شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۸۰۱۹

چین برای خرید نفت از ایران آماده می‌شود

چین برای خرید نفت از ایران آماده می‌شود
پالایشگاه‌های مستقل چین برای افزایش خرید نفت خام آماده شده‌اند؛ زیرا می‌خواهند از سهمیه‌های واردات خود قبل از انقضای آنهادر کمتر از سه ماه دیگر استفاده کنند. به گفته بلومبرگ ایران نیز می‌تواند از مقاصدی باشد که در این موج خرید منتفع شود.

این امر به احتمال زیاد تقاضا برای نفت خام قابل تحویل را افزایش می‌دهد؛ مانند نفت ESPO روسیه از شرق دور که حمل آن کمتر از یک هفته طول می کشد. پردازنده های مستقل چینی، همچنین به عنوان قوری شناخته می شوند، معمولاً به دنبال استفاده از سهمیه هستند تا بتوانند در سال آینده برای حجم های مشابه درخواست کنند. اگر آن‌ها نفت ESPO را بخواهند باید هزینه کنند. در حالی که قیمت‌ها در آخرین معاملات کمی کمتر از معاملات قبلی بود، اما هنوزنزدیک به بالاترین میزان در 21 ماه گذشته هستند.

 

معامله‌گران می‌گویند این امر به احتمال زیاد باعث می‌شود تا پالایشگران دیگر گریدهای خاورمیانه را در نظر بگیرند یا حتی نفت تحریم‌شده ایران را که در نفتکش‌ها روی آب‌های آسیا ذخیره شده است. میلیون‌ها بشکه نفت خام شامل نفت ایران در خارج از چین و اطراف سنگاپور و مالزی شناورند و همچنین بخشی نیز در مخازن ذخیرهشده‌اند که پالایشگاه‌ها می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.(به گفته معامله‌گرانی که نخواستند نامشان فاش شود). در بازار نقدیاکنون محموله‌هایی که در ماه دسامبر بارگیری می‌شوند معامله می‌شود.

 

معامله‌گران می‌گویند برخی از این پالایشگاه‌ها می‌توانند نفت‌های خلیج فارس مانند عمان و زکوم علیا را در نظر داشته باشند. با اینحال، یک کشتی نفت از منطقه معمولاً حدود سه هفته طول می‌کشد تا به چین برسد که به عدم اطمینان در مورد اینکه آیا می‌توان آنها را تاقبل از پایان سال تحویل گرفت، اضافه می‌کند.

 

شرکت شیمیایی ملی چین (معروف به ChemChina) در آخرین قرارداد با ESPO دو محموله را خریداری کرد که در نیمه دوم دسامبربارگیری می‌شوند. پالایشگاه‌های مستقل حدود یک چهارم ظرفیت کل پالایش نفت چین را به خود اختصاص می‌دهند و این موج خریدمی‌تواند در کوتاه‌مدت تقاضای اضافی را برای بازار نفت و آن هم در میانه بحران کنونی انرژی در جهان ایجاد کند.

منبع خبر : بلومبرگ
منبع: بلومبرگ
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!