شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۱۳۱۱

چرا وارن بافت به بیت کوین اعتقاد ندارد؟

چرا  وارن بافت  به بیت کوین اعتقاد ندارد؟
وارن بافت دهمین فرد ثروتمند جهان و مدیرعامل شرکت برکشیر هاتاوی به تازگی در مصاحبه ای عنوان کرده است که حتی اگر کل بیت کوین های موجود را با قیمت ۲۵ میلیون دلار به او پیشنهاد بدهند ، او زیر بار این معامله نمی رود.

بیت‌کوین در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته مورد پذیرش دنیای مالی و سرمایه‌گذاری سنتی قرار گرفته است، اما وارن بافت به موضع شکاک خود در مورد بیت‌کوین پایبند است.

او روز شنبه در نشست سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی گفت که این یک دارایی مولد نیست و هیچ چیز ملموس و قابل رویتی  تولید نمی‌کند. علیرغم تغییر درک عمومی در مورد ارز دیجیتال، بافت هنوز آن را نمی‌خرد.

 

بافت می‌گوید : «نمی‌دانم که آیا در سال آینده یا پنج یا  ۱۰  سال افزایش یا کاهش می‌یابد، اما چیزی که من کاملاً از آن مطمئن هستم این است که چیزی تولید نمی‌کند. حتی علاقه مندان به بیت کوین نیز تمایل دارند که ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی غیرفعال در نظر بگیرند که سرمایه گذاران آن را خریداری و نگهداری می کنند و امیدوارند که در یک دوره طولانی شاهد افزایش قیمت باشند. »

 

بافت توضیح می دهد که چرا او ارزش بیت کوین را نمی بیند و آن را با چیزهایی که انواع دیگر ارزش ایجاد می کنند مقایسه می کند: «اگر می‌گفتید که برای بهره  ۱٪  در تمام زمین های کشاورزی ایالات متحده، به ما ۲۵ میلیون دلار پرداخت کن همین امروز چک آن را برای شما می‌نوشتم. چون با پرداخت  ۲۵ میلیون دلار من حالا صاحب  ۱ درصد از کل زمین های کشاورزی هستم. اگر  ۱٪  از کل خانه‌های آپارتمانی کشور را به من پیشنهاد دهید و ۲۵  میلیارد دلار دیگر بخواهید، من برای شما چک آن را  می نویسم، این  بسیار ساده است. حالا اگر به من می گفتی که مالک تمام بیت کوین دنیا هستی و آن را به قیمت ۲۵ میلیون دلار به من پیشنهاد می دادی، آن را نمی گرفتم زیرا با آن چه کاری  می توانم  انجام بدهم؟! من مجبور می‌شوم که آن را به شما به هر طریقی که شده است بفروشم و که این کار از نظر من  هیچ  توجیه خاصی  ندارد. این در حالی است که آن آپارتمان ها از طریق اجاره و آن زمین های کشاورزی با تولید غذا برای من سود به همراه دارند.»

 

حتی امروز نیز سرمایه گذاران در مورد چگونگی قیمت بیت کوین به علت پتانسیل بالا و انجام کارکرد های مختلف با مشکل روبه رو هستند.

در بازارهای غربی به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری شناخته شده است، به ویژه در سال گذشته که نرخ ها و تورم در حال افزایش بوده است. در بازارهای دیگر، مردم هنوز پتانسیل زیادی را برای استفاده از آن به عنوان پول نقد دیجیتال می بینند. بافت و چارلی مانگر هر دو در گذشته اظهارات خصمانه ای نسبت به بیت کوین داشته اند.

به عنوان مثال وارن بافت اشاره کرده بود که: «بیت کوین مانند یک زهر موش می ماند.» مانگر نیز  در روز دوشنبه گفت: «در زندگی‌ام سعی می‌کنم از چیزهایی که احمقانه و شیطانی هستند و باعث می‌شوند در مقایسه با دیگران بد به نظر برسم اجتناب کنم – و بیت کوین هر سه را انجام می‌دهد؛  در وهله اول، احمقانه است زیرا هنوز احتمال دارد به صفر برسد.  این بد است زیرا سیستم فدرال رزرو را تضعیف می کند...  و سوم اینکه ما را در مقایسه با رهبر کمونیست چین احمق جلوه می دهد. او آنقدر باهوش بود که بیت کوین را در چین ممنوع کرد.»

 

منبع :‌     CNBC

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!