سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۵۱۰۷۴
مجید اسماعیلی، داور برنامه عصر جدید، مدیر عامل موزه سینما شد

زنگ طلایی دولت برای یک امام صادقیِ دیگر!

زنگ طلایی دولت برای یک امام صادقیِ دیگر!
ثمره کاری اسماعیلی در سینما به طور خاص کمتر از انگشتان دست است و التفات او به موزه داری نیز مرکز سوال اما این انتصاب نیز به دیگر انتصابات دولت سیزدهم که یا از حلقه امام صادقی ها  یا گعده احمدی نژادی ها و یا پایداری چی ها مدیر و وزیر انتخاب کرده، می خواند و جور است!

او هم یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق است! مثل حجت عبدالملکی، وزیر کار، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، علی باقر کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی، محمد حسینی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور،  مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، وحید یامین پور، معاون وزیر ورزش، غلامحسن اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور، علی صالح‌آبادی، رئیس‌ ‎ کل بانک مرکزی، پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما و ...!

 

داور عصر جدید و یک پست تازه

 

مجید اسماعیلی متولد ۱۳۵۰ و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق ، تهیه کننده، کارگردان و استاد دانشگاه است که از دهه ۸۰ تاکنون در عرصه تهیه کنندگی، فیلمنامه نویسی، کارگردانی و انیمیشن سازی در سینما و تلویزیون فعال است. در رزومه کاری که از او دست به دست می شود، هفده سال سابقه تدریس در دانشگاه‌ها، مدیریت طرح و برنامه بنیاد روایت، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهید آوینی، مدیرعامل موسسه اعتباری دانشگاه امام صادق، مدیرعامل شرکت آوین رسانه فیلم، مدیر مجتمع فرهنگی آسمان، عضو شورای طرح و برنامه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضو شورای اندیشه ورز تدوین سند سینمای انقلاب اسلامی، عضو شورای اندیشه ورز بررسی اقدامات عملی بیانیه گام دوم در حوزه سینما، و … به چشم می خورد‌.


عجیب آنکه او با یک مجید اسماعیلی دیگر که از قضا او نیز تهیه کننده سینماست هم نام بوده و برخی خبرگزاری ها به اشتباه برخی فیلم های این تهیه کننده را در رزومه اسماعیلی (داور عصر جدید) درج کرده‌اند و این خطا حتی در ویکی پدیای فارسی نیز صورت گرفته است! با این حال ثمره کاری اسماعیلی (داور عصر جدید) در سینما به طور خاص کمتر از انگشتان دست است و التفات او به موزه داری نیز مرکز سوال اما این انتصاب نیز به دیگر انتصابات دولت سیزدهم که یا از حلقه امام صادقی ها  یا گعده احمدی نژادی ها و یا پایداری چی ها مدیر و وزیر انتخاب کرده، می خواند و جور است!

 

دانشگاه امام صادق، مقرر مدیران خاص!

 

اما اتکای افراطی دولت به مجموعه‌ای محدود از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق در سطوح مدیریتی کلان کشور، حتی نام این امام را نیز در جامعه تحت الشعاع قرار داده است. انتصاباتی که نوعی پمپاژ ناامیدی در میان دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور است که قرار است به زودی از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شوند. اساسا بازخورد این اخبار در بین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های بزرگی همچون تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امیرکبیر و حتی سایر دانشگاه‌ها نیز قطعا بر شدت جست و جوی آمال و آرزوهای آنان در آن طرف مرزها می افزاید.

 

از هاروارد تا انقلاب!

 

قدمت دانشگاه امام صادق به سال ۴۸ پیش برمی‌گردد و قبل از انقلاب شعبه مطالعات مدیریت دانشگاه هاروارد بود. این دانشگاه بعد از انقلاب با تاکید بر لزوم پیوند حوزه و دانشگاه زیر نظر نهادی به نام جامعه‌الامام الصادق قرار گرفت تا مدیران و کارشناسانی بر پایه معارف اسلامی و انقلابی برای اداره کشور تربیت کند. دانشگاه امام صادق یک دانشگاه غیردولتی است که ریاست آن بر عهده مرحوم محمدرضا مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری بود. در سال ۹۷ با حکم صادق آملی لاریجانی رئیس اسبق قوه قضاییه که ریاست هیات امنای این دانشگاه را بر عهده دارد، حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی ریاست آن را بر عهده گرفت. دانشگاه امام صادق به این شهره است که برای تربیت مدیران طراحی شده است؛ دانشگاهی که یکی از سیاسی ترین نقاط روی نقشه ایران است. برخی این دانشگاه را یکی از برترین مراکز علمی کشور می دانند و عده ای دیگر به بار سیاسی آن بیش از هر چیز دیگری توجه می کنند. با همه این احوال، نمی توان میزان بروز و ظهور فعالت های سیاسی در این دانشگاه را نادیده گرفت. شاید به همین دلیل بود که ۱۶ فروردین ۹۱ روزنامه رسالت ضمن درج سرمقاله ای با عنوان «دوران طلایی رقابت های سیاسی در ایران»، انتخابات مجلس هشتم را مصاف فکری بین دانشگاه امام صادق (ع) و موسسه مصباح یزدی دانست و نوشت: «نطفه صورت بندی جدید در رقابت های سیاسی با انتخاب محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ و گرایشات غیرقابل انکار وی به یکی از مهم ترین مراکز تولید فکر در ایران یعنی موسسه امام خمینی (ره) بسته شد. برخی محصولات فکری این کانون علمی در چند سال گذشته به سیاست های عملیاتی در چند سال گذشته به سیاست های عملیاتی تبدیل شد و با به ثمر نشستن آنها احمدی نژاد بار دیگر با رای بی سابقه حدود ۲۴ میلیونی رئیس جمهور ایران شد؛ البته برخی رویکردهای افراطی باعث شد شکاف ها بین موسسه امام خمینی (ره) و دولت- اگر شده حتی به ظاهر- در انظار عمومی بیشتر جلوه داده شود. در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی کژکارکردی ها و نارسایی های گفتمانی که کشور را در ۱۰ سال گذشته آماج برخی حوادث پیش بینی ناپذیر در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کرده بود و همچنین در مقابله با برخی رویکردهای تمامیت خواهانه که دایره اصولگرایی را بسیار محدود می کردی، این بار مکتب فکری دانشگاه امام صادق(ع) به مصاف با موسسه آیت الله مصباح رفت».

کارنامه امام صادقی های دولت سیزدهم تا این لحظه قابل دفاع نیست. انتصاباتی که جدا از تجربه و مسیر تحصیل برای سرشکن کردن مشکلات و قدم گذاشتن در مسیر تعالی ایران، فقط به گرایش سیاسی افراد استوار بوده طبعا نمی تواند امیدوارکننده باشد. اما آیا می توان به چند فیلم و انیمیشنی که مجید اسماعیلی در سینما تهیه کرده امید بست و خوشبینانه او را وصله ای جور با سمت مدیر عاملیِ موزه سینما قلمداد کرد؟ الله و اعلم...

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!