جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۱۵۴۵

بازار خرسی ارز دیجیتال شروع شده؟ در بازار خرسی چه باید کرد؟

بازار خرسی ارز دیجیتال شروع شده؟ در بازار خرسی چه باید کرد؟
در روزهای اخیر بازارهای ارزهای دیجیتال به صورت بسیار شدید در حال تبدیل شدن به یک بازار خرسی است، قیمت بیت کوین بیشتر از ۴۰ درصد و بقیه آلت کوین‌ ها نزدیک به ۵۰ الی ۷۰ درصد رو به ضرر هستند.

در حالی که ارزش بیت کوین از ابتدای سال جاری تا به امروز نزدیک به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، آلت کوین‌ها نزدیک به ۵۰ الی ۷۰ درصد در ضرر هستند.بنابراین اگر بخواهیم منصفانه صحبت کنیم، ما در یک بازار خرسی  قرار داریم. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از بازار‌های رمز ارز خارج شوید،  فقط چون که نیمه اول سال بدی را در حال سپری کردن هستیم.

 

bear_market_upload-min

 

چه اتفاقاتی افتاده است؟

 

سال گذشته، شاهد قیمت‌های بی‌سابقه در بازار کریپتو بودیم و همچنین بازار NFT با فروش میلیون‌ها فایل JPEG در حال انفجار بود. ما حتی شاهد بازار رو به رشد DeFi بودیم که فراتر از اتریوم (ETH) گسترش یافت و به چند زنجیره تبدیل شد.

امروز شرایط کاملاً متفاوت است؛ ما به شدت از بالاترین رکورد‌های تاریخ قیمت ارز‌ها فاصله داریم. در حالی که بیت کوین و اتریوم از زمان اوج خود فقط ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند، آلت کوین‌های پیشرو بیش از ۹۰ درصد از ارزش خود را دست داده‌اند.

سقوط اخیر UST و LUNA باعث سقوط قیمت‌ها شده است؛ این قضیه یادآوری مهمی برای سرمایه‌گذاران بود تا بدانند این بازار به چه مقدار می‌تواند همراه با ریسک باشد. نیازی به گفتن نیست که سرمایه‌گذاران کریپتو، با توجه به شاخص ترس و طمع کریپتو، احساس ناراحتی و ترس شدید می‌کنند.

 

Terraform_Labs_Founder_Announces_Recovery_Plan_for_LUNA_and_UST-min

اما این بدان معنا نیست که سرمایه‌گذاران باید بازار ارز‌های دیجیتال را ترک کنند و منتظر بمانند تا بازار خرسی تمام شود تا  دوباره به آن ملحق شوند.

 

اکنون سرمایه گذاران کریپتو چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

 

سال ۲۰۲۲، سال سختی برای سرمایه‌گذاران کریپتو (سرمایه‌گذاران سهام نیز) بوده است؛ به خصوص آن‌هایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند و اولین رکود بازار خود را تجربه می‌کنند و تجربه‌ای از دیدن بازار خرسی ندارند. بیایید نگاه کنیم به آن‌چه سرمایه‌گذاران می‌توانند در این بازار خرسی انجام دهند.

 

به سمت استیبل کوین های قابل اعتماد حرکت کنید

 

اگر نگران هستید که بازار خرسی ادامه پیدا کند و قیمت دارایی‌ها یک مرحله دیگر پایین بیاید، می‌توانید بخش بزرگی از دارایی‌های خود را به استیبل کوین‌ها منتقل کنید.

با این حال، احتمالاً می‌خواهید از استیبل کوین‌های قابل اعتماد استفاده کنید و از هر چیزی که پشتوانه‌ی قوی ندارد، اجتناب کنید. USDC و BUSD شاهد ورود سرمایه بوده‌اند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به این استیبل کوین‌ها بیش از سایرین اعتماد دارند. در همین حال، محبوب‌ترین استیبل کوین، USDT، به تازگی ثابت کرد که می‌تواند در شرایط سخت بازار خود را مدیریت کند.  

با حرکت به سمت استیبل کوین‌های دلاری، شانس خود را برای محافظت از سبد خود در برابر افت شدید ارزش در صورت سقوط بازار افزایش می‌دهید، اما همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به محض اینکه بازار دوباره صعودی شد، به سمت فرصت‌های خرید بروید.

 

What-Is-a-Stablecoin-min

 

به سمت دارایی هایی که دارای پشتوانه قوی‌تر هستند حرکت کنید

 

اگر به مقدار زیادی در ضرر نیستید و نگران هستید که ممکن است در یک چرخش بازار را از دست بدهید، می‌توانید سرمایه خود را از سکه‌های با سرمایه کوچک و متوسط به دارایی‌های با کیفیت بالاتر مانند: بیت کوین و اتریوم منتقل کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید همه چیز را به بیت‌کوین بفروشید و هزینه‌های دلاری را با میانگین ارز‌های دیجیتال شروع کنید تا به آرامی ثروت دیجیتال خود را در چیزی که مسلماً با کیفیت‌ترین دارایی در بازار‌های کریپتو است، بازسازی کنید.

 

برای محافظت در برابر کاهش بیشتر قیمت‌ها، گزینه‌های اختیار فروش یا عدم فروش را خریداری کنید

 

اختیار فروش قراردادی است که به خریدار، اختیار خرید اختیاری می‌دهد، اما نه تعهدی، تا مبالغ مشخصی از اوراق بهادار پایه را با قیمتی از پیش تعیین‌شده در یک بازه زمانی مشخص بفروشد. این قیمت از پیش تعیین شده که در آن خریدار اختیار فروش می‌تواند اوراق بهادار پایه را بفروشد، قیمت اعمال نامیده می‌شود.

 اختیار فروش بر روی دارایی های اساسی مختلف، از جمله سهام، ارزها، اوراق قرضه، کالاها، معاملات آتی و شاخص‌ها معامله می‌شود. اختیار فروش را می‌توان در مقابل اختیار خرید قرار داد، که به دارنده این حق را می‌دهد که اوراق بهادار پایه را با قیمتی مشخص، چه در تاریخ انقضای قرارداد اختیار خرید یا قبل از آن، خریداری کند.

اگر می‌خواهید دارایی‌هایی را که در پرتفولیو خود دارید حفظ کنید، اما نگران پایین‌تر رفتن بازار هستید، می‌توانید با خرید گزینه‌های فروش در بیت کوین و یا اتریوم، سبد خود را پوشش دهید. خرید گزینه‌های فروش بیت کوین به شما امکان می‌دهد بیت کوین را با قیمتی از پیش تعیین شده در زمان خاصی در آینده بفروشید.

 

به ارزهای خود ایمان داشته و آن‌ها را هودل کنید

 

buy_dip_hodl-min

 

در نهایت، اگر از موفقیت آینده دارایی‌های شبکه‌های رمزنگاری که در اختیار دارید متقاعد شده‌اید، می‌توانید نمونه کارهای خود را "HODL" کنید و منتظر پایان بازار خرسی باشید.

شما علاوه بر نگه‌داشتن ارز‌های خود، در زمانی که قیمت ارز‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارید به شدت کاهش پیدا می‌کند می‌توانید آن ارز‌ها را نیز به سبد دارایی‌های خود اضافه کنید.

مسلماً این برای تازه واردان بسیار دشوار خواهد بود زیرا گمان این که ما بعد از بازار خرسی،  دوباره با رشد قیمت رمز ازر‌ها یک بازار گاوی را خواهیم داشت برای آن‌ها دشوار است.

اما اگر تاریخ تکرار شود، بسیاری از دارایی‌های رمزنگاری که بیش از ۹۰ درصد از زمان اوج خود کاهش یافته‌اند، ممکن است دوباره به بالاترین حد خود برسند. با این حال، مثل همیشه، هیچ تضمینی در مورد آینده وجود ندارد؛ بنابراین، فقط آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، را سرمایه‌گذاری کنید.

 

منبع: کریپتو نیوز

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!