جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۷۸۲۵
خبر خوش برای بیت‌کوین؛

صندوق ETF شرکت‌های بیت‌کوین محور تایید شد

صندوق ETF شرکت‌های بیت‌کوین محور تایید شد
قانون‌گذاران در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نزدیک‌ترین مورد به صندوق بیت کوین قابل معامله در بورس (ETF) را به تایید رساندند.

این صندوق ETF به طور غیرمستقیم با بیت کوین در ارتباط خواهد بود و امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که به نحوی با بیت کوین مرتبط‌اند را فراهم می‌کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صندوق قابل معامله بورس (ETF) «انقلاب صنعت رمز ارز» شرکت وولت ایکویتی (Volt Equity) را تایید کرده است. این صندوق دسترسی سرمایه‌گذاران مختلف به شرکت‌هایی که به بیت کوین دسترسی دارند را فراهم می‌نماید.

 

بر اساس پرونده موجود در کمیسیون بورس، صندوق قابل معامله در بورس Volt Equity که روز سه‌شنبه تایید شد، شرکت‌های موسوم به انقلاب صنعت بیت‌کوین(Bitcoin Industry Revolution Companies) را دنبال خواهد کرد. این عنوان به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که اکثر دارایی خود را به بیت‌کوین اختصاص داده‌اند. این شرکت‌ها همانطور که گفته شد یا اکثر دارایی خالص خود را به‌صورت بیت‌کوین ذخیره کرده‌اند و یا بیشتر درآمد خود را از استخراج، وام‌دهی و تراکنش‌های بیت‌کوین به‌دست می‌آورند. گفتنی است ۸۰٪ از بودجه این صندوق به این شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود و این ETF در بورس اوراق بهادار نیویورک Arca بانماد BTCR به فعالیت خواهد پرداخت.

 

قانون‌گذاران آمریکایی سال‌هاست در حال بررسی تصویب اولین ETF بیت کوین خود هستند. جمعه گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که تصمیم‌گیری در رابطه با تایید ۴ صندوق ETF را به مدت ۴۵ روز به تعویق خواهد انداخت. با این تعویق، تصمیم‌گیری در رابطه با صندوق‌های Global X Bitcoin Trust، Valkyrie XBTO Futures Fund، WisdomTree Bitcoin Trust و Kryptoi  Bitcoin  به ترتیب به ۲۱ نوامبر، ۸، ۱۱ و ۲۴ دسامبر موکول خواهد شد.

 

برخلاف سایر صندوق‌های ETF ای که درخواست خود را به کمیسیون بورس ارسال کرده‌اند، صندوق سرمایه‌گذاری Volt Equity با قیمت بیت کوین کاری ندارد و به طور مستقیم این دارایی را نگهداری نمی‌کند. در عوض، این صندوق، امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی را که به‌نحوی با بیت‌کوین سر و کار دارند و فعالیت آن‌ها با این رمز ارز مرتبطاست را فراهم می‌کند. بنابراین، می‌توان Volt Equity را نزدیک‌ترین مورد به صندوق ETF بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران آمریکایی قلمداد کرد.

 

گمانه‌زنی‌ها در رابطه با تصویب ETF توسط کمیسیون بورس بسیار زیاد است. البته ممکن است این صندوق با کمی تغییر به تصویب برسد.  به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، در حالی که کمیسیون بورس همچنان به بررسی در رابطه با تصویب صندوق‌های ETF بیت کوین ادامه می‌دهد، معادل فیوچرز آن ممکن است در هفته‌های آینده تصویب شود.

 

خوش‌بینی‌ها پیرامون تصویب احتمالی صندوق ETF توسط کمیسیون بورس ممکن است به افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در اوایل این هفته کمک کرده باشد. بزرگترین رمز ارز بازار روز چهارشنبه به ۵۵۰۰۰ دلار افزایش یافت و ارزش بازار آن بار دیگر قله یک تریلیون دلاری را فتح کرد. تصمیم‌گیری کمیسیون بورس در رابطه با ETF بیت کوین در مقایسه با همتایان کانادایی خود بسیار آهسته است. قانون‌گذاران کانادا تاکنون سه صندوق قابل معامله در بورس Purpose، Evolve و CI Galaxy را به تصویب رسانده‌اند که دارایی‌های تحت مدیریت صندوق Purpose از ماه فوریه تا بدین جای کار به ۱.۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

 

منبع خبر : کوین تلگراف
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!