جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۶۴۴۸

بررسی بازارهای مالی ۶ شهریور ۱۴۰۰

بررسی بازارهای مالی ۶ شهریور ۱۴۰۰
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت با رشد ۳۸ درصدی نسبت به روز گذشته همراه بود و به رقم هزار و ۱۶۸۳۸۲ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۵۵ درصد کاهش یافت و۴۶ میلیارد تومان شد. ارزش مازاد تقاضای بازار هم امروز با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به هزار و۵۹۲ میلیارد تومان رسید .

بازار بورس

بورس این هفته را نیز با روند رو به رشد پشت‌سر نهاد و با افزایش شاخص به میزان ۲۵ هزار ۵۵۵ واحدی به رقم یک میلیون ۵۷۵ واحدی رسید که سبب شد رشد شاخص در اولین روز هفته ۱/۶۵ درصد باشد.شاخص هم‌وزن نیز امروز رشد ۲/۴۴ واحدی داشت که نشان از توجه به سهام شرکت‌های متوسط و کوچک در بازار است و به عبارت بهتر علاوه بر سهام شاخص ساز سایر سهام نیز مثبت بوده است. امروز نمادهای «وامید»، «پارسان» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشته و  سه نماد «نوری»، «مبین» و «پارس» نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین امروز شاهد ورود ۴۶۱ میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی به بازار بودیم که بیشترین میزان در تابستان امسال است.

 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت با رشد ۳۸ درصدی نسبت به روز گذشته همراه بود و به رقم هزار و ۱۶۸۳۸۲ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۵۵ درصد کاهش یافت و۴۶ میلیارد تومان شد. ارزش مازاد تقاضای بازار هم امروز با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به هزار و۵۹۲ میلیارد تومان رسید .

 

بازار ارز

 

بازار ارز در نخستین روز هفته مسیر افزایشی به خود گرفت و دلار آمریکا تا ساعت ۱۶ امروز  با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت با روز گذشته در محدوده  ۲۸ هزار ۱۵۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز تا ساعت ۱۶ در حدود۶۷ تومان افزایش داشت و به حدود ۷ هزار ۷۶۴ تومان رسید. یورو اما با ۴۱۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته در محدوده ۳۲ هزار ۵۰۰ تومانی ایستاد.

 

سکه و طلا

 

با توجه به تحولات بازار ارز و نیز افزایش اونس جهانی طلا به بیش از ۱۸۰۰ دلار و نیز انتطارات افزایشی در بازار سکه امامی امروز و تا ساعت ۱۶در محدوده ۱۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت و افزایشی ۲۲۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته داشت. سکه بهار آزادی نیز ۱۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. نیم سکه نیز ۶میلیون ۴۰۰ هزار تومان ، ربع سکه ۳ میلیون ۹۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۲میلیون ۴۰۰هزار تومان معامله شد.

 

طلای ۱۸ عیار نیز بابه در قیمتی حدود  یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان تا ساعت ۴ بعداز ظهر امروز رسید که افزایش ۲۵هزار تومانی را نسبت به دیروز داشت. اونس جهانی طلا نیز با عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار به قیمت ۱۸۱۷ دلار رسید.

 

ارز دیجیتالی

 

در بازار ارزهای دیجیتال  تا ساعت ۱۶شنبه بیت‌کوین قیمتی برابر با ۴۸ هزار و ۷۸۸دلار داشت  که کاهش ۲۶۳ دلاری داشت. پس از آن یرن فایننس با قیمت ۳۷ هزار  ۲۴۳ دلار قرار دارد. دیگر ارز محبوب این روزها یعنی اتریوم با قیمت ۳ هزار ۲۲۵دلار معامله می‌شود. میکر ۳هزار ۶۴۲ دلار ، بایننس کوین با قیمت ۴۸۵/۵ دلار ، مونرو با قیمت ۳۰۳/۱ دلار ، دش با قیمت ۲۳۶/۷ دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که معامله شدند. امروز اکثر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت همراه بودند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!