پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۸۵۵۸

لایحه مالیات بر رمز ارزها در آمریکا تصویب شد

لایحه مالیات بر رمز ارزها در آمریکا تصویب شد
پس از چندین ماه سختگیری و موشکافی قانونی از جانب سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه زیرساختی که مورد انتقاد بسیاری ازصاحب‌نظران عرصه رمزارز بوده است، اکنون به طور رسمی به قانون آمریکا تبدیل شده است.

در مراسم امضای این لایحه که در کاخ سفید برگزار شد، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا لایحه زیرساخت یک تریلیون دلاری را در حضور گزارشگران، قانونگذاران و اعضای اتحادیه امضا کرد. اگرچه هدف این لایحه، تامین بودجه برای جاده‌ها، پل‌ها، دسترسی به اینترنت، صفحه‌های انرژی خورشیدی، ایستگاه شارژ خودروهای برقی و سایر پروژه‌های مهم زیرساختی است، اما قانونگذاران قبل از تایید در کنگره، از ادبیاتی استفاده کرده‌اند که می‌تواند برای رمزارزها نیز اعمال شود.

 

با تصویب این لایحه، قوانین سختگیرانه‌تری در خصوص کسب‌وکارهای مرتبط با رمزارزها پیاده‌سازی می‌شود و الزامات ارائه گزارش از جانب کارگزاری‌ها افزایش می‌یابد. در این لایحه مقررشده است که تراکنش‌های رمزارز به ارزش بیش از ۱۰ هزاردلار باید به سرویس درآمد داخلی آمریکا (IRS) گزارش شود. گروهی ازسناتورها، اصلاحیه‌ای برای این لایحه پیشنهاد دادند که الزامات ارائه گزارش مالیات بر رمزارز را شفافسازی می‌کرد، اما این پیشنهاد در ماه آگوست تایید نشد. بسیاری از سخنرانان این مراسم به همکاری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای تصویب این لایحه زیرساختی اشاره کردند. بایدن شخصا از کرستن سینما (Kyrsten Sinema) و راب پورتمن (Rob Portman) سناتورهای آمریکا و میچ مک‌کانل(Mitch McConnell) رییس حزب اقلیت به پاس تلاش‌هایشان در تصویب این لایحه در مجلس سنا تشکر کرد.

 

جو بایدن در این مراسم گفت: به مدت زیادی درباره داشتن بهترین اقتصاد جهان صحبت کرده‌ایم. امروزه، این موضوع راتحقق بخشیده‌ایم. آمریکا بار دیگر در تکاپو است و زندگی شما در جهت مثبت و خوبی تغییر خواهد کرد.

 

اکثر سناتورهایی که برای تغییر ادبیات مرتبط با رمزارزها در این لایحه زیرساختی تلاش کردند، سرانجام رای مثبت دادند. اما پت تومی(Pat Toomey) این قانون را مورد انتقاد قرار داد و آن را «بسیار هزینه‌بر و گران، بسیار توسعه‌پذیر، بسیار ناپخته و خام و بسیارتهدیدآمیز برای اقتصاد عرصه رمزارز» خواند. او الزامات ارائه گزارش مالیات بر رمزارز را غیراصولی و ناکارآمد خواند.

 

آینده پول جهان یا بزرگترین کلاهبرداری تاریخ؟

 

اگرچه تغییر مفاد الزامات ارائه گزارش مالیات بر رمزارز برای قانونگذاران بسیار دشوار است، اما سایر افراد نظرات دیگری دارند. شانون بری (Shannon Bray) کاندیدای ایالت کارولینای شمالی در مجلس سنا، رأی‌دهندگان را به انتخاب نمایندگان دوستدار کریپتو تشویق کرده است تا به مبارزه علیه اجرای این قانون کمک کند. بایدن علیرغم گزارش‌های موجود در خصوص تلاش سناتورها ران وایدن وسینتیا لومیس برای تغییر الزامات ارائه گزارش مالیات بر کریپتو و مشمول نشدن افرادی که به توسعه کیف پول‌ها و فناوری بلاک‌چین می‌پردازند، این لایحه زیرساختی را امضا کرده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!