سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۹۶۸۹
در گفتگو با «فراز» مطرج شد

روایت علی مجتهدزاده، از اعتصاب روز شنبه کارمندان مجتمع‌های قضایی

روایت علی مجتهدزاده،  از اعتصاب روز شنبه کارمندان مجتمع‌های قضایی
سومین هفته دیماه با خیر اعتصاب کارکنان مجتمع‌های قضایی در اعتراض به وضعیت دستمزد و معیشت‌شان آغاز شد. اعتصابی که گویا در اکثر شهرهای کشور جریان دارد و موجب تعطیلی برخی از مجتمع‌های قضایی و قطع ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان شده است.

در همین رابطه علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در گفت و گو با «فراز» ضمن تائید تاثیر اعتصاب یاد شده در اخلال ارائه خدمات قضایی توضیح داد: صبح امروز ابتدا برای انجام امری به دادگاه انقلاب مراجعه کردم که طبق روال عادی کارکنان و قضات مشغول انجام مسئولیت‌های خود بودند و وضعیت با روزهای قبل متفاوت نبود اما وقتی پس از آن به مجمتع قضایی صدر مراجعه کردم، تقریبا هیچ فعالیتی انجام نمی‌شد. 

 

او افزود: اوضاع در مجتمع قضایی صدر به این شکل بود که به دلیل اعتصاب کارکنان در تمامی اتاق‌ها بسته بود، هر چند قضات مجمتع در محل خدمت حاضر بودند اما به دلیل اعتصاب کارکنان، امکان ارائه خدمت وجود نداشت و عملا شعب تعطیل بودند. این وکیل دادگستری گفت: بر اساس اطلاعی که از باقی همکاران وکیل کسب کرده‌ام بقیه همکاران نیز امروز با همین وضع در دیگر مجتمع‌های قضایی حقوقی مواجه بودند و تقریبا در هیچ کدام از مجمتع‌های حقوقی ارائه خدمات صورت نمی‌گیرد. 

 

علت اعتصاب کارکنان دادگستری در شهرهای مختللف کشور عدم موافقت با افزایش حقوق آنها توسط دولت و مجلس اعلام شده است. امروز ۱۸ دیماه همزمان عده‌ای از این کارکنان معترض در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع زدند. همزمان تصویر نامه استعفا دسته‌جمعی کارمندان دادگستری اصفهان در اعتراض به مشکلات معیشتی و پائین بودن حقوق‌هایشان نیز در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است. 

 

در همین باره محمد حسین آقاسی، دیگر وکیل دادگستری هم در صفحه توئیتر خود نوشت: در دادگستری کرج برای مطالعه پرونده ای آمده ام ، دادگاه ها عملا کار نمی کنند، قضات از حضور در دادگاه خود داری کرده اند، دوستی از تهران اطلاع داد که ظاهرا اعتصاب یک هفته ای قضات مطرح است.  از ۱۳۵۳ که با دادگستری در ارتباطم هرگز اعتصاب یا اعتراض عملی از قضات ندیده بودم.

 

مجتهدزاده در گفت و گوی خود با «فراز» توضیح داد: بر اساس آنچه که تا کنون کسب اطلاع کردیم احتمالا وضعیت طبق اعلام قبلی کارکنان قضایی معترض، تا سه روز به همین منوال خواهد بود. با این حال مجتمع‌های قضایی کیفری همچنان به روال سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این اعتصاب مربوط به کارکنان مجتمع‌های قضایی حقوقی است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!