شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۱۱۳۹
معین الدین سعیدی در گفتگو با فراز:

فاجعه دارو در راه است

فاجعه دارو در راه است
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مشکلات عدیده ای برای مردم در حوزه تأمین دارو شده که حتی هشدار رییس کمیسیون بهداشت و درمان را به دنبال داشته است مبنی بر اینکه در این شرایط ما شاهد یک فاجعه در بحث تأمین دارو برای بیماران نیازمند خواهیم بود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با حذف ترجیحی دارو، چه مشکلاتی برای بیماران رخ می‌دهد و این حذف ارز، روی قیمت دارو چه میزان تاثیرگذار است؟ به خبرنگار «فراز» گفت: قبل از اینکه بحث حذف ارز ترجیحی مطرح شود شاهد گرانی برخی اقلام دارویی به ویژه داروهای خارجی بودیم در حال حاضر هم شاهدیم که بیماران خاص به شدت دچار چالش هستند برخلاف نظر برخی همکارانمان در مجلس که می‌گفتند اگر بنا بر حذف ارز ترجیحی است این موضوع نباید شامل گندم و دارو شود اما متاسفانه دولت، کماکان اصرار بر حذف ارز دارد. راهکار دولت، تقویت بیمه‌ها است که در قالب پوشش سراسری بیمه، افرادی که به دارو نیاز دارند نیازشان تأمین شود. گردش مالی بازار دارویی در کشور، ۳۵ هزار میلیارد تومان است که متاسفانه بیمه ها به تکالیفشان در این زمینه عمل نمی کنند در نتیجه اتفاقی که رخ داده موجب ایجاد مشکلات عدیده ای برای مردم در حوزه تأمین دارو شده که حتی هشدار رییس کمیسیون بهداشت و درمان را به دنبال داشته است مبنی بر اینکه در این شرایط ما شاهد یک فاجعه در بحث تأمین دارو برای بیماران نیازمند خواهیم بود. ما در بسیاری از حوزه‌ها، افزایش صددرصدی داروهای خارجی را داشتیم.

 

 

این نماینده مجلس افزود: امیدواریم دولت در حوزه تأمین دارو، راهکار مشخصی ارائه کند مبنی بر اینکه اگر در حال حاضر اصرار بر حذف ارز ترجیحی دارد مابه التفاوت آن به چه صورت  به مردم ارائه خواهد شد؟ تاکنون دولت راهکارهای تأمین دارو کالاهای اساسی را عنوان نکرده است.

 

گفتنی است رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از حذف ارز ترجیحی و با بیان اینکه بانک مرکزی ارز ترجیحی مورد نیاز را به دارو اختصاص نداده است، پیش از این به خبرنگار «فراز »گفته بود: در مجلس در رابطه با این موضوع جلسه ای برگزار شد و اظهارنظر بسیاری در این باره صورت گرفته است.

 

حسینعلی شهریاری می‌گوید: متاسفانه در سال جاری، بانک مرکزی ارز مورد نیاز را برای تأمین دارو اختصاص نداده است.

 

 

بانک مرکزی ارز مورد نیاز دارو را نداده است

 

سایه سنگین سردرگمی و بی‌تصمیمی بر تیم اقتصادی دولت

 

معین الدین سعیدی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات وارده به دولت مبنی بر عدم انسجام و هماهنگی تیم اقتصادی دولت را تایید می کنید؟ با توجه به اینکه یک سردرگمی اقتصادی بر دولت حاکم است، تصریح کرد: به هر حال دولت و تیم اقتصادی اش به صورت شبانه روزی کار می کنند اما یک عدم انسجامی در تصمیمات به طور کامل و واضح مشهود است که آثار خود را در سفره و معیشت مردم نشان خواهد داد. در واقع در برخی حوزه ها می توان گفت که تیم اقتصادی عملکرد خوبی داشته است به عنوان مثال در زمینه تأمین میوه شب عید، شاهد تفاوت هایی با سال های قبل بودیم؛ همچنین در بحث ثبات قیمت مرغ نیز تقریبا همین اتفاق رخ داده است. در مورد سایر کالاهای اساسی به ویژه برنج، روغن و گوشت قرمز و الان هم بحث دارو، متاسفانه راهکارهایی که دولت تبیین کرده، اثری نداشته است و کالاهای اساسی دچار مشکل است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!