چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۴۹۷۶۶

وضع بیت‌کوین در کوتاه مدت خراب‌تر می‌شود

وضع بیت‌کوین در کوتاه مدت خراب‌تر می‌شود
شروع ضعیف سال ۲۰۲۲ و انبوهی ازمشکلات کلان و فنی، ارزهای دیجیتال را در هفته‌های آتی در مسیری سخت قرار می‌دهند. بزرگترین آنها، بیت کوین، از زمان سقوط در ۴ دسامبر نتوانسته بالای ۵۰ هزار دلار بماند و امسال ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، بیت‌کوین بدون آنکه بتواند برای دارندگان خود محافظی در برابر تورم باشد ۴۰ درصد از اوج خود در ماه نوامبر سقوط کرد. جاستین دانتان، تحلیلگر ارزهای دیجیتال مستقر در هنگ کنگ، به این نکته اشاره می کند که چگونه نسبت اهرمی (نسبت سهم بستانکاران به سهم سهام‌داران) با وجود انحلال ذخایر بیت کوین، رشد کرده است؛ نشانه‌ای از انباشته شدن پوزیشن‌های فروش بیشتر در این رمزارز. او خاطرنشان می کند که سرمایه‌گذاران حتی در گزینه‌های اختیاری نیز به ترجیح‌دادن سیار گزینه‌ها روی آورده‌اند.

 

بیت‌کوین در پایین‌ترین قیمت سه ماه گذشته

 

در پلتفرم تحلیلی CryptoQuant، نسبت اهرمی بیت کوین در صرافی‌ها از ۰/۱۵ یک ماه قبل به۰/۲۲افزایش یافته است. پلتفرم ارز دیجیتال CoinGecko نیز برآورد کرده است که ارزش بازار بیت کوین به حدود ۷۹۳ میلیارد دلار کاهش یافته است و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۹۳ میلیارد دلار ضرر کرده است. برخی تحلیلگران، خروج از صندوق‌های مبادله ارز دیجیتال و کاهش سودآوری بیت‌کوین ورودی را به عنوان دلایل کاهش قیمت بیت‌کوین ارزیابی می‌کنند.

 

صاحبان بیت‌کوین! با آقای «چارلز پانزی» آشنا شوید

 

با این حال، در میان مجموعه‌ای از شاخص‌ها، تحلیل گران، کند شدن رشد «بهره باز» بیت‌کوین را نشان‌دهنده تردید در میان سرمایه‌گذاران و نرخ مثبت سرمایه‌گذاری برای معاملات آتی ارزیابی می‌کنند. در همین پیوند، حتی با وجود اینکه سهام مرتبط با ارزهای دیجیتال به طور گسترده کاهش قیمت دارایی‌های دیجیتال را نشان می‌دهند، چند سهام با اعلام سرمایه‌گذاری‌ها و پیشنهادهای جدید، موفق به کسب سود شدند. از جمله سهام میم سهام GameStop Corp (NYSE:GME) در روز جمعه به دلیل برنامه ریزی برای راه اندازی یک بخش برای توسعه بازاری برای NFT ها و ایجاد مشارکت در ارزهای دیجیتال، ۷ درصد جهش کرد. شرکت زیرساخت بلاک‌چین (BTCS) هم در ۵ ژانویه پس از اعلام اینکه سود سهام بیت‌کوین به نام bividends را به سهامداران خود که آن را انتخاب می کنند ارائه می دهد، بیش از ۴۴ درصد افزایش یافت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!