جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۶۲۱

کتاب های درسی بیش از ۵۰ درصد گران می شوند!

کتاب های درسی بیش از ۵۰ درصد گران می شوند!
ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از ۲۷ فروردین آغاز می‌شود اما در صورت تأمین نشدن یارانه کاغذ، قیمت کتاب‌های درسی می‌تواند افزایش قابل توجهی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد داشته باشد.

۲۷ فروردین امسال ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده آغاز می‌شود اما اگر یارانه کاغذ تأمین نشود، قیمت کتاب‌های درسی افزایش چشمگیر خواهد داشت و این وضعیت در شرایط دشوار اقتصادی بار مضاعفی را به سبد هزینه‌های خانوار تحمیل خواهد کرد.

طی سه سال اخیر، قیمت کتاب‌های درسی هر سال ۲۰ درصد افزایش داشته است اما اگر قرار باشد یارانه کاغذ تأمین نشود، امسال افزایش قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید چشمگیر خواهد بود و توان تأمین هزینه‌های آن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه قطعاً امکان پذیر نیست چرا که اغلب خانواده‌ها بیش از یک فرزند دانش‌آموز دارند.

در همین رابطه، محمد علوی‌تبار؛ معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تسنیم گفت: این سازمان در تلاش برای تخصیص کامل اعتبارات بودجه‌ای است و امیدواریم با توجه به تخصیص‌هایی که تا زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به ما می‌دهند، جهشی در قیمت کتاب‌های درسی نداشته باشیم.

همچنین مهدی حاجی محمدی؛ رئیس روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این رابطه متذکر شد: امسال ۷۰ درصد کاغذ و ۱۰۰ درصد مقوای کتاب‌های درسی از تولید داخل تأمین شده است و با این اقدام ضمن حمایت از تولید داخلی، خرسندیم که کام کارگران ایرانی شیرین خواهد شد.

وی افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سال جاری پیگیری‌های لازم در رابطه با جز یک بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را داشته است اما تاکنون تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مذکور محقق نشده است اما پیگیری‌ها برای تخصیص کامل اعتبار ادامه دارد و امیدواریم تخصیص لازم برای تأمین کاغذ کتاب‌های درسی در اسرع وقت محقق شود.

امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و تأمین اعتبار لازم در فرصت باقی مانده تا ۲۷ فروردین، از افزایش چشمگیر قیمت کتاب‌های درسی و تحمیل هزینه‌های بیشتر به خانواده‌ها جلوگیری شود.

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!