پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۴۹۳۳۰
پیامد ممنوعیت چین

چرا روند نزولی کریپتو ممکن است شب سال نو پایان یابد؟

چرا روند نزولی کریپتو ممکن است شب سال نو پایان یابد؟
آیا ممنوعیت در چین مقصر هجوم برای فروش اخیر بیت‌کوین است که کل بازار کریپتو را به هم ریخته؟

این نظریه رایج است؛ از آنجایی که صرافی‌های اصلی فعالیت خود را در سرزمین اصلی چین تا ۳۱ دسامبر تعطیل می‌کنند، شهروندان چینی با ترس و شتاب، دارایی‌های دیجیتال خود را می فروشند. آن‌ها نگران این هستند که در آینده نتوانند معاملات ارزهای دیجیتال خود را انجام دهند یا حتی بفروشند، بنابراین به یوان بر می‌گردند. 

 

صرافی بایننس و هوبی کاربران چینی را مسدود می‌کنند

 

ماجرا این است: هوبی (Huobi)، بزرگترین صرافی آسیا، تجارت مرتبط در چین را متوقف کرده است. همین امر سبب شده که بیت‌کوین مدتی است که از آسیا به ایالات متحده و اروپا جریان دارد. تاثیر نهایی ممنوعیت بیت‌کوین چین از سپتامبر در حال آشکار شدن بود. پس از حذف تدریجی کاربران سرزمین اصلی چین، سهم چین از علاقه جهانی به بیت‌کوین به ۲ درصد کاهش یافته است در حالی که این سهم در فوریه ۲۰۲۰، حدود ۲۰درصد بود.

 

آیا چین علی‌رغم تحریم رمزارزها، بزرگترن مالک بیت کوین جهان است؟

 

بنابراین، روند نزولی کریپتو می‌تواند در شب سال نو پایان یابد، زیرا این آخرین روزی است که «مشتریان سرزمین اصلی چین» هوبی قادر به فروش خواهند بود. این ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد، اما نمودارها همین را می‌گویند

 

وضعیت غول دیگر چینی پیچیده‌تر است. آنجا چه خبر است؟ آنها با ممنوعیت چین چگونه برخورد می کنند؟ شایعات در حال پخش است. صرافی «اوکی اکسچنج» (okex) هنوز اطلاعیه‌ای در مورد تسویه حساب صادر نکرده و آینده همچنان مبهم است اما نمودارها نشان می‌دهند که سهم این صرافی نیز در حال کاهش شدید است؛ «اوکی اکسچنج» در آوریل ۲۰۲۰، حدود ۳۰ درصد از بازار را به خود اختصاص می‌داد، در حالی که این رقم اکنون کاملاً با تنها ۸ درصد است. این یک سیگنال واضح است، حتی اگر صد دردصد دقیق نباشد.

 

بایننس چطور؟

 

متأسفانه، ما اطلاعات زیادی در مورد آنها نداریم. برخی تحلیل‌گران بازار مدعی هستند که بایننس هم تا حدودی در پایان سال تسویه خواهد کرد. موقعیت خالص بایننس اخیراً به رنگ قرمز تغییر کرده است (احتمالاً به دلیل چین)» و فشار فروش که ممنوعیت چین ایجاد کرده بر روی نمودارهای این صرافی هم آشکار است. در حالی که بایننس قرمز است، کراکن با محوریت ایالات متحده و اروپا بسیار سبز است.

 

آنچه باید برای حفاظت از کیف‌پول رمزارز خود بدانید

 

با همه این‌ها، آیا روند نزولی کریپتو در شب سال نو پایان خواهد یافت؟ آمارها و نمودارها سیگنال‌های واضحی می‌فرستند با این حال، شاید عاقلانه‌تر این باشد که برای قضاوت عجله نکنیم و کمی دست نگه داریم.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!