۵۳۳
بررسی بازارهای مالی ٨ شهریور ۱۴۰۰

روز سیاه بورس، ادامه روند کاهشی بازار ارز و طلا و سکه، روند منفی ارزهای دیجیتال

روز سیاه بورس، ادامه روند کاهشی بازار ارز و طلا و سکه، روند منفی ارزهای دیجیتال
سقوط نزدیک به ۵۰ هزار واحدی بورس سبب شد تا بدترین روز بورس در سال جاری رقم بخورد و شاخص کل نیز با کاهش ٣.۱۴ واحدی به رقم یک میلیون ۵٢۴ واحد سقوط کند.

بازار بورس

 

سقوط نزدیک به ۵۰ هزار واحدی بورس سبب شد تا بدترین روز بورس در سال جاری رقم بخورد و شاخص کل نیز با کاهش ٣.۱۴ واحدی به رقم یک میلیون ۵٢۴ واحد سقوط کند. شاخص هم وزن نیز ٢.٨۱ واحد کاشه یافت و به ۴۵۴ هزار ٣۶٩ واحد رسید. در این بین نمادهای «فارس» ، «فولاد» و «فملی» بیشترین تاثیرمنفی را بر شاخص کل داشتند و در سوی مقابل نمادهای «شبندر» ، «میدکو» و «شسپا» بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار نهادند. سهامداران حقیقی نیز امروز هزار و ٩٨۰ میلیارد تومان پول را از بورس خارج کردند نشان از نگرانی سهامداران حقیقی نسبت به وضعیت بازار است.

صف‌های فروش نیز امروز رشد ۵٢۶ درصدی را تجربه کرد و به ٢ هزار ۶٢٧ میلیارد تومان رسید . در سوی مقابل صف‌های خرید ۱۰ درصد کاهش یافت و به رقم ۵٢۶ میلیارد رسید  همچنین در مجموع ٢٢ نماد دارای صف خرید و ٣۴٩ نماد دارای صف فروش بودکه این ارقام نشان از غلبه فضای فروش در بازار است.

IMG-20210830-WA0286

 

بازار ارز

 

بازار ارز مانند روز گذشته با کاهش قیمت روبرو بود و تا ساعت ۱۶ امروز دلار در آستانه سقوط به کانال قیمتی پایین‌تر قرار گرفت و با ۵۴۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ٢٧ هزار و ۶۱ تومان رسید. یورو نیز با یک هزار و ۱٢٢ تومان کاهش در حدود ٣۰ هزار ۵٩۰ تومان ارزش‌گذاری شد. درهم امارات نیز با افت ۱۵۰ تومانی به رقم ٧ هزار ٣۶٨ تومان رسید.

 

سکه و طلا

 

با کاهش قیمت ارز ، سکه  امامی تا ساعت ۱۶ بعدازظهر امروز به ۱۱ میلیون ٨۵٩ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۱٣۰ هزار تومان کاهش یافت. سکه بهار آزادی نیز با افت ٢۰۰ هزار تومانی ۱۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. نیم سکه ۶ میلیون ٢۰۰ هزار تومان ، ربع سکه ٣ میلیون ٨۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ٢ میلیون ٣۴۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت یک گرم طلای ۱٨ عیار نیز در بازار به یک میلیون ۱۶۴ هزار تومان رسید که کاهش ۱٨ هزار تومانی را تجربه کرد. اونس طلا در اولین روز کاری خود همچنان قیمت ۱٨۱٧ دلاری را دارد.

 

ارز دیجیتالی

 

در بازار ارزهای دیجیتال  تا ساعت ۱۶ دوشنبه  بیت‌کوین قیمتی برابر با ۴٧ هزار و ٧٣٨ دلار داشت  که کاهش ٩٢٩ دلاری داشت. پس از آن یرن فایننس با قیمت ٣۶ هزار  ۵۵٩ دلار قرار دارد. اتریوم با قیمت ٣ هزار ۱٨۰ دلار معامله می‌شود ، میکر ٣ هزار ٣٧٩ دلار ، بیت‌کوین کش با ارزش ۶۴٣.٧ دلار ، بایننس کوین با قیمت ۴٧٣.۱ دلار ، مونرو با ارزش ٢٨٨.٨ دلار ، دش با قیمت ٢٢۴.۴ دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که معامله شدند. امروز نیز اکثر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت همراه بودند و از بین ارزهای نامبرده در بالا نیز همگی با کاهش قیمت مواجه بودند که بیت‌کویحق‌بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه طی سال‌های۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۸ تقریبا ۳.۶ برابر و تا پایان ۸ ماهه امسال حدود ۳ برابر شده استن کش با کاهش ٢.٣٢ درصدی بیشترین کاهش و دش با کاهش ۰.۴ درصدی کمترین میزان کاهش ارزش را داشت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!