شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۱۲۰۲
راه حل برای مقابله با کاهش مشترکان

دیدن فیلم‌های نتفلیکس با تبلیغات و قیمت کم‌تر؟

قیمت سهام نتفلیکس در سه ماهه اول سال ۲۰ درصد کاهش یافت. همچنین انتظار می‌رود این شرکت در سه ماه دوم نزدیک به ۲ میلیون مشترک جهانی خود را از دست بدهد.

نتفلیکس برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته مشترکین خود را در ابتدای سال از دست داد. انتظار می رود در طول بهار حتی بیشتر از این هم از دست بدهد. قیمت سهام این شرکت به علت  از دست دادن نزدیک به ۲۰۰ هزار مشترک در ۳ ماهه اول سال حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

 

این در حالی است که وال استریت انتظار داشت که تعداد مشترکان این شرکت ۲.۵ میلیون نفر افقزایش پیدا کند. در اقدامی غافلگیرکننده، مدیران نتفلیکس گفتند که اکنون آماده هستند تا در ازای اشتراک با قیمت کمتر تبلیغات را به این سرویس اضافه کنند. رید هستینگز، بنیانگذار نتفلیکس مدت‌هاست که با افزودن تبلیغات یا تبلیغات دیگر به این سرویس مخالف بوده است.

 

این شرکت عوامل متعددی از جمله اندازه عظیم آن، افزایش رقابت، اقتصاد، جنگ در اوکراین، کند شدن گسترش پهنای باند و تعداد زیادی از افرادی که حساب‌های نتفلیکس خود را با افرادی  که پرداخت نمی‌کنند به اشتراک می‌گذارند، علت این افت می‌داند. این شرکت اخیراً اعلام کرد که در شیلی، کاستاریکا و پرو با  افرادی که حساب‌های نتفلیکس خود را با سایر خانواده‌ها به اشتراک می‌گذارند، برخورد می‌کند.

 

طبق آخرین گزارش مالی خود، علاوه بر ۲۲۲ میلیون خانوار پرداختی، نتفلیکس با بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار دیگر به اشتراک گذاشته شده است. این مشکل به خاطر رشد شرکت در طول همه‌گیری کرونا از نظرها پنهان مانده بود.

 

نتفلیکس همچنین در حال بررسی طیف برنامه های خود است و در حال بررسی این است که آیا اشتراک ارزان تر و پشتیبانی شده از تبلیغات را به عنوان «یک انتخاب مصرف کننده» اضافه کند، یا نه. این مدلی است که این شرکت در گذشته از آن اجتناب کرده است. او همچنان اضافه کرد که: ما تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و همیشه آنها را یکی یکی کشف کرده‌ایم.این فوق العاده هیجان انگیز است.

 

این کاهش، تعداد مشترکین جهانی نتفلیکس را از ۲۲‍‍۱.۸ میلیون ظرف سه ماه به ۲۲۱.۶ میلیون نفر رساند. این شرکت با فروش ۷.۸  میلیارد دلاری در سه ماهه ۱.۶  میلیارد دلار سود کسب کرد. این دومین مجموعه متوالی نتایج ناامیدکننده نتفلیکس است. در ژانویه، زمانی که شرکت اعلام کرد رشد مشترکان کند شده است، سرمایه گذاران تقریباً ۴۵ میلیارد دلار (۳۳ میلیارد پوند) از ارزش آن حذف کردند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!