پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۱۵۲۹

تفکیک سرمایه‌های مردم از سرمایه شرکت‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال

تفکیک سرمایه‌های مردم از سرمایه شرکت‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال
به گفته منبع آگاه، مقامات فدرال اعتراف کوین بیس را در مورد آسیب پذیری مشتریان در ورشکستگی دیدند و خواستار اقدام کنگره برای تفکیک سرمایه مشتریان خواهند بود.

به گفته یکی از افراد در  دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، کنگره را تحت فشار قرار خواهد داد تا از صرافی‌های ارزهای دیجیتال بخواهد که پول مشتریان خود را از سرمایه‌های شرکت خود جدا نگه دارند.

به دلیل افشای اخیر Coinbase (COIN) مبنی بر اینکه در صورت اعلام ورشکستگی شرکت، پول مشتریان گیر می‌کند، مقامات فدرال قصد دارند قانون‌گذاران ایالات متحده را تحت فشار قرار دهند تا با اصرار بر اینکه یک چارچوب قانونی آتی شرکت‌های رمزنگاری را ملزم می‌کند دارایی‌های مشتریان را محصور کنند، این مشکل را حل کنند.

 

coinbase_pic

 

این نوع قاعده نگهبانی برای شرکت‌های مالی مانند پلتفرم‌های آتی استاندارد است، اما صرافی‌های رمزنگاری به طور معمول وجوه خود را با دارایی‌های مشتریان در یک ظرف می‌آمیزند . وضعیتی که دولت می‌خواهد با قانون پایان یابد. صنعت اوراق بهادار معمولاً وجوه را با هم ترکیب می کند، اما سرمایه گذاری ها نیز به شدت تنظیم می شوند.

این شخص، با توجه به اختلافات سال گذشته در گزارش گروه کاری رئیس جمهور در مورد بازار‌های مالی در مورد استیبل کوین‌ها، گفت: شرکت‌هایی که کیف پول‌های رمزنگاری را میزبانی می‌کنند نیاز به نظارت دقیق فدرال دارند.

دولت فکر می‌کند که پلتفرم‌های معاملاتی همچنان باید اجازه ادغام دارایی‌های مشتریان را بدهند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به‌جای انجام هر حرکت روی یک بلاک چین، به مدیریت معاملات داخلی خود ادامه دهند.

Coinbase، یکی از بزرگترین صرافی‌های صنعت است، هفته گذشته در پرونده‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعتراف کرد که «در صورت ورشکستگی، دارایی‌های رمزنگاری که ما به نمایندگی از مشتریان خود نگهداری می‌کنیم، مشروط به روند ورشکستگی است و چنین مشتریانی می‌توانند به عنوان طلبکاران عمومی بدون وثیقه ما تلقی شوند.»

پیشنهاد یک گام اشتباه توسط Coinbase می‌تواند به طور نامحدود توکن‌های مشتریان را قفل کند - یا آنها را برای پرداخت به سایر بستانکاران دور کند.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در کنفرانسی این هفته، که تأکید بر برخی از نگرانی های دولت فدرال در مورد حفظ دارایی های سرمایه گذاران می‌کند گفت: " تصور نکنید که وقتی سرمایه خود را در داخل یک کیف پول دیجیتال قرار می‌دهید واقعا صاحب آن سرمایه هستید."

 

گنسلر خاطر نشان کرد: هنگامی که یک شرکت توکن‌های مشتری را می‌گیرد، می‌تواند آن طور که می‌خواهد از آن‌ها استفاده کند. او گفت در واقع، صرافی‌ها «اغلب علیه شما معامله می‌کنند». و از آنجایی که مشتریان میلیارد‌ها دلار را در خرابه‌های استیبل کوین الگوریتمی لونا، terraUSD (UST) از دست دادند، حمایت از سرمایه‌گذاران او می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد.

 

Gary-Gensler_pic

جارت سیبرگ، تحلیلگر مستقر در واشنگتن در Cowen Group, Inc، در یادداشتی پژوهشی این هفته پیش بینی کرد: «دموکرات های کنگره از او پیروی خواهند کرد و درخواست های خود را برای نظارت بیشتر تشدید خواهند کرد.

مشکلات TerraUSD و کاهش ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال، مخالفت مؤثر با برنامه سیاست گنسلر را برای جمهوری‌خواهان چالش‌برانگیزتر خواهد کرد.

کوین بیس به نوبه‌ی‌خود که از سال گذشته با افت بیش از ۸۰ درصدی قیمت سهام خود مواجه شده بود – به مشتریان و سرمایه گذاران عصبی خود اطمینان داد که غوغای ناراحت کننده پرونده SEC  به معنای نشان دادن چیزی در مورد چشم انداز آن نیست. برایان آرمسترانگ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، گفت که افشای اطلاعات صرفاً به یک الزام جدید SEC پاسخ می دهد و شرکت او در خطر تشکیل پرونده حمایت از ورشکستگی نیست.

 

در حال حاضر، پلتفرم‌های پیشرو کریپتو - مانند Binance.US، FTX و Kraken - نیازی برای پاسخگویی به فشار دولت برای قاعده حفاظت از سرمایه مردم ندارند. یک کنگره کاملاً تقسیم شده و اساساً بی‌تحرک بعید است امسال قانون وضع کند، به خصوص که قانون‌گذاران خود را برای صحنه خونین انتخابات میان دوره‌ای در نوامبر آماده می‌کنند. خوش‌بینانه‌ترین حدس‌ها نشان می‌دهد که وقتی گرد و غبار در کنگره جدید سال آینده فرو می‌نشیند، این اتفاق رخ بدهد.

bianance_pic

دیو وایزبرگر، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل CoinRoutes گفت، قانون‌گذاران به جای تمرکز بر عدم تفکیک دارایی مشتری در مبادلات دارایی دیجیتال، که در مورد اوراق بهادار نگهداری شده نیزصادق است، باید بر روی یک قانون حمایت از سرمایه گذار دارایی دیجیتال که منعکس کننده قانون حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار است، کار کنند. می‌تواند به سرمایه‌گذاران «وضعیت اولیه در روند ورشکستگی» بدهد، و همچنین می‌تواند یک صندوق پشتیبان برای پوشش زیان‌ها ایجاد کند، مانند آنچه سرمایه‌گذاران اوراق بهادار دارند.

 

 قانونی که شرکت‌ها را از ادغام دارایی‌های مشتریان با دارایی‌های خود منع می‌کند، هنوز هم برای کسانی که خواستار تدابیر شدید سرمایه‌گذار هستند، حداقلی را نشان می‌دهد. پاتریک مک کارتی، مشاور مالی و رگولاتور سابق که کلاس‌های رمزنگاری را در جورج تاون تدریس می‌کند، گفت: " کارهای بسیار زیادی باقی مانده است که باید انجام شود."

او گفت که حساب‌های تفکیک‌شده «گام مهمی به جلو» خواهد بود، اما استدلال کرد که قوانین سخت‌گیرانه و بازنگری عمیق‌تر در مدل کسب‌وکار برای بازگشت به ایده‌های پایه‌گذاری کریپتو در مورد ثبت هر تراکنش در یک دفتر کل غیرقابل حذف، نیاز است.

 

منبع: مارکا

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!