چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۶۷۱۳

آموزشیاران نهضت سوادآموزی چه می خواهند؟

آموزشیاران نهضت سوادآموزی چه می خواهند؟
آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به بی عدالتی از سوی مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پروش برای دومین روز دست به تجمع زدند.

همانطور که در رسانه‌های خبری می بینیم پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به آنچه بی عدالتی عنوان شده است از صبح  روز ۱۳ شهریور ماه برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند. آنها حالا به دو گروه تقسیم شده‌اند که نیمی از آنها در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و نیم دیگر در مقابل وزارت آموزش وپرورش تجمع اعتراضی را تشکیل داده‌اند ‌.

 

مجید یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی که همراه دیگر همکارانش برای اعتراض به دلیل عدم استخدام توسط آموزش و پرورش در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده است به خبرنگار فراز  می‌گوید: «در ادامه تجمع دیروز امروز هم همراه سایر همکاران به تجمع ‌ و اعتراض ادامه دادیم و امیدواریم صدای ما به گوش مسوولان برسد در غیر این صورت به اعتراض ادامه خواهیم داد. باید به این نکته هم اشاره کنم که تعدادی از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شب گذشته را در خیابان و پارک نزدیک ساختمان مجلس سپری کردند و صبح امروز با اضافه شدن سایر همکاران به اعتراض ادامه دادیم.»

 

این آموزشیار که انتقاد بسیاری به عدم توجه مسوولان به وضعیت خود و همکارانشان دارند ادامه می‌دهد: «آموزشیاران نهضت سوادآموزی را کسانی شکل داده‌اند  ‌ که سوابق ۱۰ تا ۱۵ ساله در کارنامه خود دارند و لازم به ذکر است که تمامی همکاران این سال ها را در مناطق محروم گذراندند ولی این موضوعات اهمیتی برای مسوولان و نمایندگان مجلس ندارد. ما همگی که اینجا ایستاده‌ایم قرار بود جذب آموزش و پرورش بشویم ولی همه وعده ها پوشالی بود و حالا با توجه به شرایط اقتصادی آینده روشنی نداریم.»

 

نماینده تجمع‌کنندگان که در پلاکاردی خواستار رفع تبعیض و بی عدالتی در حق آموزشیارانی که سال‌ها در مناطق محروم زحمت کشده‌اند، اضافه می‌کند: «برای تعیین وضعیت از صبح روز گذشته که اعلام کردیم اعتراض و تجمع خواهیم کرد بین وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی پاس کاری می‌شویم و هنوز هیچیک از مسئولان به ما پاسخ نداده‌اند که امیدواریم هرچه سریع تر و قبل از آغاز سال تحصیلی وضعیت ما مشخص بشود.»به گفته این نماینده آموزشیاران نهضت سوادآموزی که برای دومین روز مقابل مجلس جمع شده‌اند، حضور این گروه از پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی تا مشخص شدن وضعیت شغلی آن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

 

بنا به اظهارات معترضان، برخی نمایندگان مجلس پیش‌تر وعده پیگیری وضعیت شغلی آن‌ها را با جذب همه شش هزار آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در آزمون یکم مرداد مطرح کرده بودند که متاسفانه بعد آزمون نیمی از نهضتی‌ها برای ادامه همکاری با وزارت آموزش وپرورش جا مانده‌اند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!