چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۳۸

آمریکا قصد ممنوعیت رمز ارزها ندارد

آمریکا قصد ممنوعیت رمز ارزها ندارد
در حالی که چین رمزارزها را تحریم کرده، به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

جروم پاول رییس فدرال رزرو آمریکا گفت که این کشور ارزهای دیجیتال را ممنوع نخواهد کرد و مدیسون کاتورن، نماینده کنگره آمریکا از دولت تقاضا کرد تا رمز ارزها را به عنوان استاندارد جدید طلا بپذیرد. استاندارد طلا یک سیستم پولی است که در آن واحد محاسبه اقتصادی استاندارد وزن ثابتی از طلا است.

 

ماهیت غیر متمرکز رمز ارزها مدت‌هاست مانند یک خار در چشم ایالات متحده بوده است. با این حال پروژه‌های رمز ارز فراوانی در همین کشور راه‌اندازی شده‌اند. چین نیز به خانه‌ای برای بیش از ۶۰٪ هش ریت کل شبکه بیت کوین تبدیل شد. اما مقامات این کشورها در طول زمان فقط رویکرد خصمانه خود را تشدید کرده‌اند و امسال اوج این برخوردهای خصمانه بوده است. درماه می دولت آمریکا بار دیگر ممنوعیت‌های قدیمی در این حوزه را تکرار کرد و موارد جدیدی مطرح کرد که باعث خروج تعداد بیشتری از ماینر‌ها شد. بانک مرکزی چین نیز اخیرا همه سازمان‌ها را از معامله با هر چه به بیت کوین مرتبط است، منع کرده است.

 

ممنوعیت‌ها از طرف دولت چین باعث ایجاد اختلال در بازار رمز ارزها شد؛ همزمان نیز برخی از برجسته‌ترین نام‌های دولت آمریکاخواستار اتخاذ موضع ضد رمز ارزها شده‌اند. به نظر می‌رسد این دقیقا همان چیزی است که ایالات متحده قصد دارد در آینده انجام دهد. جروم پاول در جلسه روز گذشته کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان اعلام کرد دولت قصد ممنوعیت رمز ارزها را ندارد؛ با این حال او گفت که برخی از دارایی‌های دیجیتال خصوصا استیبل کوین‌ها باید قانون‌گذاری شوند. این رویکرد تازه و خوش‌بینانه‌تر که توسط ایالات متحده اتخاذ شده است تاثیر مثبتی بر کل بازار گذاشت و باعث شد بازار رمز ارزها امروز سبزپوش شود. قیمت بیت کوین طی یک روز ۴۰۰۰ دلار بالا رفت و برای اولین بار در دو هفته گذشته به ۴۷،۵۰۰ دلار رسید.

 

رمز ارزها استاندارد جدیدی برای طلا؟

 

مدیسون کاتورن نماینده کنگره آمریکا، درباره موضوع عدم ممنوعیت رمز ارزها یک گام فراتر رفت و پس از جلسه کنگره از صدها هزاردنبال‌کننده خود پرسید: چرا از رمز ارزها به عنوان استاندارد جدید طلا استفاده نمی‌کنیم؟

 

اگر واقع‌گرایانه به این موضوع نگاه کنیم، چنین سناریویی حداقل اکنون تخیلی به نظر می‌رسد. ایالات متحده سالهاست که نتوانسته است رویکردی قطعی و جامع درباره قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتال اتخاذ کند، چه برسد به اینکه بخواهد آن را به عنوان استانداردجدید برای طلا بپذیرد. آنتونی پامپلیانو سرمایه‌گذار موفق نیز در پیام هفتگی خود به دنبال‌کنندگانش احتمال عملی شدن چنین چیزی را در ایالات متحده بسیارکم دانست؛ کشوری که چند دهه پیش استاندارد طلا را نیز حذف کرده بود. با این وجود آخرین اظهارات مثبت پاول به عنوان یک پیروزی برای صنعت رمز ارزها تلقی می‌شود. این اظهارات تنها چند روز پس از این منتشر شد که سناتور پت تومی (Pat Toomey) نماینده پنسیلوانیا گفت که آمریکا باید از سرکوب رمز ارزها در چین استفاده کند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!