پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۷۱۶
تا ماه آینده رخ می‌دهد

جایگزینی نفتِ ونزوئلا و ایران، با بخشی از نفت روسیه

جایگزینی نفتِ ونزوئلا و ایران، با بخشی از نفت روسیه
مطابق گزارش رویترز، منابعی فاش کرده‌اند که ماه آینده ونزوئلا حمل نفت به اروپا را آغاز خواهد کرد؛ زیرا این قاره به قطع انرژی روسیه ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود که ایالات‌متحده همچنین اجازه دهد که نفت بیشتری از ایران، که یکی دیگر از کشورهای تحریم‌شده است، انتقال یابد...

پنج تن از افراد مطلع به رویترز گفته‌اند که شرکت نفت ایتالیایی انی و رسپولِ اسپانیا، می‌توانند از اوایل ماه آینده واردات نفت خام ونزوئلا را آغاز کنند و پس از اعمال تحریم‌های امریکا در سال ۲۰۱۹ علیه این کشور، بار دیگر عرضه را از سر بگیرند.

 

این منابع اعلام کردند که این نفت خام احتمالاً مقدارش اندک است و بنابر‎این تأثیری بر قیمت جهانی نفت، که حالا به بالاترین حد خود در ۱۴ سال اخیر رسیده است، نخواهد داشت.

 

این توافق‌نامه به نفت اجازه می‌دهد که در ازای کاهش بدهی‌های دولت ونزوئلا، که در سال ۲۰۱۸، نرخ تورم آن به سطوح بالایی رسیده بود، قابلیت صدور داشته باشد.

 

مطابق گزارش شرکت نفت و گاز بریتانیا، ونزوئلا دارای بزرگ‌ترین ذخایر نفتی در جهان است. و ایالات‌متحده به تدریج و در طول سالیان، شرکت‌ها و افرادی در این کشور را به دلیل پول‌شویی و فعالیت‌های تروریستی تحریم کرده است.

 

منابع به رویترز گفتند که این امیدواری وجود دارد که کاهش محدودیت‌ها، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را تشویق کند تا مذاکرات با مخالفان کشورش را پس از تلاش برای کودتا از سر بگیرد.

 

شرکت‌های دیگری نظیر شورون، شرکت نفت و گاز طبیعی هند و شرکت نفتی ماروئل و پروم فرانسه نیز دولت امریکا را برای پذیرش سوآپ بدهی در برابر نفت، تحت فشار قرار دادند؛ اما هنوز به موفقیتی در این زمینه دست نیافته‌اند.

 

کشورهای اروپایی حالا در حال رقابت برای یافتن منابع نفتی دیگری جهت جایگزینی با نفت روسیه هستند. روسیه از دیر‎باز بزرگ‌ترین صادر‎کننده نفت به این قاره بوده است.

 

روز ششم خردادماه  گزارشی توسط وب سایت سی ان ان منتشر شد که نشان می داد صادرات نفت ایران به چین از زمان آغاز جنگ اوکراین به میزان یک چهارم افت داشته. این موضوع از آنجا اهمیت دارد که چین، بزرگترین و اصلی ترین خریدار نفت ایران است. اهمیت موضوع وقتی بیشتر می شود که بدانیم این روسیه بوده که در این مدت با استفاده از تخفیف های ویژه جای نفت ایران را در بازار انرژی چین پر کرده است. کاهش خرید نفت ایران توسط چین در حالی انجام می شود تا ایران در هر بشکه به طور متوسط ۲۰ دلار به مشتریان چینی خود تخفیف هم می دهد. 

 

روسیه با تخفیف ایران را در بازار نفت عقب می‌زند

 

 

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه‌ای با یوروپ وان در روز یکشنبه گفت که پاریس در حال گفتگو با امارات متحده عربی برای جایگزینی مقداری از نفت و گازوئیل روسیه است.

 

مایک مولر از شرکت ویتول، در پادکستی که روز یکشنبه توسط آژانس اطلاعات خلیج‌فارس تهیه شده است گفت: در همین حال انتظار می‌رود که ایالات‌متحده همچنین اجازه دهد که نفت بیشتری از ایران، که یکی دیگر از کشورهای تحریم‌شده است، انتقال یابد.

 

انی و رسپول بلافاصله به در‎خواست‌های اظهار‎نظر پاسخی نداده‌اند.

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!