شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۹۳۷۲

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با فراز: «خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کلاف سردرگم است»

سال‌‎ها است که در خبرها می‌خوانیم قرار است باشگاه‌های پرهوادار پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند ولی هرچه به جلو می‌رویم می‌بینیم که این کلاف سردرگم راهی به‌جایی نمی‌برد و تنها به سوژه‌ای تبدیل شده است که بین دولت‌ها پاس کاری می‌شود. یک‌بار

سال‌‎ها است که در خبرها می‌خوانیم قرار است باشگاه‌های پرهوادار پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند ولی هرچه به جلو می‌رویم می‌بینیم که این کلاف سردرگم راهی به‌جایی نمی‌برد و تنها به سوژه‌ای تبدیل شده است که بین دولت‌ها پاس کاری می‌شود. یک‌بار می‌گویند که قرار است این باشگاه‌ها در بورس واگذار شود و یک‌بار با قیمت‌های عجیب و غریب قصد فروش آنها را دارند ولی در نهایت نه در بورس واگذار می‌شوند و نه مدیران خصوصی می‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند. باتوجه به زیر ساخت‌های فوتبال ایران که می‌توان گفت با فضای حرفه‌ای فاصله زیادی دارد آیا می‌توانیم مانند دیگر کشورها این باشگاه‌ها را به درآمدزایی برسانیم و خریداران را به این شرط که می‌توانند درآمدی از این راه کسب کنند به سمت این باشگاه‌ها کشاند؟ در این زمینه با «امیر حاج رضایی» گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار فراز، امیر حاج رضایی تحلیل‌گر و کارشناس فوتبال ایران با اشاره به این موضوع که در ادوار گذشته مسوولان نتوانسته اند در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال شفاف‌سازی کنند، به خبرنگار فراز می‌گوید: «سال‌ها است که مدیران دولتی از خصوصی‌سازی این 2 باشگاه صحبت می‌کنند و ما نیز به عنوان اهالی فوتبال اطلاعات زیادی در این زمینه نداریم، زیرا هنوز نتوانسته‌اند در این زمینه شفاف‌سازی کنند و در واقع می‌توان این‌چنین گفت مشخص نیست که تصمیم مدیران برای خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال چیست.»

این کارشناس فوتبال با اشاره به جلسه‌ای در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که او هم حضور داشت ادامه می‌دهد : «در جلسه‌‎ای که مسوولان وزارت ورزش در مورد واگذاری این 2 باشگاه تشکیل داده بود بنده هم به‌عنوان کارشناس فوتبال حضور داشتم. توضیحاتی در زمینه فواید خصوصی‌سازی دادند ولی واقعیت این است که نتوانستم در مورد گفته‌های آنها به جمع‌بندی برسم و بدانم که موضوع چیست. شاید این پروژه برای کارشناسان اقتصادی به‌صورت تئوری به‌راحتی عنوان شود ولی برای اهالی فوتبال که این موضوع را با سیاست‌های باشگاه‌های حرفه‌ای مقایسه می‌کنند هر روز پیچیده‌تر می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم این یک اتفاق خوب است و یا موفقیت‌آمیز نخواهد بود‌.»

او با وخیم خواندن وضعیت اقتصادی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ادامه می‌دهد : «یکی از موضوعاتی که خریداران باشگاه‌ها را می‌تواند جذب کند دریافت «حق پخش تلویزیونی» است موضوعی که در ایران همواره با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو بوده است. به این موضوع هم باید اشاره کنم که یکی از درآمدهای اصلی باشگاه‌های حرفه‌ای دریافت حق پخش باشگاه‌ها است که در ایران توجهی به آن نمی‌شود.»

حاج رضایی در همین مورد ادامه می‌دهد : «وضعیت اقتصادی باشگاه‌های ایران وخیم است و هزینه‌های زیادی هم دارند و یکی از دلایلی که مسوولان می‌خواهند این باشگاه‌ها را واگذار کنند همین موضوع است. یک مثالی در مورد اهمیت درآمدهای باشگاه‌های فوتبال می‌زنم. زمانی که باشگاه‌ منچستریونایتد وارد بحران شد و نتوانست در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کند بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی قراردادشان را با این باشگاه لغو کردند چون در لیگ قهرمانان اروپا دیگر حضور نداشت. در حال حاضر به دلیل مشخص نبودن وضعیت حضور یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا رونالدو اعلام کرده است که پنجشنبه‌ها بازی نخواهد کرد. حالا هنگامی که ما چیزی برای ارائه نداریم چگونه می‌خواهیم این باشگاه‌ها را واگذار کنیم.»

این کارشناس فوتبال در مورد وضعیت اقتصادی دیگر تیم‌های ایران ادامه می دهد : «مدیران در خصوص موضوع خصوصی‌سازی تنها به باشگاه‌ها صدر جدول اشاره می‌کنند و دیگر باشگاه‌ها را رها کرده‌اند. باشگاه‌ی مانند ماشین‌سازی تبریز و دیگر باشگاه‌هایی که واگذار شده‌اند وضعیت مطلوبی ندارند همچنین باشگاه تراکتورسازی تبریز که وضعیت مالی خوبی ندارند. با این شرایط نمی‌توانیم بگوییم که مدیران از خصوصی‌سازی این دو باشگاه پر طرفدار چه می‌خواهند و چون اطلاعات ما نیز دراین‌خصوص محدود است بهتر است به همان کلاف سردرگم در فوتبال ایران بسنده کنیم. این موضوع را در نظر بگیرید که مشکل فوتبال ایران بسیار زیاد است و تنها به خصوصی‌سازی این 2 باشگاه باز نمی‌گردد.»

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!