شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۲۱۱۴

عملکرد نا امید کننده بیت کوین و اتریوم در ماه ژوئن

عملکرد نا امید کننده بیت کوین و اتریوم در ماه ژوئن
برایان آرمسترانگ، رئیس Coinbase در ایمیلی در سراسر شرکت نوشت: «به نظر می‌رسد که ما پس از رونق اقتصادی بیش از ۱۰ سال وارد رکود شده‌ایم. رکود اقتصادی می‌تواند منجر به زمستان دیگری برای ارزهای دیجیتال شود و ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد.»

دو ارز دیجیتال محبوب جهان در ماه ژوئن، به طرز فجیعی ریزش کردند. بیت کوین سنگین‌ترین سقوط خود را در طی ماه اخیر تجربه کرد، بیت کوین در ماه گذشته بیش از ۳۷ درصد سقوط کرد که بزرگترین افت یک ماهه آن از سال ۲۰۱۱ بود، اما ارز اتریوم شرایط به مراتب شدیدتری را تجربه کرد توکن آن ۴۵ درصد سقوط کرد.

 

فروش انبوه، در برابر ترس‌های گسترده‌تر از رکود جهانی، آنقدر شدید بود که چهره‌های کلیدی در این بخش شروع به صحبت از «زمستان ارز دیجیتال» با پایان نامعلوم کردند.

 

first-min

 

بیت کوین امروز با قیمت ۱۹ هزار و ۱۱۹ دلار آمریکا معامله می‌شد که پایین‌ترین قیمت آن از سال ۲۰۲۰ است و از بالاترین قیمت آن که حدود ۷۰ هزار دلار بود فاصله بسیار زیادی دارد. اتریوم با قیمت ۱ هزار و ۵۳ دلار نیز از زمان از سال گذشته تا به الان به مقدار بسیار قابل توجه‌ای سقوط کرده است.

 

سوال اینجاست که چه بلایی سر بازار ارزهای دیجیتال می‌آید؟

 

طی دهه گذشته، دو رکود طولانی مدت کریپتو باعث شد که بیت کوین بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد. اما مقداری مقاومت از خود نشان داد و خود را اصلاح کرد. با این حال، با سقوط بازار سهام آمریکا در ماه ژوئن، این نظریه به وجود آمده است که ارزهای دیجیتال همانند یک سپر مقاوم و محکم در برابر بازار سهام و تورم هستند.

 

شک در صنعت رخنه کرده است و با کاهش بیت کوین به زیر آستانه روانی ۲۰ هزار دلار در اواسط ماه گذشته، اعصاب‌ها بیشتر به هم ریخته است.

 

با ریزش ارزهای دیجیتال، شرکت‌های بزرگ چه اقدامی کردند؟ 

 

صرافی رمزارز Coinbase که زمانی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش داشت، پس از برنامه ریزی اولیه برای استخدام ۲ هزار کارمند دیگر در سال جاری، ناگهان مسیر خود را تغییر داد؛ و در یک تغییر راهبرد، شرکت استخدام را متوقف کرد و ۱۸ درصد از کارکنان خود را نیز اخراج کرد.

 

برایان آرمسترانگ، رئیس Coinbase در ایمیلی در سراسر شرکت نوشت: «به نظر می‌رسد که ما پس از رونق اقتصادی بیش از ۱۰ سال وارد رکود شده‌ایم. رکود اقتصادی می‌تواند منجر به زمستان دیگری برای ارزهای دیجیتال شود و ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد.»

 

second-min

 

صرافی کریپتو‌دات‌کام که در سنگاپور مستقر است نیز، حدود ۲۶۰ کارمند خود را اخراج کرده است، در حالی که دو بازیگر جدی دیگر در فضای کریپتو، Gemini Exchange و BlockFi نیز اعلام کرده‌اند که کارکنان خود را کاهش می‌دهند.

 

اما برخی از سرمایه گذاران در این صنعت تاکید می‌کنند که ارزهای دیجیتال همیشه خود را اصلاح کرده و وارد بازار خرسی می‌شوند، پس بهترین کار این که صبر کرد تا بازار دوباره برگردد.

                                            

منبع: ناین نیوز

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!