پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۵۲۱

قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت

قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت
علی‌رغم شایعاتی که طی چند ماه ابتدای سال به گوش می‌رسید، وزیر نفت همچنان تاکید دارد که هیچ قراری برای افزایش قیمت بنزین گذاشته نشده است. این در حالی است که طرح اجبار استفاده از کارت‌های سوخت به مرور در حال آغاز شدن است و از ماه گذشته، محدودیت‌هایی در

علی‌رغم شایعاتی که طی چند ماه ابتدای سال به گوش می‌رسید، وزیر نفت همچنان تاکید دارد که هیچ قراری برای افزایش قیمت بنزین گذاشته نشده است. این در حالی است که طرح اجبار استفاده از کارت‌های سوخت به مرور در حال آغاز شدن است و از ماه گذشته، محدودیت‌هایی در کارت‌های سوخت جایگاه‌های بنزین اعلام شده است.

نمایشگاه صنعت پلاستیک

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با شعار «رونق کسب‌ وکار جهانی صنعت پلاستیک» امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد. به گزارش فراز و به نقل از ایرنا، «بهزاد محمدی» معاون وزیر نفت امروز در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: «نمایشگاه ایران پلاست مهمترین رویداد صنعت پلاستیک در خاورمیانه است و به عنوان پل ارتباطی صنایع بالا دست و پایین دست صنعت به شمار می‌رود».

به گفته آقای محمدی۵۷۰ شرکت ایرانی و ۳۵ شرکت خارجی از ایتالیا، روسیه، هند، چین و … در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین ۲۴ هیات خارجی از سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست بازدید خواهند کرد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در وضعیت فعلی صنعت پتروشیمی، ۳۳ میلیون تن خوراک را از پالایشگاه های نفت و گاز و NGL دریافت می‌کند، گفت: با افزایش تعداد مجتمع‌ها به ۸۳ مجتمع تا سال ۱۴۰۰، ظرفیت دریافت خوراک معادل یک میلیون بشکه نفت خام در روز می‌رسد و در سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوراک به ۷۴ میلیون تن خوراک معادل ۱.۷ میلون بشکه نفت خام خواهد بود و نماد واقعی عبور از خام فروشی است.

معاون وزیر همچنین گفت: «از آنجا که در حال حاضر امکان افزایش صادرات گاز طبیعی وجود ندارد با رونق صنعت پتروشیمی، گاز طبیعی را به محصولات تکمیلی تبدیل کرده و ایجاد ارزش افزوده کنیم». محمدی سرمایه گذاری صورت گرفته در صنعت پتروشیمی تا امروز را ۵۳ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: «این رقم تا سال ۱۴۰۰ به ۷۰ میلیارد دلار و تا ۱۴۰۴ به ۹۳ میلیارد دلار می رسد».

وی با بیان اینکه در سال ۸۳ بیشترین سرمایه گذاری را در صنعت پتروشیمی داشته‌ایم، گفت: به ازای هر یک میلیون تن ظرفیت، ۸۰۰ میلیون دلار هزینه سرمایه گذاری دارد.

حاشیه وزیر مهمتر از متن نمایشگاه

بیژن زنگنه نیز در حاشیه این نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران درباره صحت صحبت‌های جایگاه‌داران مبنی بر افزایش قیمت بنزین و دریافت مبلغی به عنوان حق‌الزحمه برای جایگاهداران از مردم، گفت: «هیچ قراری برای افزایش قیمت بنزین گذاشته نشده است و برداشتی که در این باره شده درست نیست و هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده است».

در این دوره از نمایشگاه، ۵۷۰ شرکت داخلی و ۳۵ شرکت خارجی از کشورهای چین ، هند، ایتالیا، ترکیه و روسیه حضوردارند. امسال ۱۲ هیات اقتصادی از ۱۰ کشور دعوت شده‌اند تا از نمایشگاه بازدید کنند، همچنین ۱۴ کشور مستقل از این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی بازدید خواهند کرد.

۱۲ هیات از کشورهای عراق (۳ هیات)، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، ویتنام، ارمنستان، کنیا، هند و تونس و تجار انفرادی نیز از کشورهای ایتالیا، اوکراین، چین، رومانی، روسیه، سوریه ، لبنان ،افغانستان، قزاقستان ، ازبکستان ، ارمنستان ،عراق ،تاجیکستان و ترکیه در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست مذاکرات و نشست‌های رودررو میان فعالان صنایع پتروشیمی ایران و دیگر کشورها برگزار خواهد شد، همچنین ۲۵ همایش و نشست تخصصی جانبی با حضور انجمن ها، اتحادیه‎ها و شرکت‎های داخلی و خارجی فعال در صنعت پلاستیک در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‎شود. مهمترین نشست سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، نشست وزرای نفت کشورهای عضو اکو است که چهارشنبه برگزار خواهد شد. همچنین سمینارهایی در صنعت پلیمر، عرضه و تقاضا برگزار می‌شود.

از جمله ویژگی های نمایشگاه امسال می توان به حضور ۳۶ شرکت دانش بنیان و۳ شرکت شتاب دهنده اشاره کرد. سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‎المللی ایران پلاست سی ویکم شهریورماه تا سوم مهرماه ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می‌شود.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!