جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۰۵۳۷

بیل گیتس: یک بیماری همه‌گیر دیگر در راه است

بیل گیتس: یک بیماری همه‌گیر دیگر در راه است
بیل گیتس می‌گوید خطرات بیماری شدید همه‌گیر به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کرده‌اند؛ اما وقوع یک بیماری همه‌گیر دیگر کاملاً قطعی است.
نویسنده :
مونس نظری

گیتس که در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ آلمان صحبت می‌کرد، گفت که احتمالاً یک بیماری همه‌گیر جدید بالقوه که از پاتوژنی متفاوت نشئت خواهد گرفت، در راه است.

 

به گزارش سی‌بی‌اس، او افزود: پیشرفت در فناوری پزشکی می‌تواند زمان تولید واکسن را به شش ماه کاهش دهد. بیل گیتس گفت که خطرات بیماری شدید ناشی از کووید۱۹ به طور چشم‌گیری کاهش یافته‌اند؛ اما وقوع یک بیماری همه‌گیر دیگر کاملاً قطعی است.

 

گیتس، رئیس بنیاد مشترک بیل و ملیندا گیتس، در گفتگو با هدلی گمبل از CNBC در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان گفت که یک بیماری همه‌گیر دیگر که یحتمل از پاتوژنی متفاوت از همان خانواده ویروس کروناست، در راه است. اما او اضافه کرد که پیشرفت‌ها در فناوری پزشکی باید به جهانیان کمک کند تا عملکرد بهتری در مبارزه با آن داشته باشند... اگر همین حالا دست به سرمایه‌گذاری بزنند. گیتس گفت: «با بیماری همه‌گیر دیگری مواجه خواهیم شد. دفعه بعدی با پاتوژنی دیگر.»

 

گیتس در حالی که دو سال از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد، گفت: مخرب‌ترین تأثیرات بیماری از بین رفته‌اند، چون بخش عمده جمعیت جهانی سطحی از مصونیت را به دست آورده‌اند. شدت بیماری نیز در آخرین نوع آن یعنی گونه اومیکرون بسیار کم بود. البته گیتس اضافه کرد که در بسیاری از مناطق به دلیل خود ویروس بوده است که مصونیت ایجاد شده. یعنی خود ویروس بهتر از کاری که ما با واکسن‌هامان توانستیم انجام دهیم به مردم دنیا اطلاع‌رسانی کرد.

 

او گفت: «احتمال بروز شدید بیماری به تبع کهولت سن و چاقی و یا دیابت (به تبع قرارگیری در معرض عفونت) حالا به میزان چشم‌گیری کاهش یافته است.» گیتس گفت برای رسیدن به هدف سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت جهان تا اواسط ۲۰۲۲ خیلی دیر شده است. در حال حاضر ۶۱.۹ درصد جمعیت دنیا لااقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. او افزود که جهان آینده باید عکس‌العمل سریع‌تری نشان بدهد. و به همین دلیل از دولت‌ها خواست که از همین حالا سرمایه‌گذاری روی این موضوع را آغاز کنند.

 

او گفت: «دفعه بعد باید فرزتر باشیم و سعی کنیم زمان را از دو سال به شش ماه تقلیل بدهیم.» گیتس معتقد است که هزینه آماده شدن برای همه‌گیری بعدی چندان بالا نیست. این موضوع شباهتی به تغییرات آب و هوایی ندارد و اگر منطقی باشیم دفعه بعدی زودتر متوجه خواهیم شد.

 

گیتس از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس با Wellcome Trust بریتانیا همکاری کرده است تا ۳۰۰ میلیون دلار به ائتلاف نوآوری‌های آمادگی همه‌گیری کمک کند...کمک رسانی از طریق برنامه Covax بوده است برای تحویل واکسن به کشورهای کم‌درآمد و متوسط.

 

هدف CEPI جمع‌آوری ۳.۵ میلیارد دلار برای کاهش زمان مورد نیاز برای ساخت واکسن به ۱۰۰ روز است.

 

 

 

 

منبع خبر : CNBC.COM
منبع: CNBC.COM
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!