پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۱۲۷۸

قیمت نفت در سراشیبی

روز پنج‌شنبه قیمت نفت کاهش داشت. چون سرمایه‌گذاران در مورد کاهش تقاضای سوخت در چین (بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان) به تبع محدودیت‌های کووید‎۱۹ محتاط مانده‌اند.
نویسنده :
مونس نظری

بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۴:۲۶ دقیقه گرینویچ، با ۱.۴۸ دلار (۱.۴۱ درصد) کاهش به ۱۰۳.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱.۳۹ دلار (۱.۳۶ درصد) کاهش به ۱۰۰.۶۳ دلار در هر بشکه رسید.

هر دوی این قراردادها در جلسه پیشین بیش از ۳۰ سنت افزایش داشتند؛ که دلیل آن از یک‌سو نگرانی‌های مداوم در مورد عرضه محدود در سراسر جهان بود و از سوی دیگر، کاهشی دوباره در ذخایر تقطیر و بنزین ایالات‌متحده.

اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده اعلام کرد که ذخایر نفت خام، هفته گذشته تنها ۶۹۲ هزار بشکه افزایش داشته... که کمتر از انتظارات بوده است. در حالی که موجودی دارایی‌های دیزلی که شامل دیزل و سوخت جت می‌شود، به کمترین میزان خود از ماه مه ۲۰۰۸ رسیده است.

پکن، پایتخت چین، برخی از فضاهای عمومی را بسته و بازرسی‌ها را نیز در مناطقی دیگر افزایش داده است... به این دلیل که اکثر ساکنان ۲۲ میلیون‌نفری این شهر (جهت جلوگیری از ایجاد قرنطینه‌ای شبیه به شانگهای) آزمایشات بیشتری را برای کووید‌۱۹ آغاز کرده‌اند.

استفان اینز، از شرکای تجاریِ مدیریت دارایی SPI، گفت: «قرنطینه در چین همچنان مهم‌ترین عامل و اصلی‌ترین محرک جریان‌های مخالف (افزایش قیمت‌ها) است.»

شرکت سیپنوک، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت آسیا، انتظار دارد که با کنترل تدریجی شیوع کووید‌۱۹ در کشور چین، تقاضای این کشور برای محصولات نفتی تصفیه‌شده در سه‌ماهه دوم بهبود پیدا کند.  

تحلیل‌گران همچنین خاطر‎نشان کردند که کاهش رشد جهانی به تبع قیمت‌های بالاتر کالاها و تشدید درگیری روسیه و اوکراین، می‌تواند به نگرانی‌ها در مورد تقاضای نفت شدت بیشتری ببخشد.

آجای کدیا، مدیر مؤسسه Kedia Advisory گفت: سرمایه‌گذاران در تلاش برای متعادل‌کردن نگرانی‌های عرضه و تقاضا در مورد اختلال در نفت و گاز روسیه و بدتر‎شدن چشم‌انداز اقتصاد جهانی هستند.

بر‎اساس نظر‎سنجی‌ای که رویترز از بیش از ۵۰۰ اقتصاددان انجام داده است: رشد اقتصاد جهانی کندتر از پیش‌بینی سه‌ماه پیش خواهد بود.

پیش‌بینی‌های متوسط رشد جهانی در نظر‎سنجی رویترز، که در این ماه از میان بیش از ۴۵ اقتصاد گردآوری شده است: از ۴.۳ درصد و ۳.۶ درصد در نظر‎سنجی ماه ژانویه، به ۳.۵ درصد در سال جاری، و ۳.۴ درصد برای سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

این مقدار، در مقام مقایسه با پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد ۳.۶ درصدی در هر دو سال قرار می‌گیرد.

در همین حین در ژاپن، که یکی دیگر از خریداران عمده نفت خام است، بانک مرکزی روز پنج‌شنبه برنامه محرک عظیم خود را حفظ کرده و به پایین نگه‌داشتن نرخ بهره متعهد ماند... بانک مرکزی این کار را با هدف حمایت از اقتصاد شکننده انجام داد... آن هم در زمانی که افزایش شدید هزینه‌های مواد خام به افزایش تورم می‌انجامد.

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

منبع خبر : Investing.com
منبع: INVESTING.COM
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!