شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۸۸۵۲
تفاوت اسناد حسابداری بارسا با پاری‌سن‌ژرمن

مسی باید در تزارنامه ظاهر شود!

مسی باید در تزارنامه ظاهر شود!
لیونل مسی که دوشنبه شب برای هفتمین بار برنده توپ طلای جهان شد، یک بازیکن فوتبال نیست، جز ستون دارایی‌های ترازنامه باشگاه پاریسن‌ژرمن است. باور ندارید؟ از حسابدار «پی‌اس‌جی» بپرسید!

چه کسی می‌گوید حسابداری خسته کننده است؟ من طرفدار PSG یا بارسلونا نیستم، اما باید اعتراف کنم که حتی در سن ۳۴ سالگی هم، مسی هنوز یکی از بهترین بازیکنان جهان امروز است. پرسش من اما در مورد فوتبال نیست. من - به اقتضای شغلم- از شما می‌پرسم؛ آیا فوتبالیستی مانند مسی،  دارایی حسابداری است یا خیر؟

 

حرفه حسابداری مدتهاست که این سوال را مورد بحث قرار داده است که دارایی چیست؟ بر اساس تعریف آکادمیک، یک چیز «دارایی» است اگر: این احتمال وجود داشته باشد که به واسطه آن در آینده هر گونه منفعت اقتصادی به واحد تجاری سرازیر شود و یا کالایی دارای ارزش است که می‌توان آن را به طور قابل اعتماد اندازه‌گیری کرد.

 

پاسخ به این سؤال بسیار ساده‌تر می‌بود اگر در عصر انقلاب صنعتی زندگی می‌کردیم. یعنی آن  زمانی که یک دارایی‌، اغلب دارایی‌ ملموسی بود که مطمئناً جریان‌های نقدی آتی ایجاد می‌کرد و می‌توانستیم آن را به طور قابل اعتماد اندازه‌گیری کنیم.

 

با این حال، ما اکنون در عصر «منابع دانش» زندگی می کنیم، چه دانش حرفه‌ای (در اقتصاد دانش) یا مهارت و استعداد شخصی، یعنی «هوش فوتبالی».  اکنون عصر دارایی های «نامشهود» است. بنا به تعریف، یک دارایی نامشهود باید توسط واحد تجاری شناسایی شود اگر و تنها در صورتی که: این احتمال وجود دارد که منافع اقتصادی مورد انتظار آتی که قابل انتساب به دارایی است به واحد تجاری جریان یابد. و بهای تمام شده یا ارزش دارایی را بتوان به طور قابل اعتماد اندازه گیری کرد.

 

پس از ۲۱سال حضور در بارسلونا، در آگوست ۲۰۲۱، مسی قراردادی دو ساله با پاری سن ژرمن امضا کرد. مسی هیچ هزینه ای برای PSG نداشت، زیرا این انتقال رایگان بود.

 

از بدشانسی بارسلونا (با استفاده از همان استانداردهای دارایی نامشهود که توسط اکثر باشگاه‌های اروپایی استفاده می شود) این باشگاه هرگز اجازه نداشت مسی را به عنوان دارایی نامشهود در ترازنامه خود نشان دهد، زیرا او در ۱۳ سالگی و بدون هزینه ثابت به آن‌ها پیوسته بود. این واقعیت که او درآمدهای بعدی زیادی را برای آنها ایجاد کرد، هرگز نمی‌توانست حضور او را در ترازنامه بارسا توجیه کند. اما PSG مجاز است از قوانین اندازه‌گیری دارایی‌های نامشهود برای قرار دادن مسی در ترازنامه خود با اندازه‌گیری منافع اقتصادی مورد انتظار آینده که به PSG سرازیر می‌شود، استفاده کند. صورت های مالی بعدی PSG برای سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ خواندنی و جالب خواهد بود. گفتنی است برآورد KPMG از ارزش فعلی مسی ۱۸۰ میلیون یورو است.

 

همین اتفاق در سال ۱۹۹۲ و زمانی رخ داد که دیوید بکهام ۱۷ ساله، توسط منچستریونایتد به خدمت گرفته شد و هیچ کس نتوانست «ارزش» آینده او را تخمین بزند. به همین دلیل منچستریونایتد نتوانست ارزش فوق ستاره خود را در ترازنامه باشگاه منعکس کند و بنابراین نمی‌توانست این ارزش را به بورس گزارش دهد. اما هنگامی که او در سال ۲۰۰۷ در ۳۲ سالگی به لس‌آنجلس گلکسی نقل مکان کرد، در حساب مالی باشگاه لس‌آنجلس با مبلغی که برای خرید او پرداخت شد - یعنی ۲۵۰ میلیون دلار - به رسمیت شناخته شد.

منبع خبر : https://jmcc.ie/
منبع: https://jmcc.ie/
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!