سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
پنجشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۲۰۴۷

پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

وزیشن لانگ و شورت دو واژه پرکاربرد و مهم در دنیای کریپتوکارنسی‌ هستند. اگر تریدر و یا هولدر هستید بدون شک با این دو واژه بسیار سر و کار خواهید داشت.

پوزیشن لانگ و شورت، دو کلمه مهم در دنیای ارزهای دیجیتال هستند. قطعا اگر در بازار کریپتو فعالیت می‌کنید به صورت مککر این دو واژه به گوشتان خورده است؛ در این مقاله سعی شده است که این دو اصطلاح به راحتی هرچه ممکن توضیح داده شود.

 

short-vs-long-crypto

پوزیشن چیست؟

 

به صورت خلاصه، پوزیشن همان موقعیت معاملاتی در بازار است و نشان گر این است که یک فرد از کاهش قیمت سود خواهد برد یا از افرایش قیمت. دو نوع پوزیشن در بازار های معاملاتی وجود دارد.

  • پوزیشن شورت (short)
  • پوزیشن لانگ (long)

 

پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

 

دو کلمه لانگ و شرت نمایشگر پیش‌بینی معامله‌گران از روند قیمتی یک ارز دیجیتال در یک بازه زمانی است. به بیان دیگر نشانگر این است که قیمت یک ارز در یک محدوده زمانی صعودی خواهد بود یا نزولی. به طور خلاصه، پوزیشن‌های لانگ و شورت دو جهت احتمالی قیمت ارز مورد نظر (افزایش قیمت یا کاهش قیمت) را جهت کسب سود بیان می‌کنند.

 

در پوزیشن لانگ، معامله‌گران امیدوار هستند تا قیمت از یک نقطه مشخص شروع به رشد کند. در این حالت، ما می‌گوییم تریدر وارد «پوزیشن لانگ» شده است. این در حالی است که، در «پوزیشن شورت» معامله گران انتظار داردند تا قیمت آن ارز مورد نظر از یک نقطه مشخص شروع به ریزش کند که اصطلاحا می‌گوییم معامله‌گر وارد «پوزیشن شورت» شده است.

 

خرید-استقراضی-long-و-فروش-استقراضی-short

این نوع از پوزیشن‌ها در صرافی‌هایی که خدماتی همچون مارجین تریدینگ، فیوچرز و پرپچوال ارائه می‌دهند، قابل استفاده‌اند. معمولا در بازارهای صعودی پوزیشن‌های لانگ و در بازارهای نزولی، پوزیشن‌های شورت بیشتر استفاده می‌شوند.

 

این به این معنا است که معامله گران، وقتی یک ارز در آستانه افزایش قیمت قرار می‌گیرد، وارد پوزیشن‌های لانگ (Long) می‌شوند و زمانی که قیمت از یک سطح مقاومتی باز می‌گردد، وارد پوزیشن شورت (Short) می‌شوند.

 

چه موقع وارد یک پوزیشن لانگ شویم؟

 

به صورت کلی زمانی که احساس می‌کنیم در بازار، احتمال افزایش قیمت ارز مورد نظر وجود دارد، می‌توانیم از طریق صرافی‌هایی که از قراردادهای معاملاتی فیوچرز پشتیبانی می‌کنند وارد پوزیشن لانگ شویم.

 

Sharekhanclassroom_actionreplay_investor

 

لازم به ذکر است که قبل از آن باید به صورت قوی چه به صورت بنیادی، چه به صورت تکنیکال، بازار را تحلیل کرده باشید تا از پوزیشن گرفتن دچار ضرر و زیان نشوید. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال و مفیدی داشته باشید تا از آخرین خبر‌های مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال همواره خبر داشته و به یک دید عمیق و کلی برسید.

 

چه زمانی وارد پوزیشن شورت (Short) شویم؟

 

در حالی که اگر مقداری باهوش بود می‌توان از این نوع بازار نیز سود گرفت. به این صورت که بسیاری از معامله گران هنگامی که متوجه می‌شوند بازار خرسی در کمینشان است، تلاش می‌کنند پوزیشن لانگ بگیرند تا به این صورت از بازار کسب سود کنند. هر چند که در بسیاری از مواقع نیز این امر امکان‌پذیر نیست.

 

در دنیای ارزهای دیجیتال، معامله گران زمانی که قیمت یک رمز ارز در حال سقوط است، در صرافی وارد معامله‌ای می‌شوند، تا به تبع آن، اگر قیمت آن ارز دیجیتال به قیمت مشخصی کاهش پیدا کرد، سود مشخصی دریافت کنند.

 

به گونه‌ای دیگر می‌توان این داستان را به این صورت دید که، پوریشن شورت (Short) یعنی پیش‌بینی یا شرط‌بندی روی سقوط قیمت یک ارز و دریافت سود در ازای درست از آب در آمدن آن پیش‌بینی. به همین دلیل معامله‌گر امیدوار است که قیمت ارز مورد نظر کاهش پیدا کند، تا دارایی فروخته شده را در قیمت کمتری از کف بازار جمع کند تا هنگامی که قیمت آن ارز دوباره بالا رفت آن را بفروشد.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!