شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۱۹۲۹

آیا ممکن است قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار سقوط کند؟

آیا ممکن است قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار سقوط کند؟
هارنت، بنیانگذاران و مدیر سرمایه‌گذاری Absolute Strategy Research، در مقایسه نمودار ریزش بیت کوین در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد که بیت کوین تقریباً ۸۰ درصد از بالاترین سطح تاریخ سقوط می‌کند.

طبق حباب‌های گذشته بازار رمز ارزها، بیت‌کوین ممکن است بسیار بیشتر سقوط کند. یکی از استراتژیست‌ها، هشدار داده است که برترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، احتمالاً به قیمت ۱۳ هزار دلار خواهد رسید؛ تقریباً ۴۰ درصد کاهش نسبت به سطوح فعلی. 

 

ایان هارنت، یکی از بنیانگذاران و مدیر سرمایه‌گذاری Absolute Strategy Research، سه شنبه به CNBC گفت: «ما همچنان این نوع ارزهای دیجیتال را در این شرایط می‌فروشیم.»

 

هارنت در مقایسه نمودار ریزش بیت کوین در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد که بیت کوین تقریباً ۸۰ درصد از بالاترین سطح تاریخ سقوط می‌کند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۸، پس از رسیدن به اوج نزدیک به ۲۰ هزار دلار در اواخر سال ۲۰۱۷، این ارز دیجیتال نزدیک به ۳ هزار دلار سقوط کرد. 

 

bitcoin-quebra-recorde-e-alcanca-oito-semanas-de-desvalorizacao

 

به گفته هارنت، چنین کاهشی در سال ۲۰۲۲ «شما را به حدود ۱۳ هزار دلار بار می‌گرداند»، که یک محدوده حمایتی قوی برای بین کوینی که در اواخر سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۶۹ هزار دلار رسیده بود تلقی می‌شود. 

 

هارنت گفت: «در دنیایی که نقدینگی فراوان است، بیت کوین‌های این دنیا خوب عمل می‌کنند. وقتی این نقدینگی از بین رفت، و این همان کاری است که بانک‌های مرکزی در حال حاضر انجام می‌دهند، آنگاه می‌بینید که آن بازارها تحت فشار شدید قرار می‌گیرند. »

 

هفته گذشته، فدرال رزرو نرخ وام معیار خود را ۷۵ واحد پایه افزایش داد که بزرگترین افزایش واحد از سال ۱۹۹۴ است. تصمیم فدرال رزرو با اقدامات مشابه بانک انگلستان و بانک ملی سوئیس دنبال شد. 

 

این امر بر دارایی‌های دیجیتال تأثیر گذاشته است. ارزش مجموع همه ارزهای دیجیتال در دو هفته گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار سقوط کرد. بیت کوین در روز سه شنبه با ۵ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت نزدیک به ۲۰ هزار دلار معامله شد. بیت کوین که از نظر ارزش، ارز شماره یک بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود تا به امروز پیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

 

این در حالی است که بازار کریپتو پیش از افزایش نرخ بهره در هفته گذشته فدرال رزرو در وضعیت متزلزلی قرار داشت و معامله گران از سقوط ۶۰ میلیارد دلاری استیبل کوین محبوب terraUSD و توکن لونا ناراحت و متضرر شده بودند.

 

منبع :‌ CNBC

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!