پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۵۱

اندونزی رمزارز ملی راه می‌اندازد

اندونزی رمزارز ملی راه می‌اندازد
بانک مرکزی اندونزی قصد دارد ارز دیجیتال ملی خود را به عنوان راهی برای مبارزه با ارزهای دیجیتال خصوصی صادر کند.

بانک مرکزی این کشور قصد خود را برای راه اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در اوایل سال جاری نشان داد. این موسسه مالی معتقد است یک CBDC نسبت به بیت‌کوین یا آلت کوین ها معتبرتر خواهد بود.

 

در آن زمان، بانک مرکزی اشاره کرد که در طول همه‌گیری کرونا، مردم محلی از پرداخت نقدی به پرداخت دیجیتالی رویآورده‌اند.  به عقیده این موسسه، یک CBDC که توسط مقامات نظارت و کنترل می شود، بهترین گزینه برای انتقال پول خواهد بود.

 

پیشتر شورای ملی علمای اندونزی که برترین نهاد علمی اسلامی اندونزی به شمار می‌رود ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را طبق قوانین اسلام حرام و ممنوع اعلام کرده بود.

 

ارز دیجیتال در اندونزی حرام اعلام شد

 

 رئیس کمیسیون فتوا MUI، تأیید کرد که این مرجع دینی به دلیل عناصر ادعایی «عدم اطمینان، شرط‌بندی و آسیب»، ارزهای دیجیتال را نمی‌پذیرد.او گفت که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین باید از دستورالعمل های شرعی به عنوان یک کالا یا دارایی دیجیتال پیروی کنند و قبل از اینکه معاملات کریپتو توسط این کمیسیون تأیید شود، سود شفاف خود را نشان دهند.

 

اندونزی با جمعیتی بیش از ۲۷۳ میلیون نفر به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین شناخته می‌شود.  با این اوصاف، ممکن است این فتوا تأثیر قابل توجهی بر سرنوشت ارزهای دیجیتال داشته باشد.

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!