شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۱۹۷۴

بیت کوین و اتریوم شانس بازیابی بیش‌تری دارند

بیت کوین و اتریوم شانس بازیابی بیش‌تری دارند
پس از سقوط بی‌رحمانه هفته گذشته که بیش از ۳۰ درصد از ارزش سکه‌های پیشرو همچون: بیت‌کوین و اتریوم کاهش یافتند، حال بازارهای کریپتو کمی بهبود یافته‌اند.

بیت کوین در هفت روز گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است و تا زمان نوشتن این مقاله با قیمت تقریبی ۲۱ هزار دلار معامله می‌شود و اتریوم قلمروهای بیشتری را پس گرفته و با افزایش بیش از ۱۹ درصدی به ۱ هزار و ۱۸۹ دلار رسیده است.

 

bit_eth

 

حال و روز ارز دیجیتال پالیگان بسیار خوب بود به صورتی که در طول هفته گذشته تقریباً ۵۹ درصد افزایش یافت و به بیش از ۰.۵۷ دلار رسید، که با شش هفته انباشت نهنگ‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره‌ای Santiment و مشارکتی که این هفته با بازار کربن روی زنجیره KlimaDAO اعلام شد، تقویت نیز شد.

 

ارزهای رمزنگاری شده که در طول هفت روز حداقل ۴۰ درصد افزایش یافتند عبارتند از: Uniswap که با ۴۵ درصد افزایش به ۵.۳۳ دلار و شیبا اینو با ۴۳ درصد افزایش به ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار رسید. در همین حال، Avalanche نزدیک به ۳۳ درصد افزایش یافت و به ۲۰.۱۰ دلار رسید و Solana تقریباً ۳۳ درصد افزایش یافت و به ۴۰.۰۵ دلار رسید.

 

1200x-1

 

در واقع، هر ۳۰ ارز دیجیتال برتر توانستند تا آخر هفته با درصدهای دو رقمی بهبود یابند، به جز کاردانو که همچنان با ۴ درصد افزایش به ۰.۴۸۴۵ دلار رسید و ترون که با ۸ درصد افزایش به ۰.۰۶۴۴۵ دلار رسید.

بیت کوین کش، در طول هفته با ۵.۴ درصد کاهش به ۱۱۳.۷ دلار تا زمان نوشتن این مقاله رسید، در حالی که استیبل کوین TRON USDD برای دو هفته است که زیر قیمت خود یعنی ۰.۹۷۶۸ دلار معامله می‌شود.

 

این هفته، هفته‌ای آرام از نظر خبری بود که احتمالاً به رونق بازار ارزهای دیجیتال کمک کرد. روز سه‌شنبه، بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS)، یک سازمان جهانی متشکل از ۶۳ بانک مرکزی پیشرو، گزارش اقتصادی سالانه خود را منتشر کرد؛ این گزارش می‌گوید کریپتو دو نقص اصلی دارد: نیاز به یک «لنگر اسمی» و «تجزیه».

 

 

«لنگر اسمی» به استیبل کوین‌هایی اشاره دارد که ارزش خود را به ارزهای فیات، مانند دلار آمریکا (با درجات مختلف موفقیت) مرتبط می‌کنند. BIS می‌گوید که وجود استیبل‌کوین‌ها «نیاز فراگیر بخش کریپتو به بازپرداخت اعتبار ارائه‌شده توسط واحد حساب صادر شده توسط بانک مرکزی را نشان می‌دهد».

 

این گزارش استدلال می‌کند که ارزهای دیجیتال هنوز تسلط بانک‌های مرکزی را در ارائه یک واحد حساب برای اقتصاد به چالش نکشیده‌اند: «این واقعیت که استیبل کوین‌ها باید اعتبار پول بانک مرکزی را وارد دخیل کنند، کاستی‌های ساختاری کریپتو را آشکار می‌کند. این که استیبل کوین‌ها اغلب کمتر از آنچه صادرکنندگان ادعا می‌کنند، پایدار هستند، نشان می‌دهد که آن‌ها در بهترین حالت یک جایگزین ناقص برای ارز مستقل معتبر هستند.»

 

این گزارش همچنین به «تجزیه» این بخش، فراوانی ارزهای دیجیتال مختلف که برای برتری رقابت می‌کنند، اشاره می‌کند که «شاید بزرگترین نقص کریپتو به عنوان مبنایی برای یک سیستم پولی باشد».

 

گزارش BIS کاربرد فناوری بلاک چین را برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDCها توضیح می‌دهد - که اساساً استیبل کوین‌های صادر شده دولتی و متصل به ارزهای داخلی هستند. همچنین به فناوری قراردادهای هوشمند - قراردادهای مالی خوداجرا بر روی بلاک چین - به عنوان یکی از چندین مزیت اشاره می‌کند که «تراکنش‌های بین واسطه‌های مالی را که فراتر از رسانه سنتی ذخایر بانک مرکزی است، امکان‌پذیر می‌سازد».

 

bis-tower-buiding-siege

 

رئیس بانک مرکزی ایالات متحده و اتحادیه اروپا، جروم پاول و کریستین لاگارد، این هفته به طور جداگانه برای تنظیم ارزهای رمزپایه بحث کردند و به سرعت رشد بلاک چین، در کنار خطرات اقتصادی احتمالی اشاره کردند، اگرچه هر دو همچنین گفتند که ارزهای دیجیتال هیچ تهدید فوری ایجاد نمی‌کند.

 

روز چهارشنبه، نماینده کنگره ایالات متحده، جیم هیمز (D-CT) پیشنهادی را منتشر کرد که در آن به تشریح چگونگی اجرای CBDC توسط این کشور پرداخت و مدعی شد که این کشور می‌تواند به حفظ نقش دلار به عنوان ارز ذخیره پیشرو در جهان کمک کند.

 

هیمز در بیانیه‌ای گفت: «هر چه دولت ایالات متحده برای پذیرش این نوآوری بیشتر منتظر بماند، ما بیشتر از دولت‌های خارجی و بخش خصوصی عقب می‌افتیم».

 

روز بعد، پاول به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان گفت که کنگره در نهایت از فدرال رزرو در مورد چگونگی اجرای CBDC راهنمایی دریافت خواهد کرد.

 

او گفت: «ما در حال انجام کارهای بزرگی هستیم،» و افزود که وقتی فدرال رزرو یک توصیه سیاستی را انجام داد، این وظیفه کنگره خواهد بود که قانون مناسب را پیش‌نویس کند.

در نهایت، داده‌های Arcane Research نشان داد که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که به صورت عمومی معامله می‌شوند، مانند Marathon Digital و Riot Blockchain، بیت‌کوین بیشتری نسبت به استخراج‌شان در ماه گذشته فروخته‌اند - تغییر بزرگی نسبت به چهار ماه اول سال، زمانی که ماینرها ۳۰ درصد از درآمد خود را فروختند.

 

Jaran Mellerud، تحلیلگر استخراج بیت کوین Arcane Research، در این گزارش نوشت: «اگر آن‌ها مجبور شوند سهم قابل توجهی از این دارایی‌ها را نقد کنند، این می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت بیت کوین کمک کند.»

منبع: دیکرپت

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!